Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2010, 16:35
studentgast
studentgast is offline
hey mensen ik heb even snel een vraagje, volgens mij is het helemaal niet moeilijk maar toch snap ik het even niet.

http://www.krimpenerwaardcollege.nl/...erentieren.htm
Als je bij deze theorie bij ''2. Een toepassing: MO en MK'' kijkt, en dan het eerste plaatje rechts. Daar zie je de collectieve vraaglijn.
Nu vraag ik me af hoe je bij die functies kunt weten waar ze eindigen, ik weet wel hoe je moet berekenen waar zo'n lijn begint (functie herleiden tot 0) maar hoe weet je dat het bij 20 eindigt ?(bij het voorbeeld 20)

Als ik mijn probleem niet echt goed heb uitgelegd moet je het maar even zeggen dan probeer ik het te verduidelijken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2010, 16:41
AzN
AzN is offline
Je wilt weten hoe je aan die 20 moet komen in 'Qv = -5P + 20', begrijp ik dat goed?

Die 20 wordt meestal gegeven, dus die hoef je waarschijnlijk niet zelf te berekenen. De richtingscoëfficiënt (die -5) moet je daarentegen wél zelf kunnen berekenen.
Oud 07-03-2010, 16:48
studentgast
studentgast is offline
Nee het gaat me erom dat ik wil weten hoe het komt dat die grafiek of functie of lijn of hoe je het ook wilt noemen, bij 20 eindigt. In de grafiek, wat is daar de berekening voor.
Ik heb meerdere opgaven in mijn economieboek waarbij er staat; ''teken de collectieve vraag(of aanbod)functie in de grafiek'', maar dan is het me niet duidelijk hoe ik moet weten waar die functie eindigt in de grafiek, ik weet wel waar die start.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 18:46
Verwijderd
Je kan dan toch enkele punten berekenen, je grafiek tekenen en dan zien waar hij eindigt? Of zie ik het nou te simpel?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2010, 19:06
AzN
AzN is offline
Die lijn hoeft niet te eindigen bij 20, je kunt 'm gerust doortrekken. Dat lijkt me alleen nogal zinloos, omdat bij die grotere hoeveelheden negatieve prijzen horen .
Reageren

Regels voor berichten