Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Soms heb ik trouwens een moment van extreem zelfbesef. Dan zit ik op mijn stoeltje dingen te bedenken als 'Ik ben M. Dat is mijn naam. Deze gedachten zitten in mijn hoofd. Hier zijn al mijn ledematen, als ik wil kan ik ermee bewegen. Ik zit in mijn lichaam en mijn lichaam zit in mijn huis. Afgezien van mijzelf liggen er allerlei voorwerpen in dit huis. Die zijn ook van mij.' Dan ga ik tevreden door het huis lopen en mijn voorwerpen verschuiven en op bed springen enzo.
|
![]() |
|
Ik fantaseer ook graag over mensenlevens. Als er in de bus/metro/trein een interessant persoon zit (of juist niet), fantaseer ik over zijn/haar leven. Bijvoorbeeld een excentriek uitziend iemand die misschien wel sociaal gehandicapt is en geen vrienden heeft, of een nette student die in een studentenhuis woont en elke week een extreem feestje geeft. Of een oude man die misschien wel heel eenzaam is en nog steeds op zoek is naar de liefde van zijn leven. Of een scenekid die heel verlegen is en hele liev&sagte seks heeft met zijn vriendinnetje.
|
ik denk voornamelijk aan hoe ik mezelf kan ontwikkelen als mens. welke skills ik niet heb en hoe fucking schraal dat eigenlijk is. vuur maken bijvoorbeeld, met slechts de natuur tot je beschikking. ik kom er denk ik wel uit maar nondeju dat moet hilarisch zijn om mij te zien kutten. welke planten kan ik wel of niet eten. of paardrijden. hoe werken verschillende vuurwapens? ehbo, wel cursus gehad maar kan ik het ook wel echt?
mja eigenlijk komt t allemaal voort uit risicomanagement ofzo. stel een survival of andere nood situatie waarin je niet ff kan googlen. ben je dan nog wat waard of ga je gelijk aan de ptsd? ja vuur maken blijft me toch het meest dwars zitten. ik bedoel, iedere n00b in de prehistorie kon dat zelfs wtf. lijkt me toch wel een basic human skill die we allemaal overslaan (padvinders uitgezonderd). alsof je op level 60 begint in wow. het kan wel, maar je wordt nooit echt goed.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zei ik trouwens niet zoiets als "treinen zijn geen bewuste wezens en kunnen dus niet iets leuk of stom vinden"? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst dacht ik ook aan mijn buurvrouw die net haar 19-jarige dochter aan een lang ziekbed heeft verloren (kanker) en hoe droevig dat moet zijn en dat als je haar in de supermarkt zou zien dat je dat helemaal niet zou kunnen weten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk vaak hele gesprekken uit, vooral gesprekken met hevige emoties zoals woede of liefde of lust. Dan heb ik een uitgebreid gesprek met die persoon, eventueel en vaker wel dan niet met schreeuwen en fysiek geweld (of juist seks natuurlijk). Als ik zulke gedachtes klaar heb, hoef ik het gesprek niet meer in het echt te voeren. Zo kom ik naar de buitenwereld heel beheerst over, want de lading is al van mijn borst; ik heb alles gezegd wat ik wilde zeggen, ookal was het dan in gedachten.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk trouwens wel vaak dat iemand mij iets wil flikken of aandoen. zondag bijvoorbeeld, liep ik met een brief over straat om in de brievenbus te doen, toen dacht ik stel nou dat iemand langsloopt en deze brief verscheurt, dan ben ik mooi zuur.
slaat helemaal nergens op natuurlijk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder geloof ik dat ik vrij zieke dingen denk, hoewel niet in verontrustende mate. Een docent van me bijvoorbeeld heeft naar verhouding een behoorlijk dikke nek, en dan denk iets raars als: 'goh, als hij een kip zou zijn en ik zou zijn nek om moeten draaien zou het vast niet in een keer lukken.' oid. Als ik kleine kinderen zie verbaas ik me er vaak over hoe kwetsbaar ze eruit zien en vraag ik me af hoe makkelijk hun botten zijn te breken, en als ik een baby had zou ik me waarschijnlijk zwaar aangetrokken voelen tot die fontanellen; ik ben zo benieuwd hoe dat voelt. Gewoon gedachtes die door mijn hoofd schieten; ik ben niet van plan om er iets mee te doen hoor. ![]() Verder kneed en bewerk ik veel mensen en dingen in gedachten. Ik fixeer me op iemand uit mijn omgeving en stel me voor dat ik de lippen van die persoon rood stift, om maar wat te noemen. En zo doe ik allerlei dingen om mensen om te vormen tot iets aangenamers. Als voorwerpen scheef staan zet ik ze in gedachten recht, of ik poets een krasje weg dat me irriteert. Nu ik erover nadenk pas ik het alleen toe op dingen die me storen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben ook naar SAW geweest in de bioscoop, toen heb ik ook constant zitten lachen, tot ergernis van andere mensen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
STOP de bio-industrie Lottiej | 499 | 22-06-2005 18:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
EG wil roken in alle openbare gebouwen verbieden little nemo | 144 | 02-02-2004 13:49 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Rassen zijn helemaal niet gelijk. Isa | 247 | 28-12-2003 14:06 | |
Games |
vragenlijst gamers SuperSanne | 14 | 01-10-2003 21:29 | |
Psychologie |
Negativiteit <-> realisme *?* Verwijderd | 22 | 01-04-2002 17:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gelovigen zijn labiel, naief en dom Vincent Vega | 65 | 19-01-2002 18:47 |