|
|
Bekijk resultaten poll: Wat is vreemdgaan? | |||
Flirten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 13.04% |
Afspreken/smsen/etc maar verder niets |
6 | 6.52% |
verliefd worden maar verder niets |
4 | 4.35% |
zoenen |
54 | 58.70% |
alles behalve seks |
3 | 3.26% |
seks |
13 | 14.13% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Zoenen en alles wat er daarna nog komt. Smse/overmatig veel msnen/flirten.. Lekker belangrijk.. Maar als daar gevoelens bij komen, zal dat uitbreiden naar afspreken en kom je uiteindelijk weer terug op zoenen en dan is het wegwezen.
||
Citaat:
bij gebrek aan een beter woord hoop ik dat mijn meisje vooral ja zegt als brad pitt aan haar vraagt of ie er mag neuken. dat is het soort van kleine kans die je niet wil laten lopen puur en alleen omdat er toevallig "in a relationship" op je facebook staat. punt is: er is altijd wel een situatie die te geil/zeldzaam is om te laten lopen. uiteindelijk gaat het om happiness en haar vriend zijnde hoop ik natuurlijk in eerste instantie dat ze happy is. als dat een keertje seksen met brad pitt is kan ik alleen maar mn schouders ophalen eigenlijk. tis maar een potje seks hoor, gewoon een handeling en de hele wereld doet daar aan. je gaat toch ook niet whinen over seks die je bf/gf voor jouw tijd heeft gehad. wat echter belangrijk is, is de intentie. wat heb je liever: dat je partner (verschrikkelijk woord) per ongeluk in de spur of the moment een spannend avontuurtje aangaat puur voor de ervaring of dat hij/zij heel graag iemand anders wil neuken maar het niet daadwerkelijk doet? ik ben dus de enige tot nu toe die gestemd heeft op verliefd en verder niets. ik ben te veel een wetenschapper dus het concept verliefdheid is mij te vaag maar ik begrijp natuurlijk wel wat er bedoeld wordt. komt ook neer op intentie. verliefd zijn op een ander houdt automatisch is in dat je liever (langdurig) bij die ander bent en dat is dus vreemdgaan imo. de rest is maar oppervlakkig, er zijn zoveel mensen die gruwelijk sexy zijn maar dat wil niet zeggen dat je er langer dan een paar uur bij in de buurt wilt zijn. eindelijk weer eens een normaal topic trouwens. ipv dat "hoi mijn pik is groen wat moet ik doen" niveau de laatste tijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het hangt helemaal van de situatie af. Ik zou het erger vinden als mijn partner zoende met iemand op wie hij of zij verliefd is geworden, dan wanneer die met iemand in bed zou belanden waar hij of zij verder niets voor voelt. Maar allebei is vreemdgaan. Maar zomaar met iemand zoenen in de kroeg niet en flirten al helemaal niet.
Maar het is belangrijk dat je samen die grenzen stelt in een relatie en er ook allebei niet overheen gaat. En het verschilt dus per situatie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Ik vind seks zeg maar het échte vreemdgaan maar dingen als zoenen met anderen, verliefd zijn op anderen etc al reden zat om een vriendje te dumpen. Het is niet zo dat ik alles dat nog onder vreemdgaan zit goedkeur.
|
Ik vind zoenen pas vreemdgaan. Maar van mij mag m'n vriendje best met een ander zoenen, als ik er maar bij ben en het een mooi meisje is. In die categorie mag ik zelf ook met andere meisjes zoenen waar hij bij is, vindt-ie toch leuk om te zien.
Flirten vind ik prima want dat doe ik zelf ook te pas en te onpas. Maar met iemand afspreken, of intiem sms'en, of knuffelen, of met een ander naakt in bed liggen en niets uitspoken - dat vind ik allemaal geen vreemdgaan. Hoewel dat laatste vér over de rand is, is er niets "gebeurd", dus zou ik het geen vreemdgaan noemen. Vreemdgaan is de handeling.
||
Citaat:
maw wat schiet je partner er mee op om te weten dat je van een ander walletje hebt gegeten?
|
Verwijderd
|
Ik vind verliefd zijn op iemand anders geen vreemdgaan, maar ik vind het wél heel erg en het is een mogelijk breekpunt. Maar het is geen vreemdgaan; je doet het niet moedwillig.
Flirten vind ik kunnen, vooropgesteld dat je niet van plan bent er iets mee te doen. Bij veel mensen is flirten niet het in bed krijgen van iemand, maar gewoon vrolijk een beetje... ja flirten dus ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Flirten met iemand anders zou mij echt jaloers maken. Na zoenen met een ander is het tijd voor een goed gesprek, maar afhankelijk van de situatie zou ik m'n vriendje daarvoor niet meteen dumpen. Wel zou ik een groot deel van m'n vertrouwen kwijt zijn in hem. Als hij seks heeft met iemand anders is het echt voorbij.
Wat betreft verliefd worden.. ja dat heb ik een keer eerder meegemaakt en dat is echt heel stom, maar dan vindt ie z'n geluk niet meer bij mij en dan is het maar beter om met iemand anders verder te gaan.
||
Citaat:
Je bent vreemd gegaan, vertelde het hem en zei dat je het niet realistisch vond om trouw te blijven. Dus vreemdgaan is prima als je het daarna maar verteld. Verliefd worden kan natuurlijk en je aangetrokken voelen tot iemand, dat kan ook. Maar wat je er mee doet is echt voor je eigen rekening. Zoenen met iemand doe je echt vrijwillig.
|
![]() |
Vreemdgaan vind ik in een zin gezegd:
Als er een bedoeling achter zit!! Dus...flirten met een bedoeling, niet echt een geintje, meer serieus genomen zeg maar. Tja, het is niet vreemdgaan, maar vind het fout! Vind het wel horen bij vreemd gaan. Dan heb ik een vraag voor jullie: Denk je ooit in je leven je partner te kunnen vergeven die is vreemd gegaan?? Gewoon niet moeilijke vraag, even globaal. Zouden jullie het kunnen?? ik wel. Houden van vind ik speciaal! Vreemdgaan hoeft toch niet te zeggen dat diegene niet van je houd, diegene heeft geen respect voor je. Hoe kijken jullie daartegen aan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of hij is niet verliefd, en dan zie ik geen meerwaarde aan het vreemdgaan. Als iemand alleen maar aantrekkelijk is en hij niks voor haar voelt, waarom zou hij dan niet voor mij de moeite nemen om zich in te houden? Dus in beide gevallen is vreemdgaan gewoon helemaal geen zinnige actie, en zou ik dus ook behoorlijk veel moeite hebben het te vergeven. Maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin het niet zo zwartwit te stellen is en ik vergevingsgezinder zou zijn. Het zou hoe dan ook enorm moeilijk zijn. |
![]() |
|
![]() |
vreemdgaan:
het vreemdgaan van je partner begint al op het moment wanneer hij of zij meer aandacht schenkt aan anderen dan jou. je kunt het als volgt zien: hij/zij heeft steeds minder tijd voor je zonder een echte verklaring en als je een verklaring wenst en het is al gauw een ruzie. Op zo´n moment kun je je als afvragen of er vreemd gegaan wordt. |
![]() |
|
ach jaloers wordt ik al sneller maar de grens is voor mij bij fysiekheid, zoenen, knuffelen anders dan met goede vriendinnen of familie, voelen etc.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als de ander 'per ongeluk' iemand zoent in een 'maffe dronken bui' is het voor mij sowieso wel vreemdgaan. Ik zou zoiets nooit flikken dus verwacht ik van mijn wederhelft hetzelfde in deze kwestie.
Gevoelens voor een anders creeeren terwijl je in een relatie zit noem ik geen vreemdgaan maar het is wel verdomde fout en iets wat je meteen aan je partner MOET opbiechten, wat je er mee doet kan over gepraat worden, misschien wilt je partner deze gevoelens helemaal niet maar voor mij zou het wel een reden zijn om het uit te maken, ik hoef geen vriend die met zijn gedachte bij een andere vrouw zit.
||
Citaat:
In mijn smsjes en mailtjes staan vaak genoeg persoonlijke dingen van vrienden, dat diegene smst als er iets gebeurd is, bijvoorbeeld. Ik heb zelf ook weleens dingen naar mensen gesmst over dingen die gebeurd zijn, waarvan ik het écht niet zou kunnen waarderen als diegene het aan anderen laat lezen (zeker niet als ik diegene ook ken..). Niet omdat het ook maar iéts met seks, seksualiteit, liefde of vreemdgaan te maken had, maar gewoon omdat het een kutsituatie was en die een ander niks aangaan. Smsjes en al die dingen zijn gewoon prive. Je hoeft echt niet vreemd te gaan om weinig zin te hebben om die dingen te delen, en ik zou ook nooit van mijn vrienden vragen / eisen haar spullen te mogen lezen.
||
Citaat:
Als ik het goed heb begrepen dan. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Vreemdgaan is voor mij,
Flirten met meer bedoelingen, Daar zou ik echt van balen..En erg jaloers om zijn. En uiteraard zoenen met een ander, (In wat voor situatie dan ook, dronken of niet)zou voor mij gelijk exit wezen! En handtastelijk worden met andere vrouwen, is voor mij ook een soort 'vreemdgaan'.. Hij hoort aan mij te zitten en niet aan anderen. Dus de makkelijkste ben ik niet echt ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vreemdgaan, done or not done? Saranne1990 | 49 | 23-12-2010 22:18 | |
Liefde & Relatie |
Ben ik nou zo jaloers? DaStar | 131 | 20-07-2008 17:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eerlijkheid jfcksr | 43 | 05-08-2006 13:28 | |