Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2010, 22:49
Verwijderd
Jawel, liefies.

Volgordes staan nog niet vast, maar wel de ronde.

Half of the countries were drawn into the first Semi-Final (on the 25th of May) - as drawn:

* Serbia (first half)
* Finland (first half)
* Russia (first half)
* Greece (second half)
* Slovakia (first half)
* Bosnia & Herzegovina (first half)
* Iceland (second half)
* Moldova (first half)
* Malta (second half)
* Portugal (second half)
* FYR Macedonia (second half)
* Latvia (first half)
* Belarus (second half)
* Belgium (second half)
* Poland (second half)
* Albania (second half)
* Estonia (first half)

The other half was drawn into the second Semi-Final (on the 27th of May) - as drawn:

* Switzerland (first half)
* Lithuania (first half)
* Georgia (second half)
* Turkey (second half)
* Ireland (second half)
* Slovenia (second half)
* Sweden (first half)
* Ukraine (first half)
* The Netherlands (second half)
* Bulgaria (second half)
* Croatia (second half)
* Denmark (first half)
* Azerbaijan (first half)
* Cyprus (second half)
* Romania (second half)
* Israel (first half)
* Armenia (first half)

As part of the draw, it was also determined if those countries will perform in the first or second half of the respective Semi-Final, so that each delegation already knows exactly on which day they are expected in Oslo for the rehearsals in May.

The five pots looked like this:

Pot 1: Albania, Bosnia & Herzegovina, Croatia, FYR Macedonia, Serbia, Slovenia, Switzerland
Pot 2: Denmark, Estonia, Finland, Iceland, Latvia, Lithuania, Sweden
Pot 3: Azerbaijan, Belarus, Georgia, Israel, Moldova, Russia, Ukraine
Pot 4: Armenia, Belgium, Cyprus, Greece, Malta, the Netherlands, Turkey
Pot 5: Bulgaria, Ireland, Poland, Portugal, Romania, Slovakia

There was also a draw to decide which of the two Semi-Finals the so-called 'Big Four' (France, Germany, Spain and the United Kingdom) and host country Norway will be obliged to broadcast and vote in (as drawn):

* Norway (Second Semi-Final)
* Germany (First Semi-Final)
* United Kingdom (Second Semi-Final)
* Spain (First Semi-Final)
* France (Second Semi-Final)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2010, 22:49
Verwijderd
Sieneke. ;x
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 09:02
WolterB
WolterB is offline
Servië, Bosnië, Macedonië en Albanië + Rusland, Moldavië, Wit-Rusland, Estland en Letland zullen het voor België onmogelijk maken door te gaan iig, dat Balkan-blok is veel te sterk.
En aangezien Nederland een afschuwelijk nummer heeft, gaan zij het ook niet redden, al zitten ze in een veel gunstiger groep.
Oud 16-02-2010, 11:46
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Sieneke. ;x
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 12:01
WAT
WAT is offline
wanneer is de officiele ook alweer? heb er nl zin in
lekker samen met gay amerika kijken
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 07:57
Verwijderd
Kennelijk dachten de mensen van het Nederlands songfestival "hee, in 1957 wonnen we met een typisch jaren '50 liedje, dus nu sturen we weer een typisch jaren '50 liedje in, dat helpt vast!!!".
Het zal mij benieuwen of er een land is dat punten aan ons gaat geven.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 07:59
WAT
WAT is offline
Citaat:
Kennelijk dachten de mensen van het Nederlands songfestival "hee, in 1957 wonnen we met een typisch jaren '50 liedje, dus nu sturen we weer een typisch jaren '50 liedje in, dat helpt vast!!!".
Het zal mij benieuwen of er een land is dat punten aan ons gaat geven.
achja, ik kijk ook niet voor nederland (en overigens ook niet via de nederlandse zender )
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 09:36
Verwijderd
Ja ik ga ook wel kijken hoor songfestivalfeestje organiseren samen met vrienden die het ook niet serieus nemen en lekker samen liedjes afkraken
Met citaat reageren
Oud 06-03-2010, 20:28
Narita
Narita is offline
Heb niets met het songfestival meer sinds ik op mijn 11e werd afgewezen voor het Junior SF. Al heb ik het volwassenen SF nooit zo bijzonder gevonden hoor, junior wel altijd maar dat hoeft nu ook niet meer van mij :') De sfeer om dat soort dingen vind ik wel altijd leuk.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 14:32
MTpower
MTpower is offline
Als Nederland door de eerste ronde weet te komen boycot ik vanaf dat moment het songfestival.
Oud 11-03-2010, 15:33
cenerentola
cenerentola is offline
Ik zag van de week de inzending van België. Niet helemaal mijn smaak, maar wel een goede kanshebber op de overwinning.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 19:49
Verwijderd
Ik vind het Sienekeliedje heus leuk nu.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het Sienekeliedje heus leuk nu.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Als Nederland door de eerste ronde weet te komen boycot ik vanaf dat moment het songfestival.
Niet al vanaf 1975?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 21:01
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het liedje van Armenië leuk! Verder heb ik nog niet zoveel gezien, maar Nederland is net zoals andere jaren volkomen kansloos.
Oud 11-05-2010, 08:26
Verwijderd
Ja volgens Sieneke (in de Spits ofzo) maakt ze wel kans want alle mensen daar zijn heel lief tegen haar en zeggen dat ze het een heel mooi nummer vinden. Maar natuurlijk zeggen ze dat, dat is gewoon sociaal wenselijk gedrag
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 11:02
Verwijderd
Shalalie shalala.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2010, 11:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Niet al vanaf 1975?
Ik kijk het sowieso nooit eigenlijk
Oud 17-05-2010, 12:15
Verwijderd

Franse soca met grappig accent
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 23:11
Severus
Severus is offline
De laatste jaren heb ik niet meer naar het Eurovisie Songfestival gekeken, maar ik denk dat ik dit jaar toch heel eventjes ga gucken om te zien hoe Sieneke het doet met dat hoempapa-liedje - dat wordt vast lachen met die puntenverdeling straks. *gaat er dan met popcorn voorzitten*

Oud 21-05-2010, 04:28
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Maak je daar maar geen zorgen om.
Oud 24-05-2010, 23:26
Verwijderd
Morgen (vanavond) eerste halve finale.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 21:19
Verwijderd
Moldavië: Wat een herrie en de zangeres gaat hier stembandknobbeltjes van krijgen. Saxofonist is wel leuk.
Rusland: Knappe jongen, zou best mooi kunnen zingen als het niet zo ontzettend nasaal was. Saai nummer.
Estland: Beter dan het vorige nummer. Deze zingt ook wel goed, behalve bij de hoge tonen, waar zijn stem erg dun en vlak wordt. Nummer gaat te lang door. Ik vind de fluwelen pakjes wel leuk.
Slowakije: Ik kan traditionele oostblokmuziek wat moeilijk beoordelen. In elk geval heeft ze een mooie stem. Maar dat intermezzo door die fairy godmother is een beetje raar.
Finland: Domme hoempapa in idiote pakjes
Letland: Tamelijk standaard refopop. De eerste minuut zit de zangeres er regelmatig naast en kun je haar op de verkeerde momenten horen ademhalen. Ik had het ook wel netjes gevonden als ze niet in haar ochtendjas het podium op was gegaan.
Servië: Technopopliedje, niet zo boeiend, ze lijken er zelf wel blij mee.
Bosnië: Af en toe probeert het rock te zijn, maar dan schrikt het maar snel terug naar zeurballad. Theodoor: "wat een kutlied"
Polen: Erg musicalesk, wat ik wel geschikt vind voor het songfestival. Zanger heeft een goede stem. Refrein wordt te vaak herhaald.
België: Jason Mraz, maar dan minder irritant. Geen uitblinker, maar niets mis mee.
Malta: Zoals altijd een powerballad door een sterke zangeres. Niet echt mijn genre, ook niets mis mee, maar begint saai te worden. Leuke vleugels.
Albanië: Nog meer herrie. Minder slecht dan Moldavië.
Griekenland: Traditionele muziek met een dreunende beat, ik vind het niets, whoppa.
Portugal: Lief meisje. Nummer is in het portugees maar doet erg traditioneel Amerikaans aan, ook vanwege haar prom dress. Niets mis mee.
Macedonië: Drie zinnen kent deze eentonige melodie. Saaaaaaai.
Wit-Rusland: Harmonieuze ballad, goed uitgevoerd, als ik hierbij in slaap zou vallen zou ik vast zoete dromen hebben. En ik viel er ook bijna bij in slaap. Terwijl ik het niet eens probeerde.
IJsland: Zangeres in nachthemd brult met zelfingenomen grijns boven de beat uit.

Ik denk dat ik voor België ben, bij gebrek aan beter.

Laatst gewijzigd op 26-05-2010 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 21:26
Verwijderd
Hehe, vroeger zat ik ook zo met een kladblok notities te maken

Maar ik viel bij sommige dingen echt bijna van mijn stoel. Ik heb nu al jaren geen Eurosong meer gekeken, vooral omdat ik het steeds vergeet, omdat ik van mening was dat je altijd leuke liedjes tegen kunt komen en nieuwe bands kunt leren kennen, maar ik zit een beetje te twijfelen of ik nog verder ga kijken.

Want omg. Wat een boel rotzooi zeg! Dat ene kind zat er de hele tijd naast, vlindertjes op het podium (serieus, hoe oud is het fucking publiek?!?), WTF WIE KLEEDT DIE MENSEN en dan ook nog een Mariah Carey-wannabe, hoeveel erger kan het worden? *zucht* Niet om het een of ander en niet omdat ik half Belg ben, want ik ben ook half Nederlander en ik kan doodvallen als ik ooit Shalalie een goed nummer noem, maar ik vind dat Tom Dice er met kop en schouders bovenuit steekt.

Edit: en dan ook nog het kutcommentaar van die klojo van een Bart Peeters moeten aanhoren *kots*

Laatst gewijzigd op 25-05-2010 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 00:54
Verwijderd
België heeft wel rukcommentators ja, hoorde vorig jaar een deel. Maar Nederland heeft dit jaar Cornald meer als "sidekick", bah. Die andere man blijft maar herhalen dat je niet moet stemmen.

Was niet erg boeiend de show, Wel paar leuke nummers. En Portugal klinkt gewoon traditioneel Portugees!

Je merkt wel dat het crisistijd is zeg. Geen kermis en circus. En geen intervalact maar een hele slechte geluidsdinges.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2010, 07:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb het op België gekeken (maar vanaf IJsland, dus verder alleen de samenvattinkjes), vroeg me inderdaad al af of Cornald Maas nog commentaar gaf, maar maar een beetje half dus?

Ik vond die vleugels van Wit-Rusland juist erg leuk
Oud 27-05-2010, 17:39
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 17:46
Severus
Severus is offline
OMG.

'k Heb eigenlijk wel medelijden met dat kind; zo'n lieve meid en dan zo'n kutliedje. Als het vanavond een grote flop wordt en ze historisch lage punten behaalt, hoop ik dat ze er geen al te groot trauma aan overhoudt.
Oud 27-05-2010, 20:20
Verwijderd
Hoe oud is ze ook...

Maar wtf is up met die rip off van de melodie van I'll be missing you???

En dat nummer met die striptease vind ik op zich wel leuk.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 20:40
Verwijderd
Hoezo accent. En dat is de eerste keer dat ik het echt zie/hoor. Ik ben geen Nederlandse! Echt niet!!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Maar wtf is up met die rip off van de melodie van I'll be missing you???
Ja, dat vond ik ook.

Maar goed, geen Sieneke.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 22:10
Severus
Severus is offline
Sha-la-lie, dat was 'm nie!
Oud 27-05-2010, 22:29
Verwijderd
Is die striptease nou door of niet?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 09:41
Shannah1
Shannah1 is offline
Ik ga lekker weer kijken! Beetje lachen en blij zijn dat wij er niet bijzitten! Dat konden we echt niet maken! :-D
Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal gewonnen ben voor België deze keer: cute boy met leuke stem en een eenvoudig maar goed geschreven liedje. Mijn 12 punten krijgen ze, al was het maar omdat ze het aandurven om eindelijk weer is duidelijk te maken waar het om gaat: muziek. Commentatoren sucken big time :-D maar ze hebben dit jaar het beste liedje van allemaal!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 10:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline

Ik vond Litouwen het leukst, zijn ze niet eens door naar de finale, tsss. En Sieneke ook al niet, terwijl ik dat draaiorgel echt tof vond
Oud 29-05-2010, 22:02
Severus
Severus is offline
Zo, ik heb op Roemenië gestemd.
Oud 29-05-2010, 23:20
Verwijderd
Deutschland. D:

Lenaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Lalalalalala.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 23:24
Severus
Severus is offline
Echt on-be-grij-pe-lijk dat Duitsland gewonnen heeft. Dat kind heeft zó'n kutstem. Nee, dan nog liever Roemenië, België of Turkije.

Maar ja, het laat eens te meer weer eens zien dat het Songfestival allesbehalve om werkelijk talent en kwaliteit gaat.

O, enne... WTF, onze 12 punten naar Armenië?!?!
Oud 29-05-2010, 23:40
MiBe
MiBe is offline
Tattootak altijd -1
Oud 30-05-2010, 09:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik zat te twijfelen: zal ik op Duitsland of Cyprus stemmen? Heb ik op Cyprus gestemd, maar daar hebben we helemaal geen punten aan gegeven Precies hetzelfde verhaal als vorig jaar, grrr... Ik vond het Duitse liedje wel erg leuk, in elk geval. En leuk dat België het zo goed deed
Oud 30-05-2010, 10:12
Verwijderd
Ik vond Wit-Rusland echt extreem grappig, en Serviëook . Noorwegen was heel erg prut.

Armenië, Azerbejdzjan, Duitsland, Rusland en Griekenland kon ik wel waarderen, maar al met al was ik ovor Israel.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 11:59
Verwijderd
Wat is het dat die fucking rip off zo hoog heeft gescoord? Dat zoiets ook nog beloond wordt ook...

Maar bon, ik vind het Duitse liedje niet zo slecht, beetje Lily Allen achtig. Jammer voor België maar ze waren wel eerst in de halve finale ^^
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 13:34
Scoot
Scoot is offline
Denemarken vond ik wel tof. Niet origineel, maar wel vrolijk.

Wit-Rusland vond ik erg slecht. Maar zo waren er wel meer. Oekraïne was ook heel slecht, Rusland was waardeloos... Het songfestival is zo leuk omdat je lekker op alles kunt zitten zeiken.

Ik ben wel blij dat Israël zo op z'n muil is gegaan, overigens. Vond het een ergerlijk liedje.

Die Lena is wel een apart geval. Ze leek wel 12. Qua uiterlijk, maar ze kwam ook gewoon heel kinderlijk over in die interviews etc.

België was tof. Grappige kerel.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 14:10
Verwijderd
Maar 6 puntjes van Nederland, bedankt hé
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 14:35
Verwijderd
Het is ongelofelijk, zitten we allemaal te zeiken op die Balkans en Oostblokkers dat die op elkaar stemmen, maar als Nederland maar 6 puntjes aan ons geeft is het van EN WAAROM!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Het is ongelofelijk, zitten we allemaal te zeiken op die Balkans en Oostblokkers dat die op elkaar stemmen, maar als Nederland maar 6 puntjes aan ons geeft is het van EN WAAROM!!!!
Nederland is gewoon jaloers
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 15:18
Verwijderd
Ik vind die Lena van Duitsland maar een domme gans, maar toegegeven:
Ik zou maar wat graag mijn tanden eens in haar hals zetten!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 15:57
Verwijderd
FA, doe je reputatie nu eens niet eer aan!

Maar iid, haar eindperformance was maar van... Do I have to sing now? NEEE TOMORROW TRUT!!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 18:10
Verwijderd
Citaat:
O, enne... WTF, onze 12 punten naar Armenië?!?!
Dat is niks nieuws hoor. Armenië en Turkije hebben eigen volk hier, dat wél stemt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 18:35
Verwijderd
Citaat:
FA, doe je reputatie nu eens niet eer aan!

Je mag zeggen wat je wil, maar het is en blijft een stuk om je tanden in te zetten

En nu nog leren zingen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten