Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2010, 18:38
Balance
Balance is offline
Morgen start een nieuwe serie van Over mijn lijk:

Citaat:
Je bent jong, in de kracht van je leven, maar doodziek. Wat dan? Dan kies je voor het leven! In Over Mijn Lijk volgt Yvon Jaspers Lonneke, Bob, Maartje, Pieter Jan en Sandra. Ze zijn alle vijf ongeneeslijk ziek. Maar halen alles uit de laatste tijd van hun leven.

Over Mijn Lijk is vanaf 11 maart elke donderdag om 22.25 uur te zien bij BNN op Nederland 1

Wie gaat dit kijken en/of heeft de vorige seizoenen gevolgd?
Ik vond de vorige seizoenen echt heel indrukwekkend en ben benieuwd of het programma me dit jaar weer opslokt. Hoeveel moed al die mensen nog hebben ondanks hun zeer slechte prognose en de vele kwalen die ze vrijwel allemaal hebben, vind ik ongelofelijk.

Wat ik ook knap vond, vorige seizoenen, was dat ik niet het idee had iets heel commercieels te kijken. Het was integer gemaakt. Ik hoop dat Yvon het net zo goed gaat doen als Patrick
Oud 10-03-2010, 18:47
Verwijderd
Ik heb het eerste seizoen gezien, en ik vond het prachtig. Precies wat je zegt, dat die mensen zo optimistisch blijven en dat het programma zo mooi gemaakt is. Ik ga het nu ook zeker volgen!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 19:05
Verwijderd
Ik vond de voorgaande series heel erg mooi en indrukwekkend en ontroerend. Ik ben alleen heel erg bang dat ik Yvon Jaspers voor geen meter ga trekken. Patrick Lodiers was een belangrijke kwaliteit van de vorige series.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 21:46
Martiño
Martiño is offline
Ik vind het wel gaaf dat BNN presentatoren aantrekt van andere omroepen, ik ben heel benieuwd hoe Yvon het gaat doen.
Oud 10-03-2010, 22:15
Verwijderd
Blijft het wel een BNN-programma dan?

edit: ja dus, aan de openingspost te zien
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Ik vond de voorgaande series heel erg mooi en indrukwekkend en ontroerend. Ik ben alleen heel erg bang dat ik Yvon Jaspers voor geen meter ga trekken. Patrick Lodiers was een belangrijke kwaliteit van de vorige series.
Ik kan juist Patrick Lodiers niet uitstaan

Maar dan is gister dus al de eerste aflevering geweest? Ik ga eens kijken op uitzendinggemist.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 16:44
Balance
Balance is offline
Ja, gister was de eerste aflevering. Ik vond Yvon af en toe wat overdreven doen, zoals de bij Boer zoekt vrouw ook kan doen. Maar het grootste deel van de aflevering vond ik dat ze het best goed deed. En ahhh waarom moeten die mensen nou allemaal ziek zijn?
Oud 12-03-2010, 20:17
Verwijderd
Oh, pff, Yvon loopt op de uitvaartbeurs rond en roept "ieeeuw" en "bleeeh" bij het zien van die "dooie" poppen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 20:26
Verwijderd
Waar ken ik die Lonneke van? Is ze soms al eens bij DWDD geweest ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Oh, pff, Yvon loopt op de uitvaartbeurs rond en roept "ieeeuw" en "bleeeh" bij het zien van die "dooie" poppen.
Ik vond het ook wel akelige poppen Maar ik zou idd ook niet telkens 'iiiieeeuww' en 'bleeeh' hebben geroepen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 10:11
*oma*
*oma* is offline
Ik heb stiekem de volgende aflevering ook al gekeken, maar ik krijg er echt een naar gevoel van. Vorige twee seizoenen heb ik ook bewust vermeden.
Oud 14-03-2010, 18:41
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vind het op een bepaalde manier wel een 'mooi' programma. Het laat me in ieder geval stilstaan bij het feit dat het iedereen kan overkomen.
Ik vond dat Patrick Lodiers het heel goed kon presenteren, maar ik vond Yvon Jaspers in de eerste aflevering ook wel oke. Ik erger me niet zo aan haar houding, al had ze iets minder luid kunnen reageren op die uitvaartbeurs. Ze heeft wel een heel 'menselijke' uitstraling, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 19:13
Noddy
Noddy is offline
Ik vond het verschrikkelijk! Niet vanwege yvon of zo, maar ik kreeg er gewoon echt een kutgevoel van. Vooral bij die jongen van 15 (naam even kwijt). Zo jong en dan zo ziek! Ik vind het heel eng. Bij de vorige seizoenen had ik het niet zo, maar nu voelde ik me echt rot tijdens het kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 21:18
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
Ik vind het op een bepaalde manier wel een 'mooi' programma. Het laat me in ieder geval stilstaan bij het feit dat het iedereen kan overkomen.
Ik vond dat Patrick Lodiers het heel goed kon presenteren, maar ik vond Yvon Jaspers in de eerste aflevering ook wel oke. Ik erger me niet zo aan haar houding, al had ze iets minder luid kunnen reageren op die uitvaartbeurs. Ze heeft wel een heel 'menselijke' uitstraling, vind ik.
Vond ik dus ook. Ik vond dat ze het heel goed deed. Lekker natuurlijk!
Op die uitvaartbeurs had ik ook zo gereageerd.
Ik vind het altijd een heel zielig programma maar toch ook weer mooi. Zo ziek zijn en dan altijd zo positief zijn, zo vol kracht!! Ik ga dit seizoen ook zeker weer kijken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 14:31
Verwijderd
Ik word er ook altijd een beetje naar van, maar aan de andere kant vind ik het juist ook weer heel erg mooi.

Ik vond Yvon het ook goed doen, ook wel een beetje in de BNN stijl van direct zijn en gewoon vragen wat je wil weten. Al vond ik haar reactie op de uitvaartbeurs wel lang doorgaan. Dat je even 'ie!' roept als je dat onverwacht ziet liggen snap ik wel, maar zij ging wel erg lang door.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Waar ken ik die Lonneke van? Is ze soms al eens bij DWDD geweest ofzo?
Ja, ik zat ook al te denken. Is ze niet in jong geweest ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 15:08
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Dit was best wel heftig, ik weet niet of ik het nog eens ga kijken. Ik word er best wel bang van, en zopas is er nog iemand in mijn naaste familie overleden aan darmkanker dus dat brengt herinneringen en ieder geval is zo anders dat ik met hele dubbele en rare gevoelens naar het programma kijk.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 11:29
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Gisteren toch maar weer gekeken; was iets minder heftig dan vorige keer, waarschijnlijk omdat ze vorige week al zijn voorgesteld. De meeste dan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2010, 15:49
Balance
Balance is offline
Ik vind het weer aangrijpend, wat een sterke mensen allemaal.
Oud 08-04-2010, 21:46
niña
niña is offline
Godallemensen, ik kijk drie minuten en zit al te huilen
Oud 09-04-2010, 10:07
Balance
Balance is offline
Hier nog één. Poeh wat oneerlijk. Die Maartje was echt een leuk mens volgens mij.
Oud 09-04-2010, 12:12
Verwijderd
Ik vind ze allemaal erg leuk, geloof ik. Alleen heb ik het idee dat we Bob nog niet echt veel gezien hebben, wel erg sneu dat die zwangerschap geen stand heeft gehouden Sandra lijkt me ook echt zo'n schat <3 Ik moest zo lachen toen ze dat zei van die pizza met salami

En pfoe, Maartje ging echt super hard achteruit ineens, het ene moment lijkt alles nog vrij goed te gaan, het volgende moment krijgt ze te horen dat de chemo geen nut meer heeft en dan ineens raakt alles in een stroomversnelling de verkeerde kant op... Ik vond dat best moeilijk om te zien, hoe ze daar zo zat met haar zus (geloof ik) en haar nichtje...

En ik heb zooveel respect voor Bas (de vriend van Sandra), hij blijft zo rustig en lief. Toen ik hem zag moest ik ook meteen huilen, het lijkt me zo zwaar om je vriend(in) te moeten verliezen aan zo'n nare ziekte...

Ik vind het echt een heel mooi programma Ik heb het idee dat het dingen even weer in perspectief plaatst, dat je weer meer respect krijgt voor het leven en voor wat je zelf hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 12:17
*oma*
*oma* is offline
Ik krijg er nog steeds (en nu nog meer) een naar gevoel van.
Oud 09-04-2010, 13:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat heb ik helemaal niet, dat ik er een naar gevoel van krijg. Maar ik vind het wel een aangrijpend programma, natuurlijk. En ja, het ging heel snel bij Maartje, zo zielig, vond haar erg sympathiek.
Oud 09-04-2010, 15:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik vond het ook een aangrijpende aflevering, omdat je (weer eens) ziet hoe snel het ineens kan gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2010, 15:45
Tink*
Tink* is offline
Ik zag het toevallig gisteren en vond het ook erg heftig. Ik wist wel dat als het eenmaal achteruit gaat het keihard kan gaan, maar dit is toch altijd wel confronterend. Ik vind het zo lastig, ik ga dan ook altijd zelf nadenken over de dood en hoe het zou zijn als ik een vorm van kanker zou krijgen en wist dat ik dood zou gaan enzo, brrr.
Oud 09-04-2010, 16:43
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
ik ga dan ook altijd zelf nadenken over de dood en hoe het zou zijn als ik een vorm van kanker zou krijgen en wist dat ik dood zou gaan enzo, brrr.
Ja, dat dus.

Niet dat ik echt bang ben voor de dood, maar ik vind het veel te leuk om te leven !
Oud 09-04-2010, 23:12
Verwijderd
Ik heb net de aflevering van donderdag gezien, maar pfoe.. Ik krijg er ook een naar gevoel van, en ik moet het eigenlijk niet meer kijken als ik daarna heel gezellig wil zijn voor mijn vriendje..
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 15:45
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb het programma niet gezien maar wat een nare titel.. ik vind het enigszins tenenkrommend
Oud 10-04-2010, 18:18
Verwijderd
Als je het programma kent is dat helemaal niet zo. Het is zelfs gezegd door een van de mensen uit de eerste reeks, ik neem aan dat het daar van afgekomen is. Ik vind het juist wel passen bij BNN, en ook bij de manier waarop de mensen met hun dood en ziekte omgaan.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 21:34
Verwijderd
Aflevering 7 is echt heftig! Eerste keer dat ik echt moest huilen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 22:34
Verwijderd
Ik vind het vreselijk, ik kijk ook niet. Ik zou constant huilen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 17:57
Verwijderd
waarom zou je dit kijken?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 18:34
Verwijderd
Omdat het een heel erg mooi integer programma is, misschien?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 19:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Als je het programma kent is dat helemaal niet zo. Het is zelfs gezegd door een van de mensen uit de eerste reeks, ik neem aan dat het daar van afgekomen is. Ik vind het juist wel passen bij BNN, en ook bij de manier waarop de mensen met hun dood en ziekte omgaan.
Ja vind ik ook.
Eentje zegt ook in het filmpje 'Willen ze me dood hebben ofzo?'
Dat vind ik wel typerend hoe men met hun ziekte om gaat, ze maken zelf ook woordgrapjes enzo.
Oud 11-04-2010, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, en dat is meteen ook waarom ik het kijk, het is zoo integer en ik vind het heel bijzonder om te zien hoe die mensen omgaan met hun ziekte en het feit dat ze niet lang meer hebben. Het is echt heel mooi, vind ik. En tegelijkertijd natuurlijk ook heel zwaar, maar de manier waarop het behandeld wordt is echt heel respectvol en daardoor is het echt een heel sterk en mooi programma.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 08:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat wil ik wel geloven, anders was het vast niet zo populair. Daarom zette ik er ook bij dat ik het nooit gezien had. Toch word ik nog steeds naar van die titel
Oud 12-04-2010, 12:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik heb net de aflevering van donderdag gezien, maar pfoe.. Ik krijg er ook een naar gevoel van, en ik moet het eigenlijk niet meer kijken als ik daarna heel gezellig wil zijn voor mijn vriendje..
Ik zat ook te huilen en daarna ging ik naar vrienden. Niet heul handig, maar goed.

Ik vind het echt een mooi programma. Die jongeren zijn echt zo top, echt respect. En Yvonne vind ik het best goed doen, heel menselijk en ze krijgt moeilijke onderwerpen besproken.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 12:50
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ja, ik zat ook al te denken. Is ze niet in jong geweest ofzo?
Ja, volgens mij wel.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 14:20
masss.
masss. is offline
Ik heb het 1x gezien, en vond het echt een indrukwekkend programma. Zo knap van die mensen dat ze openlijk durven te praten over leven en dood. Zoals laatst, toen een meisje haar kist uitzocht en een plekje op de begraafplaats. Respect!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 14:45
Hawahaai
Hawahaai is offline
Aflevering 6 is net zo heftig als aflevering 5. Ik heb (online) weer met tranen in mijn ogen zitten kijken.

Laatst gewijzigd op 12-04-2010 om 16:59. Reden: typfout
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 16:05
Verwijderd
Ja, dat idee kreeg ik al van het voorstukje dat ze op tv lieten zien... Ik ga straks ook online kijken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 16:13
Balance
Balance is offline
Ja ik heb aflevering 6 ook al gezien. Ik heb nog harder gejankt dan bij 5.
Oud 12-04-2010, 17:35
gurl19
gurl19 is offline
Ik ook. Vooral dat stuk met Sandra. Vond de begrafenis van Maartje wel een beetje summier.
Je hebt ook weinig van de mensen in haar omgeving gezien.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 21:14
Balance
Balance is offline
Dat zal wellicht op eigen verzoek zijn? Of gewoon uit respect. We zien al zoveel.
Oud 13-04-2010, 15:25
Verwijderd
Ik heb het ook gezien, pfoe, heel heftig. Sandra leek me echt zo'n schat, en dat las ik net op de website ook, zij was echt zo sociaal en volgens mij kon iedereen het met haar vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 22:06
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
kan je het vooraf al op internet zien? Wat raar... ik moet die van vorige week nog kijken op uitzending gemist. Zo te zien een zware hap :/

Ik vind Sandra het moeilijkst om naar te kijken; ze wordt zo close in beeld gebracht en het is zo'n geweldige vrouw. En wat zij heeft, heeft iemand in mijn familie ook laatst gehad en is daardoor overleden, het komt erg veel terug zo... maar ik vind het wel goed om te kijken mede daardoor ook.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 06:08
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
kan je het vooraf al op internet zien? Wat raar...
BNN doet dat vaker. Ik vind het wel prettig.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 09:42
Verwijderd
Idd, je kan telkens 1 aflevering vooruit kijken, ik vind dat ook wel prettig.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 11:25
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Ik heb echt diep respect voor Yvon als presentatrice. Het moet echt heel moeilijk zijn om ergens binnen te komen en dan een gesprek aan te gaan. Telkens slecht nieuws, en ja, wat moet je dan zeggen? Het lijkt me zó lastig, heel knap hoe ze het aanpakt. Af en toe denk ik wel eens, waarom vraag of doe je dat, maar over het algemeen weet ze zich toch wel de juiste houding te geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten