Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ook zou je de aanleiding om een oorlog te beginnen kunnen betrekken Duitsland -> Polen en VS -> Irak
|
![]() |
Hier een paar interressante overeenkomsten:
Beiden (Bush en Hitler) hadden niet de meerderheid van de stemmen behaald in de verkiezingen, maar werden wel (onrechtmatig) gekozen tot president/staatshoofd. Beiden hebben valse bewijzen gebruikt om aanval en bezetting van een land te rechtvaardigen. (meerdere landen zelfs) Beiden hebben ze de grondrechten van de mens geschonden en gebruikten als argument de dreiging van verzet (Amerikanen noemen dat onterecht terroristen). Beiden staan ze bekend als oorlogszuchtig en verloren hun macht ten tijde van de door hun begonnen oorlog. Ook hebben ze allebei kampen opgericht waarin gevangenen gemarteld werden en veelal ondervoed waren. (En nog een aantal zaken waar de grondwet niet blij van zou worden) Bush zijn grootvader zou iets met de opkomst van de nazi's te maken hebben. (Ik weet niet precies wat maar dat zou je vast wel kunnen opzoeken) |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|