Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2010, 19:39
meyoh
meyoh is offline
ik ben een meisje van 15 jaar, ik heb al iets meer dan een jaar een vriend, hij is 17 jaar.
er zijn al een aantal dingen voorgevallen, waardoor onze relatie heel stroef is verlopen. ondanks dat wij heel erg veel van elkaar houden maken wij erg vaak ruzie. dit vind ik heel vervelend, want ik ben na al die ruzies die wij al hebben gehad erg bang om hem te verliezen. nu ik zo gehecht aan heb ben geraakt weet ik dat ik niet zonder hem kan. hoewel hij mij een aantal dingen heeft geflikt, weet ik dat hij te vertrouwen is. ik kan echt zien dat hij voor mij wil gaan. maar door al die ruzies ben ik bang dat hij het binnenkort misschien een keer zat is. en dat wil ik echt voorkomen. meestal zijn de ruzies om de stomste dingetjes, ik ben heel jaloers ingesteld, bij het minste of geringste ben ik al jaloers.
heel overdreven dus, maar door die dingen die hij me heeft geflikt, ben ik veel vertrouwen die ik in heb had kwijt geraaktm vandaar mijn jaloezie.
ik wil hier heel graag vanaf, want hij is niet zo heel jaloers, omdat hij mij wel volkomen vertrouwd.
als we ruzie hebben schreeuwen en tieren we tegen elkaar, hij heeft zelfs een keer zijn telefoon tegen de muur gegooid (kapot).
toen voelde ik mij heel schuldig.

hoe kan ik deze ruzies minderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2010, 19:41
Verwijderd
Je weet dat hij te vertrouwen is, maar je bent het vertrouwen in hem kwijtgeraakt. Beetje tegenstrijdig.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 21:02
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Wat heeft ie je geflikt waardoor je een stuk vertrouwen bent verloren?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 21:04
Dott
Dott is offline
Vreemdgaan of liegen, is mijn wilde gok..
Oud 09-03-2010, 21:07
serac
serac is offline
1- jalouzie afleren,
2- op je eigen poten leren staan,
3- hem niet claimen,

en dan kijken of het wat wordt ; als je 15 bent, kan je "eeuwige liefde" beter vergeten
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 08:27
Volk
Volk is offline
Ten eerste moet je van het idee afstappen dat je niet zonder hem kan. Dat is geen gezonde reden om in een relatie te zijn. Ten tweede denk ik dat je moet ophouden met moeilijk doen om kleine stomme dingetjes. Leer ook fatsoenlijk communiceren. Met schreeuwen en tieren maak je het alleen erger. Je kunt veel beter met elkaar gaan zitten en rustig zonder beschuldigingen en steken gaan praten. Praten omdat je het wilt oplossen en niet om gelijk te krijgen.

Je zegt verder dat hij betrouwbaar is. Maar dat hij je dingen heeft geflikt waardoor je hem niet meer vertrouwt. Je zult hem echt moeten leren vertrouwen of iemand zoeken die je vertrouwen wel waard is.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 14:44
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat volk zegt. Je kan echt wel zonder hem, moet je alleen weer aan wennen. En ook moet je niet denken dat als jij aanzienlijk meer geeft dan hij om jou, hij de enige en beste jongen voor je is. En let op het ruzie krijgen: waar komen die ruzies door? Wie begint er met een ruzie-toon aanslaan? Zijn die dingen echt de moeite waard om ruzie over te maken? En daarnaast moet je je jaloezie afleren, je schiet er niks mee op namelijk. Als je hem echt wil vertrouwen moet je maar accepteren dat hij soms met andere mensen of meisjes omgaat, dan wen je er sneller aan. Als hij dan fouten begaat door je te bedriegen dan kan je hem altijd nog dumpen.
Oud 12-03-2010, 14:39
Annn
Annn is offline
Ik denk dat je het beste met hem kunt gaan praten, rustig vertellen wat je dwarszit en waarom je steeds boos of jaloers bent.. Als hij om jou geeft, en dat denk ik wel, zal hij het kunnen waarderen dat je het eerlijk zegt en ik denk dat hij dan ook echt rekening met je wil gaan houden.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 16:05
juno
juno is offline
En als hij dat niet doet, dan weet je ook genoeg. Dat is dan geen leuk nieuws, maar wat heb je aan een knul die geen rekening met jou wil houden? Sommige mensen in je leven ben je beter kwijt dan rijk, en dan moet je soms een beetje hard zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten