Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vrees dat je dat inderdaad zult moeten doen.
HBO is nu eenmaal meer 'boekenwerk' dan MBO. Bij mijn zus zitten er veel mensen op de HBO opleiding die van het MBO komen. Ze schijnen nogal te klagen dat er te weinig praktijk is op het HBO. Helaas is dat nu eenmaal hetgene dat het verschil maakt tussen HBO en MBO. Dus als je echt aan een HBO opleiding wilt beginnen denk ik dat je niet veel anders kunt doen. Iedere opleiding heeft leuke en minder leuke kanten, maar je moet je jammer genoeg gewoon over minder leuke dingen of vakken heen zetten. Ik weet niet na hoe lang je vakken bij jou afsluit, maar anders kun je jezelf troosten met de gedachte dat je een bepaald vak maar 1 jaar of een half jaar volgt. |
![]() |
|
Het is natuurlijk wel zo dat je je wel goed moet voelen bij een bepaalde opleiding. In ieder geval tijdens bepaalde vakken. Misschien is studeren uberhaupt niet echt iets voor TS en is hij liever met zijn handen bezig. In dat geval zou ik hem adviseren om eens een passende baan te zoeken bij zijn opleiding. Dat hele "hogerop is altijd beter"-idee heb ik allang van me afgegooid. Zoiets moet je op case-basis bekijken. Iemand die heel graag bakker wil zijn wordt natuurlijk doodongelukkig als hij top-accountant is bij de shell, ik noem maar wat.
|
![]() |
Hallo Daboman,
Bedankt voor je reactie. Je noemt direct het probleem waar ik mee zit. Zoals ik het zie heb ik 2 keuzes; 1: een HBO opleiding afmaken. 2: met me MBO aan het werk gaan. Echter, ik ben momenteel niet echt gelukkig op school (ook niet ongelukkig..), maar wie zegt dat ik gelukkiger word als ik met mijn MBO straks een aantal jaren aan het werk ben, misschien word ik hier nog wel ongelukkiger van. Naar beneden kan nog wel, dus met je MBO aan het werk als je een HBO papiertje hebt. Maar omhoog word heel lastig, dus met je MBO een HBO functie bekleden (en dan ook nog in een andere sector). Soms zijn er wel dagen dat ik denk van, goh ja, dit is interessant (computer science), maar op andere momenten wil ik niets liever dan een doodnormaal baantje, en geen huiswerk als ik thuis kom. Zo, dat heb ik even van me afgeschreven, ik hoop dat je nog reageert met nuttige tips o.i.d ![]() ![]() -S |
![]() |
|
![]() |
Als je je nu niet prettig voelt met studeren of in de boeken zitten, dan kan je altijd een tijdje gaan werken. Als dat niets is of als je later toch een hogere functie wil, is het ook nog mogelijk dan alsnog een HBO-opleiding te doen. Het is niet zo dat dat onmogelijk is na een bepaalde leeftijd. (Hoewel, ook niet ideaal natuurlijk.)
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Zo, even een status update.
Ik heb vandaag eens even de spreekwoordelijke koe bij de horens gevat. Ik heb alle topics die ik tot nu toe niet begreep vandaag door gewerkt, 3 blikken monster en 7 uur keihard studeren later, begrijp ik alle tot nu toe behandelde topics. Op deze manier ben ik me er ook bewust van geworden dat het studeren toch eigenlijks wel fijn is, je word er echt beter van, alleen moet je het niet te ver op laten lopen (wat ik eerder steeds wel deed). Dus met andere woorden, ik heb vernieuwde motivatie gevonden om deze opleiding tot een goed eind te brengen. Bedankt voor alle tips, advies en verhelderende soms wat pijnlijke antwoorden ![]() ![]() -S |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag? Gatara | 230 | 21-11-2006 00:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
oplossing voor problemen NS Unexplained | 39 | 21-02-2002 10:23 |