Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zit nu in mijn laatste jaar van m'n bachelor (major is psychologie) en zit er nu aan te denken om een master in developmental psychology te doen. Heb zelf C&M destijds gedaan en zat in hetzelfde schuitje als jij. Ik wilde graag N&G gaan doen omdat ik de gezondheidszorg ook wel zag zitten, maar ik had destijds niet de motivatie om al die bèta-vakken te doen. Daarom koos ik voor E&M (aangezien ik een hekel aan tekenen/handvaardigheid had) omdat C&M me echt zo'n pretpakket leek. Na een half jaar kwam ik erachter dat ik economie zooo saai vond (net als aardrijkskunde) en ben alsnog overgestapt naar C&M. Om het nog een beetje uitdagend te houden besloot ik ook maar gewoon eindexamen te doen in Latijn en Grieks.
Psychologie is prima te doen met C&M maar naar mijn mening zou ik achteraf voor wiskunde A1,A2 hebben gekozen. Helaas kon dat niet op mijn middelbare school. Als ik jou was zou ik kiezen wat je leuk vindt (dus C&M) en de beste keuzevakken die daarbij aansluiten zijn wiskunde A (aangezien je veel statistiek krijgt bij psychologie) en biologie (heb ik tijdens m'n bachelor een beetje moeten inhalen aangezien ik opeens neuroscience ging doen). Maar idd, zoals Sarah zegt, het is én heel moeilijk om toegelaten te worden tot de GZ-opleiding én je kunt nog makkelijk van keuze veranderen en opeens iets anders te willen studeren. Hou daar dus ook rekening mee.
|
![]() |
Hello.
Bedankt voor de tips , ik ben er echt heel blij mee ! Uhm ik kan met een CM-profiel , wiskunde A kiezen.. Dat is sowieso mooi.Maar biologie zit niet in het 'extra keuzevak' , omdat dat waarschijnlijk niet uit komt voor de school ( roosters.. ) En ik heb gehoord dat ik beter geen biologie kan kiezen,als ik geen scheikunde neem.. Maar ik ben echt zeker dat ik (Klinische)Psychologie wil studeren, ik ben er al zo lang mee bezig.Ik vind het heel interessant. Maar is het echt heel moeilijk om aangenomen te worden bij een GZ-opleiding ? Mijn kansen om klinische psychologe te worden zijn dus niet zo groot ? Gr |
![]() |
|
![]() |
Balen dat je geen biologie kunt kiezen zeg! Dat is namelijk heel handig voor psychologie!
Het is wel heel moeilijk als je geen scheikunde hebt, maar niet onhaalbaar. Filosofie is trouwens ook een goed vak als je geinteresseerd bent in psychologie. Wordt dit op jouw school gegeven? Ik volg het nu en vind het erg interessant! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Evalueer je profiel- en/of vakkenkeuze Balance | 60 | 01-11-2007 07:42 | |
Algemene schoolzaken |
Een jaar naar het buitenland HomerJ | 72 | 18-09-2005 19:31 |