Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2010, 15:12
xAnoniem
xAnoniem is offline
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje..
En ik heb jullie hulp ook echt nodig!
Eerst zal ik even een korte samenvatting vertellen:

Samenvatting:
Mijn ouders zijn 8 jaar geleden gescheiden, eerste 2 jaar ging goed. Om de twee weken kwamen we bij hem. Daarna ging het fout. Mijn vader praatten lullig over mijn moeder als we bij hem waren. Begon met rechtzaken over de alliminitatie. Toen hebben we even een stop gedaan. Toen liep het pas echt fout! Mijn vader gaf mij de schuld van alles, ik moest mijn moeder overhalen dat ze naar mijn vader moest luisteren, ik moest me niet laten meeslepen met mijn moeder ik moest gewoon naar hem toe komen ik moest dit ik moest dat bla bla bla.. allemaal via MSN zei die dat. Ik en mijn twee broers (die ouder zijn, ik was 12 mijn anderen broer 15 en mijn anderen 17) konden dat gezeur niet meer aan. We gingen wachten totdat iedereen wat rust had. Maar mijn vader maakte het nog erger en begon dingen tegen de rechter te zeggen die niet waar waren. We werden door onze moeder gehypnotiseerd, we werden mishandeld etc. Sinds toen had ik ook weer ruzie via MSN. Ik had hem geblokkeerd later ik wilde het niet meer horen.

Vorige maand is mijn broer sinds 5 jaar weer naar hem toe gegaan.
Ik en mijn andere broer zijn er nog niet klaar voor.
En ik denk ik helemaal niet, omdat ik altijd de schuldige was.
Hij had nooit lullig tegen mijn broers gedaan alleen ik.
Zelfs had die een keer op MSN gezegd dat ik uit zijn leven moest verdwijnen en dat ik zijn dochter niet meer was!
Nou toen werd ik gewoon echt gek.. hoe kon je dat zeggen dacht ik?

Wat is nu het probleem?
Het probleem is..
Ik heb mijn achternaam laten veranderen in de naam van mijn stiefvader.
Ik wil de naam van mijn vader niet meer meedragen.
Het doet me gewoon veel pijn aan hoe hij tegen mij is geweest.
Jaaa.... ik heb hier heel erg lang over nagedacht!
En nu is mijn vader woest geworden.
Hij is hem helemaal geflipt!!
Wat moet ik nu doen?
Is dat terecht van hem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2010, 17:57
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Je ziet hem niet meer als je vader, je verandert zelfs je achternaam naar die van je stiefvader.
Aangezien hij zowiezo al blinde woede over alles heeft, maakt het niet veel uit dat hij zo woest is door je naamverandering.
En natuurlijk is dat niet terecht van hem, maar dan nog, wat maakt hem jou nog uit? Je hebt hem al in zo'n 5 jaar (neem ik aan) niet meer gezien, je veranderde zelfs je naam.
Je zou niet moeten denken aan zijn gevoelens of hoe hij zal denken, het is jouw leven!

En nee, ik kan me niet voorstellen hoe het is, mijn ouders zijn nog bij elkaar en ik weet dat zijn kinderen zijn leven zijn. Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:41
Verwijderd
Je moet helemaal niks denk ik. Dat jij je naam wilt veranderen is je goed recht en nu staat ie machteloos.
Dat is overigens jouw probleem niet.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 19:57
Verwijderd
Ik heb mijn biologische vader uit mijn leven gesmeten toen ik 12 werd. Zelfde gelul, zelfde gerotzooi, ik was de schuld van alles. Daarna was alles de schuld van mijn stiefvader, ook dat ik hem niet meer wilde zien. Ik was het toen al beu en heb gezegd dat het over was, daar is de politie aan te pas moeten komen omdat hij verhaal kwam halen.

Ik heb nog een mail enzo gehad, maar die heb ik gewoon genegeerd. Mijn vader is mijn stiefvader en ik hoef geen contact meer met hem in welk opzicht dan ook. Ik denk dat dat voor jou het beste is. En na misschien nog 5 jaar denk je er misschien anders over, of je bent blij dat je ervan af bent en je wil het zo houden.

Mijn advies is dus hem in alle opzichten negeren. Laat hem maar razen, hij heeft niks meer over jou te zeggen. Weiger met hem te praten/msnen/mailen. Kijk niet naar hem als je hem in de rechtszaal ofzo zou moeten tegenkomen. Laat hem merken dat hij niet meer in jouw leven thuishoort.

En misschien doet het nu allemaal nog pijn, maar ook dat gaat over. Sommige mensen verdienen geen kinderen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 14:32
xAnoniem
xAnoniem is offline
okee...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 06:50
xAnoniem
xAnoniem is offline
Moet ik hem dus nu gewoon nergeren?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 08:38
On efil
On efil is offline
Citaat:
Moet ik hem dus nu gewoon nergeren?
Ja
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 10:47
Micky
Micky is offline
Ben ook van mening dat je hem moet negeren. Je schiet er niets mee op? Je wil geen contact met hem, dus waarom zou je wel zijn woede willen aanhoren? Sluit het af. Wees jij maar de volwassene hier ;-)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2010, 14:37
xAnoniem
xAnoniem is offline
Okeee.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 22:41
Vice
Vice is offline
Waarom heb je gekozen voor de naam van je stiefvader en niet van je moeder?
Oud 04-03-2010, 06:14
xAnoniem
xAnoniem is offline
Omdat mijn moeder de naam van mijn stiefvader heeft zoals dat meestal na een scheiding gaat.
En die naam heeft ze dus al 5 jaartjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten