Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2010, 18:50
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
hallo. ik zit met een probleem. mijn linux windowmanager start niet meer op! heb al vanalles geprobeerd maar krijg hem gewoon niet aan de praat. heb op de officiele forums al wat gepost/gezocht maar niks gevonden. Kortom: HELP!

voor degenen die er wat mee kunnen nog wat info:

distributie: linux mint 8
Windowmanager: emerald. (metacity doet het ook niet )
desktop omgevining:GNOME

update: mooi, kan de terminal nu ook al niet opstarten(!)
__________________
tux was here. ^ ^

Laatst gewijzigd op 12-02-2010 om 18:51. Reden: verandering in TS
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2010, 20:53
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
ctrl+alt+F2 t/m F5 voor je terminal.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2010, 23:07
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
al geprobeerd. maar geen van beide werkt

EDIT: ik heb er g*d nog n probleem bij. mijn kleine windows partitie. (die ik gebruik om af&toe een spelletje te doen) crasht zodra ik hem opstart. (bsod) nog niet die nieuwe update binnengehaald. want heb hem voor t laast 2 weken geleden gebruikt. zou dit samenhangend kunnen zijn.
__________________
tux was here. ^ ^

Laatst gewijzigd op 13-02-2010 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 19:36
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
heb immidels zelf op de linuxmint forums wat rondgevraagd.: hier de oplossing voor de missende windowmanager.

ga naar het menu waar je compiz kan instellen. (naam schiet me zo een twee drie niet te binnen.) ga daar naar window decorator. en verander in de commande regel het commando naar:

voor emerald theme manager: emerald --replace
voor compiz compiz --replace
en voor metacity metacity --replace

ik weet niet of jullie hier iets aan hebben. maar toch post ik het voor de zekerheid. terminal doet het nu ook weer netjes.

MAAR! als ik mijn windows partitie opstart krijg ik nog steeds een blue screen of death. heb de error even opgezocht en dit is bijna exact dezelfde blue screen of death. http://supermanagement.files.wordpre...ws_xp_bsod.png kortom HELP!
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 22:01
Verwijderd
Start hij in veilige modus wel?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 22:02
Verwijderd
Ik denk trouwens dat het niet de exacte foutmelding is die je hier gepost hebt maar dat er bij jou een ander bestand staat onderaan. Gebruik deze guide om de kapotte driver te repareren; http://support.microsoft.com/?kbid=894278&sd=RMVP
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 17:53
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
klopt. maar in veilige modus geeft hij ook n BSOD. kan gelukig wel via linux mijn NTSF parititie backuppen dus dat is wel mooi. maar ik heb ook geen zin om xp helemaal opnieuw te installeren. (omdat hier ook GRUB problemen aan verbonden zijn) zal jou driver guide vanavond is even bekijken.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 23:02
Verwijderd
Laat driverguide maar links liggen en volg die handleiding met de originele drivers.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 18:18
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
het probleem is waarschijnlijk groter dan hij eigenlijk was. als ik mijn HD uit mijn pc haal en hem in een andere pc stop. boot hij windows en linux wel. zou dit een BIOS probleem kunnen zijn?
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 23:20
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nou ja, gewoon een hardware probleem ofzoiets. Mijn tijdelijke server ging ook wel eens plat, dat bleek te komen door belabberde elco's op het moederbord. Het was namelijk een Dell GX270, van de bekende serie met de slechte elco's. Enfin, na die dingen te hebben vervangen (beetje solderen enzo) werkte het weer.
Het had ook iets anders kunnen zijn, oververhitting, slechte voeding, kapot geheugen, etc etc etc. Dus eerst eens memtest en kijken in de bios of de processor niet vreselijk heet is. Voeding verwisselen met een andere bak, etc etc.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 18:56
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
heb mijn kast even uit elkaar gehaald. geheugen in een andere pc getest. werkt perfect. grafische kaart ook getest evenals andere voeding. iemand nog suggesties?
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 13:02
Verwijderd
Dan kan het nog steeds een kapotte driver zijn. Bijvoorbeeld een van je moederbord. Pak je camera en maak een foto van dat blauwe scherm en post het hier eens.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 19:02
jacobdb
Avatar van jacobdb
jacobdb is offline
HET is opgelost!!!! weet niet hoe. maar ik heb mijn comp maar gelijk even schoongemaakt. (als ie dan toch openligt) en zet m in elkaar. start hem op. eerst met linux maar die deed het al. en toen deed windows het ook weer! maar ik ga nu kijken of er nog fouten in idd drivers zitten en dergelijken.
__________________
tux was here. ^ ^
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Knoppix] Harde schijf fixen
Gus
5 29-12-2004 17:51
Software & Hardware [Linux] Images zenden met multicast
apekop123
0 24-09-2003 12:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.