Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2010, 17:30
Verwijderd
hoi! ik ben nieuw hier, bij deze!

Mijn situatie:

ik heb vorrig jaar mavo diploma gehaald, en ben nu in havo 4 bezig, ik merk dat alles me vrij makkelijk afgaat, ik doe gemiddeld 30 minuten per dag huiswerk en ik sta een dikke 7,5 gemiddeld.

nu mijn vraag:

is het mogelijk als ik volgend jaar in havo 5 zit om examen te doen in alle havo 5 vakken, en dan wil ik me ook voor dezelfde vakken vwo inschrijven d.m.v. staatsexamen, kwa moeilijkheid kan ik het denk ik goed aan, maar is het kwa examentijden mogelijk, en mocht ik voor de helft van de vwo vakken een onvoldoende halen, kan ik dan nog gewoon na havo door naar vwo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2010, 18:52
WAT
WAT is offline
vwo is heel veel lastiger dan de havo, qua stof en moeilijkheidsgraat is het niet te vergelijken. Als je toch sneller wilt gaan kun je wel de vwo sprint doen, dit is de vwo 5 en 6 in 1 jaar
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 20:45
Verwijderd
was ik zowiezo al van plan 1 jarig vwo, anders blijft die middelbare oneindig...

maar voor een aantal vakken zijn de onderwerpen geloof ik hetzelfde, denk aan GS en AK, dan hoef ik maar 1x vwo stof te leren en ik kan havo+vwo examen maken, zeg maar 2 vliegen in 1 klap.

maar is er iemand die hier ervaring mee heeft? alhoewel het me vrij moeilijk lijkt mensen te vinden die het zo gedaan hebben
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 22:01
MizZoo
MizZoo is offline
Ik moet zeggen dat dit op het eerste gezicht helemaal geen slecht plan is. Het VWO is voor veel vakken een verdieping op de HAVO, dus als je allebei de examens tegelijk doet kun je dit volgens mij vrij efficient combineren. Wel ervan uitgaande dat je in 5 HAVO keihard moet werken natuurlijk. Dit lijkt me wel iets wat je beter met je coördinator of afdelingsleider kunt bespreken dan op dit forum. En overweeg ook eens de mogelijkheid om na 4 HAVO door te stromen naar 5 VWO, bij ons op school kan dat als je een 8 gemiddeld staat, dus dat zou voor jou ook haalbaar moeten zijn. Duurt een jaartje langer, maar is misschien praktisch beter haalbaar.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 05:43
Verwijderd
doorstromen zie ik niet zoveel in, kost trouwens niet veel extra, maar ik neem liever niet het risico om dan zonder diploma van school te gaan mocht het tegenvallen.

idd, ik ga het eens met mentor bespreken, en die zal me waarschijnlijk doorsturen naar decaan ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten