Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Wat is vreemdgaan?
Flirten 12 13.04%
Afspreken/smsen/etc maar verder niets 6 6.52%
verliefd worden maar verder niets 4 4.35%
zoenen 54 58.70%
alles behalve seks 3 3.26%
seks 13 14.13%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2010, 01:17
Kirk22
Kirk22 is offline
Waar ligt de grens voor je.
Oud 10-03-2010, 01:39
Verwijderd
Mwohhh ik twijffel eigenlijk tussen flirten en zoenen. Ligt voor mij een beetje aanhoe ver dat flirten gaat... als smsjes zijn met dingen als 'ik wil je' dan zit dat voor mij toch echt te dicht bij vreemdgaan. Aan de andere kant vind ik een knipoog of een lach etc. best... Ligt ook aan de intentie. Ik flirt nog wel eens maar ik heb verder geen bedoelingen en ga er ook niet ver in....

Zoenen etc. is vreemdgaan imo
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 01:41
Soundwave
Soundwave is offline
Alles behalve seks is vaag, flirten is het leukste wat er is. 2 en 3 zegt het al, er gebeurt verder niks. Zoenen kan gebeuren. (wat geen goede reden is)

Blijft seks over
Oud 10-03-2010, 07:10
WAT
WAT is offline
smssen dat je iemand anders dan je lover graag hebt en vervolgens afspreken (ookal gebeurt er in eerste instantie niks) gaat voor mij al te ver.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 07:30
AzN
AzN is offline
Alles wat hij met 'n ander meisje doet waar ik niets van mag weten.
Oud 10-03-2010, 08:07
Pluis
Pluis is offline
zoenen is vreemdgaan.
Oud 10-03-2010, 08:25
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Wat heeft dit met seksualiteit te maken...?

Zoenen is vreemdgaan. Verliefd zijn op een ander is net zo erg. Seksueel verlangen naar een ander ook. Enzovoorts.
Oud 10-03-2010, 08:35
Volk
Volk is offline
Verliefd zijn op een ander is voor mij geen vreemdgaan want verliefdheid is een irrationele reactie in je hersenen die wegebt als je er geen aandacht aan besteedt. Verder is alles wat hij eigenlijk alleen met mij doet vreemdgaan als hij het bij een ander doet. Dus een vrolijke kus op de mond mag nog wel (als hij ook toestemming heeft van haar vriend). Maar met z'n twee heel intiem net niet zoenen maar wel dat de vonken er vanaf spatten, dat vind ik wel vreemdgaan. Zoenen is ook vreemdgaan. Flirten doen we niet. Ik vind flirten nog steeds wat hoerig als je bezet bent. Afhankelijk van het afspraakje is afspreken vreemdgaan of niet. Maar aangezien ik mijn vriend vertrouw mag hij met iedereen afspreken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 09:48
Verwijderd
Vreemdgaan is zoenen, seks, intimiteit met een ander. Met gevoelens of niet; en dan is t over.
Flirten, SMSjes, afspraakjes.. dat zijn dingen waar gevoelens of geen gevoelens bij horen.
Zolang een smsje aan een ander meisje gewoon zakelijk en vriendschappelijk is, is er toch niets mis mee. Zodra daar een intentie bij komt, zoals dat hij er een meisje erbij houdt als 'warmhoudertje' dan vind ik dat verkeerd, zodoende geldt dat ook voor flirten en afspraakjes. Dan komt er op z'n minst een stevig gesprek.
Verliefd worden op een ander.. daar kun je niet wat aan doen, maar het is wel over.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 11:10
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Verliefd zijn op een ander is voor mij geen vreemdgaan want verliefdheid is een irrationele reactie in je hersenen die wegebt als je er geen aandacht aan besteedt.
Verliefd zijn op een ander is misschien geen vreemdgaan, maar wat mij betreft wel iets wat aangeeft dat er iéts niet goed zit in je relatie.
Oud 10-03-2010, 12:07
Sade
Sade is offline
Zoenen en verder, de fysieke dingen dus. Flirten is naar mijn idee vrij onschuldig; de een wordt met stiff upper lip geboren en de ander met praatjes.
Oud 10-03-2010, 19:45
Akhlys
Akhlys is offline
Zoenen en alles wat er daarna nog komt. Smse/overmatig veel msnen/flirten.. Lekker belangrijk.. Maar als daar gevoelens bij komen, zal dat uitbreiden naar afspreken en kom je uiteindelijk weer terug op zoenen en dan is het wegwezen.
Oud 10-03-2010, 19:47
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Verliefd zijn op een ander is voor mij geen vreemdgaan want verliefdheid is een irrationele reactie in je hersenen die wegebt als je er geen aandacht aan besteedt. Verder is alles wat hij eigenlijk alleen met mij doet vreemdgaan als hij het bij een ander doet. Dus een vrolijke kus op de mond mag nog wel (als hij ook toestemming heeft van haar vriend). Maar met z'n twee heel intiem net niet zoenen maar wel dat de vonken er vanaf spatten, dat vind ik wel vreemdgaan. Zoenen is ook vreemdgaan. Flirten doen we niet. Ik vind flirten nog steeds wat hoerig als je bezet bent. Afhankelijk van het afspraakje is afspreken vreemdgaan of niet. Maar aangezien ik mijn vriend vertrouw mag hij met iedereen afspreken.
wou je soms beweren dat lust (aka pure geilheid) wel rationeel is? als er iets primair is...

bij gebrek aan een beter woord hoop ik dat mijn meisje vooral ja zegt als brad pitt aan haar vraagt of ie er mag neuken. dat is het soort van kleine kans die je niet wil laten lopen puur en alleen omdat er toevallig "in a relationship" op je facebook staat. punt is: er is altijd wel een situatie die te geil/zeldzaam is om te laten lopen. uiteindelijk gaat het om happiness en haar vriend zijnde hoop ik natuurlijk in eerste instantie dat ze happy is. als dat een keertje seksen met brad pitt is kan ik alleen maar mn schouders ophalen eigenlijk. tis maar een potje seks hoor, gewoon een handeling en de hele wereld doet daar aan. je gaat toch ook niet whinen over seks die je bf/gf voor jouw tijd heeft gehad.

wat echter belangrijk is, is de intentie. wat heb je liever: dat je partner (verschrikkelijk woord) per ongeluk in de spur of the moment een spannend avontuurtje aangaat puur voor de ervaring of dat hij/zij heel graag iemand anders wil neuken maar het niet daadwerkelijk doet?

ik ben dus de enige tot nu toe die gestemd heeft op verliefd en verder niets. ik ben te veel een wetenschapper dus het concept verliefdheid is mij te vaag maar ik begrijp natuurlijk wel wat er bedoeld wordt. komt ook neer op intentie. verliefd zijn op een ander houdt automatisch is in dat je liever (langdurig) bij die ander bent en dat is dus vreemdgaan imo. de rest is maar oppervlakkig, er zijn zoveel mensen die gruwelijk sexy zijn maar dat wil niet zeggen dat je er langer dan een paar uur bij in de buurt wilt zijn.

eindelijk weer eens een normaal topic trouwens. ipv dat "hoi mijn pik is groen wat moet ik doen" niveau de laatste tijd.
Oud 10-03-2010, 19:59
serac
serac is offline
alles is vreemd gaan, dat weet je best, gezien de oplopende schaal ;
vreemd gaan gebeurt ; gewoon ;

Laatst gewijzigd op 11-03-2010 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 20:00
Verwijderd
Citaat:
alles is vreemd gaan, dat weet je best, gezien de oplopende schaal ;
vreemd gaan gebeurt ; gewoon ;
maar dan heb ik nog deze vraag : precies wat is er mis mee ? en is het ALTIJD mis ? Jaloers soms ?
ik denk : als je elkaar helemaal vertrouwt, en steeds blijft vertrouwen, dan kan het toch gebeuren ; nou en ?
ik bedoel : er kan een reden voor zijn, of een aanleiding zijn ;
wees er met elkaar open over, overleg, dan komt er geen sores van
Ik heb het al vaker gezegd, maar damn! Wat post jij irritant. En wat bedoel je nou eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 20:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het hangt helemaal van de situatie af. Ik zou het erger vinden als mijn partner zoende met iemand op wie hij of zij verliefd is geworden, dan wanneer die met iemand in bed zou belanden waar hij of zij verder niets voor voelt. Maar allebei is vreemdgaan. Maar zomaar met iemand zoenen in de kroeg niet en flirten al helemaal niet.
Maar het is belangrijk dat je samen die grenzen stelt in een relatie en er ook allebei niet overheen gaat.
En het verschilt dus per situatie.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 20:15
Volk
Volk is offline
Citaat:
Verliefd zijn op een ander is misschien geen vreemdgaan, maar wat mij betreft wel iets wat aangeeft dat er iéts niet goed zit in je relatie.
Ben ik het niet mee eens. Dat je even verliefd bent op iemand betekent niet dat je ook daadwerkelijk met die persoon je leven door wilt brengen of dat je er iets mee wil beginnen. Dat is nog altijd een keuze. Verliefdheid overkomt je. Net als dat je van iemand ook heel geil kunt worden, dat overkomt je en wat je ermee doet is een keuze.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 22:02
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ben ik het niet mee eens. Dat je even verliefd bent op iemand betekent niet dat je ook daadwerkelijk met die persoon je leven door wilt brengen of dat je er iets mee wil beginnen. Dat is nog altijd een keuze. Verliefdheid overkomt je. Net als dat je van iemand ook heel geil kunt worden, dat overkomt je en wat je ermee doet is een keuze.
Je kunt (in mijn ogen) best een crush op iemand hebben, maar verliefdheid is alweer een heel stadium verder. Misschien heeft het wel te maken met dat ik echt totaal niét snel verliefd word, maar dan nog. Ik vind het in ieder geval geen fijn idee.
Oud 10-03-2010, 22:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is ook niet fijn als jij of je partner verliefd wordt op een ander, maar daarom hoeft het nog geen vreemdgaan te zijn!
Dat je vriendje op zijn lepel bijt of dat je vriendin plast met de wc-deur open is ook vervelend, maar daarom nog geen vreemdgaan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 00:58
Verwijderd
Als diegene niet meer van je houdt en voor jou door het vuur wilt gaan.

Seks en liefde zijn totaal 2 verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 09:53
Optima
Optima is offline
t.

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 11:00
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Het is ook niet fijn als jij of je partner verliefd wordt op een ander, maar daarom hoeft het nog geen vreemdgaan te zijn!
Dat je vriendje op zijn lepel bijt of dat je vriendin plast met de wc-deur open is ook vervelend, maar daarom nog geen vreemdgaan.
Citaat:
Oud 11-03-2010, 15:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik vind seks zeg maar het échte vreemdgaan maar dingen als zoenen met anderen, verliefd zijn op anderen etc al reden zat om een vriendje te dumpen. Het is niet zo dat ik alles dat nog onder vreemdgaan zit goedkeur.
Oud 11-03-2010, 15:31
Roosje
Roosje is offline
Ik vind zoenen pas vreemdgaan. Maar van mij mag m'n vriendje best met een ander zoenen, als ik er maar bij ben en het een mooi meisje is. In die categorie mag ik zelf ook met andere meisjes zoenen waar hij bij is, vindt-ie toch leuk om te zien.
Flirten vind ik prima want dat doe ik zelf ook te pas en te onpas. Maar met iemand afspreken, of intiem sms'en, of knuffelen, of met een ander naakt in bed liggen en niets uitspoken - dat vind ik allemaal geen vreemdgaan. Hoewel dat laatste vér over de rand is, is er niets "gebeurd", dus zou ik het geen vreemdgaan noemen. Vreemdgaan is de handeling.
Oud 11-03-2010, 15:49
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ik weet niet of je over concrete daden kan spreken, of een grens. Ik denk dat als je weet dat met door contact met iemand te hebben, je partner kwetst, het vreemdgaan is.

In het verleden ben ik ook vreemdgegaan en ben ik ook verliefd geweest op een ander. Fouten kunnen gebeuren, je bent dan zwak. Maar na je fout kun je je integriteit behouden door er eerlijk over te zijn naar je partner toe. Zowel toen ik vreemdgegaan was, als toen ik me erg aangetrokken (verliefd is zo'n groot woord) voelde tot een collega, heb ik het mijn partner verteld. Je hebt tenslotte een relatie, en een belofte maken dat je de ander altijd trouw zal zijn in geest en lichaam vind ik onrealistisch.

Dat je altijd eerlijk zal zijn vind ik echter erg realistisch en ook wat de mensen met een sterk karakter en zwak karakter onderscheidt.
what about the old adage of "ignorance is bliss"?

maw wat schiet je partner er mee op om te weten dat je van een ander walletje hebt gegeten?
Oud 11-03-2010, 20:56
Verwijderd
Ik vind verliefd zijn op iemand anders geen vreemdgaan, maar ik vind het wél heel erg en het is een mogelijk breekpunt. Maar het is geen vreemdgaan; je doet het niet moedwillig.

Flirten vind ik kunnen, vooropgesteld dat je niet van plan bent er iets mee te doen. Bij veel mensen is flirten niet het in bed krijgen van iemand, maar gewoon vrolijk een beetje... ja flirten dus Dat kan ook met mensen die je helemaal niet aantrekkelijk vindt. Afspreken enzo vind ik een twijfelgeval - ik neem aan dat het gaat om daten, niet vriendschappelijk afspreken? Dat vind ik niet echt kunnen, maar aan de andere kant, als je date zonder te zoenen of meer, dan is het toch eigenlijk gewoon vriendschappelijk afspreken? Beetje warrig.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 22:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik weet niet of je over concrete daden kan spreken, of een grens. Ik denk dat als je weet dat met door contact met iemand te hebben, je partner kwetst, het vreemdgaan is.

In het verleden ben ik ook vreemdgegaan en ben ik ook verliefd geweest op een ander. Fouten kunnen gebeuren, je bent dan zwak. Maar na je fout kun je je integriteit behouden door er eerlijk over te zijn naar je partner toe. Zowel toen ik vreemdgegaan was, als toen ik me erg aangetrokken (verliefd is zo'n groot woord) voelde tot een collega, heb ik het mijn partner verteld. Je hebt tenslotte een relatie, en een belofte maken dat je de ander altijd trouw zal zijn in geest en lichaam vind ik onrealistisch.

Dat je altijd eerlijk zal zijn vind ik echter erg realistisch en ook wat de mensen met een sterk karakter en zwak karakter onderscheidt.
Ik vind eerlijkheid inderdaad ook belangrijker dan wat dan ook. Eerlijkheid, dat is de echte trouw.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 12:47
Philosophy
Philosophy is offline
Flirten met iemand anders zou mij echt jaloers maken. Na zoenen met een ander is het tijd voor een goed gesprek, maar afhankelijk van de situatie zou ik m'n vriendje daarvoor niet meteen dumpen. Wel zou ik een groot deel van m'n vertrouwen kwijt zijn in hem. Als hij seks heeft met iemand anders is het echt voorbij.
Wat betreft verliefd worden.. ja dat heb ik een keer eerder meegemaakt en dat is echt heel stom, maar dan vindt ie z'n geluk niet meer bij mij en dan is het maar beter om met iemand anders verder te gaan.
Oud 25-03-2010, 23:00
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:

Dit vind ik echt een verhaal.

Je bent vreemd gegaan, vertelde het hem en zei dat je het niet realistisch vond om trouw te blijven. Dus vreemdgaan is prima als je het daarna maar verteld.

Verliefd worden kan natuurlijk en je aangetrokken voelen tot iemand, dat kan ook. Maar wat je er mee doet is echt voor je eigen rekening.
Zoenen met iemand doe je echt vrijwillig.
Oud 26-03-2010, 04:20
Optima
Optima is offline
2

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 08:13
velyne
velyne is offline
Vreemdgaan vind ik in een zin gezegd:

Als er een bedoeling achter zit!! Dus...flirten met een bedoeling, niet echt een geintje, meer serieus genomen zeg maar. Tja, het is niet vreemdgaan, maar vind het fout! Vind het wel horen bij vreemd gaan.

Dan heb ik een vraag voor jullie:

Denk je ooit in je leven je partner te kunnen vergeven die is vreemd gegaan?? Gewoon niet moeilijke vraag, even globaal. Zouden jullie het kunnen??

ik wel. Houden van vind ik speciaal! Vreemdgaan hoeft toch niet te zeggen dat diegene niet van je houd, diegene heeft geen respect voor je. Hoe kijken jullie daartegen aan?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 12:00
Verwijderd
Citaat:

Als er een bedoeling achter zit!! Dus...flirten met een bedoeling, niet echt een geintje, meer serieus genomen zeg maar. Tja, het is niet vreemdgaan, maar vind het fout! Vind het wel horen bij vreemd gaan.

Denk je ooit in je leven je partner te kunnen vergeven die is vreemd gegaan?? Gewoon niet moeilijke vraag, even globaal. Zouden jullie het kunnen??

ik wel. Houden van vind ik speciaal! Vreemdgaan hoeft toch niet te zeggen dat diegene niet van je houd, diegene heeft geen respect voor je. Hoe kijken jullie daartegen aan?
Dat ligt geheel aan de situatie. Over het algemeen denk ik: of mijn partner is verliefd op iemand anders, en als dat zo is en hij wil echt verder met haar, en dan kan hij beter mij dumpen dan vreemdgaan.
Of hij is niet verliefd, en dan zie ik geen meerwaarde aan het vreemdgaan. Als iemand alleen maar aantrekkelijk is en hij niks voor haar voelt, waarom zou hij dan niet voor mij de moeite nemen om zich in te houden?

Dus in beide gevallen is vreemdgaan gewoon helemaal geen zinnige actie, en zou ik dus ook behoorlijk veel moeite hebben het te vergeven. Maar ik kan me voorstellen dat er situaties zijn waarin het niet zo zwartwit te stellen is en ik vergevingsgezinder zou zijn. Het zou hoe dan ook enorm moeilijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 20:36
ordinary1981
ordinary1981 is offline
vreemdgaan:

het vreemdgaan van je partner begint al op het moment wanneer hij of zij meer aandacht schenkt aan anderen dan jou.

je kunt het als volgt zien:
hij/zij heeft steeds minder tijd voor je zonder een echte verklaring en als je een verklaring wenst en het is al gauw een ruzie. Op zo´n moment kun je je als afvragen of er vreemd gegaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 21:43
arPos
arPos is offline
ach jaloers wordt ik al sneller maar de grens is voor mij bij fysiekheid, zoenen, knuffelen anders dan met goede vriendinnen of familie, voelen etc.
Oud 28-03-2010, 21:57
Optima
Optima is offline
3

Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 22:00
Optima
Optima is offline
4

Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 14:55
Volk
Volk is offline
Citaat:

Natuulijk kan ik die persoon vergeven. Naar mijn mening heb je er alleen jezelf mee als je mensen niet kunt vergeven. Vergeven maakt alles een stuk makkelijker. Vergeven betekent trouwens niet dat het aan blijft, als hij echt zoveel van me hield had ie toch wel even aan me kunnen denken toen hij vreemdging. Als ie zoveel van me hield vond ie mijn gevoelens belangrijker dan zijn kortstondige plezier waar hij mij zoveel pijn mee deed, expres nog wel. Ik zeg niet dat het meteen uit is, maar ook niet dat het aan blijft.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 13:03
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Alles wat hij met 'n ander meisje doet waar ik niets van mag weten.
SMS'en, en jij mag die SMSjes niet lezen.
Het zou mij niet verbazen als dat in 80% van de relaties gebeurt. Vrijwel niemand laat aan wie dan ook zijn of haar SMSjes lezen ^^.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 13:09
Volk
Volk is offline
Citaat:
SMS'en, en jij mag die SMSjes niet lezen.
Het zou mij niet verbazen als dat in 80% van de relaties gebeurt. Vrijwel niemand laat aan wie dan ook zijn of haar SMSjes lezen ^^.
Eh, in mijn relaties mogen smsjes/mailtjes gewoon gelezen worden. Maar ik zou het wel een beetje gek vinden als hij dat ook echt zou doen Ik zou het wel heel verdacht vinden als ik zijn telefoon pak voor een spelletje en hij grist hem uit mijn handen zodat ik zijn smsjes niet zou lezen. Dan heeft hij iets te verbergen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 13:46
sabrosa
sabrosa is offline
Als de ander 'per ongeluk' iemand zoent in een 'maffe dronken bui' is het voor mij sowieso wel vreemdgaan. Ik zou zoiets nooit flikken dus verwacht ik van mijn wederhelft hetzelfde in deze kwestie.

Gevoelens voor een anders creeeren terwijl je in een relatie zit noem ik geen vreemdgaan maar het is wel verdomde fout en iets wat je meteen aan je partner MOET opbiechten, wat je er mee doet kan over gepraat worden, misschien wilt je partner deze gevoelens helemaal niet maar voor mij zou het wel een reden zijn om het uit te maken, ik hoef geen vriend die met zijn gedachte bij een andere vrouw zit.
Oud 31-03-2010, 14:13
Optima
Optima is offline
[Q5

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2010, 14:48
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Als je niets te verbergen hebt, dan ook niet je smsjes. Verrek, nu ik er op terugkijk stond de telefoon van mijn ex altijd uit als ik in de buurt was. Jezus, die eikel zal nogal wat te verbergen hebben gehad!
Wat een ónzin. Echt.

In mijn smsjes en mailtjes staan vaak genoeg persoonlijke dingen van vrienden, dat diegene smst als er iets gebeurd is, bijvoorbeeld. Ik heb zelf ook weleens dingen naar mensen gesmst over dingen die gebeurd zijn, waarvan ik het écht niet zou kunnen waarderen als diegene het aan anderen laat lezen (zeker niet als ik diegene ook ken..). Niet omdat het ook maar iéts met seks, seksualiteit, liefde of vreemdgaan te maken had, maar gewoon omdat het een kutsituatie was en die een ander niks aangaan.

Smsjes en al die dingen zijn gewoon prive. Je hoeft echt niet vreemd te gaan om weinig zin te hebben om die dingen te delen, en ik zou ook nooit van mijn vrienden vragen / eisen haar spullen te mogen lezen.
Oud 01-04-2010, 13:15
Volk
Volk is offline
Citaat:
Wat een ónzin. Echt.

In mijn smsjes en mailtjes staan vaak genoeg persoonlijke dingen van vrienden, dat diegene smst als er iets gebeurd is, bijvoorbeeld. Ik heb zelf ook weleens dingen naar mensen gesmst over dingen die gebeurd zijn, waarvan ik het écht niet zou kunnen waarderen als diegene het aan anderen laat lezen (zeker niet als ik diegene ook ken..). Niet omdat het ook maar iéts met seks, seksualiteit, liefde of vreemdgaan te maken had, maar gewoon omdat het een kutsituatie was en die een ander niks aangaan.

Smsjes en al die dingen zijn gewoon prive. Je hoeft echt niet vreemd te gaan om weinig zin te hebben om die dingen te delen, en ik zou ook nooit van mijn vrienden vragen / eisen haar spullen te mogen lezen.
Ik denk dat jullie allebei 2 verschillende dingen bedoelen. Wat jij volgens mij bedoelt is dat iemand niet moet gaan neuzen in privédingen zoals smsjes. Wat Optima volgens mij bedoelt is dat je als je niks verkeerd doet je ook niks te verbergen hebt. Ze zegt niet dat je het maar goed moet vinden dat je vriend(in) al je smsjes leest omdat je toch niks te verbergen hebt. Ze is wel voor privacy.

Als ik het goed heb begrepen dan.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 13:18
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ze zegt niet dat je het maar goed moet vinden dat je vriend(in) al je smsjes leest omdat je toch niks te verbergen hebt. Ze is wel voor privacy.
Citaat:
Nogmaals: als je niets te verbergen hebt, mag je mail/sms/wat dan ook lezen van elkaar.
Oud 01-04-2010, 13:22
Volk
Volk is offline
Kijk, mijn vriend mag ook mijn smsjes lezen. Maar ik zou het wel raar vinden als hij dat doet. Want het is wel privé. Maar ik heb niks te verbergen, dus ik ga mijn telefoon ook niet uitzetten als hij in de buurt is om er zeker van te zijn dat hij niks leest.

Citaat:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je obsessief je partner in de gaten gaat houden.
Ze is dus echt wel voor privacy
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 15:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
nee, vreemdgaan is niet prima. Maar een fout maken kan gebeuren.
Teveel zout op je eten gooien is een fout. Besluiten met iemand anders te zoenen/neuken doe je volledig bewust.

Citaat:
Als je om die persoon geeft en er SPIJT van hebt, ja, vertellen.
Nee, voor je houden. Het is jouw probleem; waarom zou je je partner ermee lastig vallen? Als je het zelf als reden ziet om de relatie te beëindigen, doen, en als je denkt dat jullie nog verder kunnen, ook goed, maar onder geen beding vertellen. Dat is pas zwak: dat je er zelf in dergelijke mate niet mee om kan gaan, dat je je partner zulke vreselijke informatie geeft om het samen 'op te lossen'.
Oud 01-04-2010, 16:09
Verwijderd
Vreemdgaan is voor mij,

Flirten met meer bedoelingen, Daar zou ik echt van balen..En erg jaloers om zijn.
En uiteraard zoenen met een ander, (In wat voor situatie dan ook, dronken of niet)zou voor mij gelijk exit wezen!

En handtastelijk worden met andere vrouwen, is voor mij ook een soort 'vreemdgaan'..
Hij hoort aan mij te zitten en niet aan anderen.

Dus de makkelijkste ben ik niet echt
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 21:43
Optima
Optima is offline
6

Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 21:46
Optima
Optima is offline
7

Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 21:54
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Er is ook een behoorlijke scheidslijn tussen 'iets wel / niet willen laten lezen' en iets 'pathologisch verborgen houden'.

Regels voor berichten