Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil nog wel wat toevoegen.
Ik ben het met Nona eens. Ik heb helemaal niks tegen rijkdom, integendeel. Maar ik kan er NIET TEGEN ALS JE DE WAARDE VAN HET GELD NIET KENT! Als jij alles krijgt, weet jij de waarde van het geld niet en zul je nooit goed terecht komen. Laat ik zeggen dat ik ben opgegroeid in rijkdom (vrij vermogende ouders), maar je dacht toch zeker niet toen ik 16 was dat ik een scooter kreeg? Je dahct toch zeker niet dat er hier in huis een plasma tv hing? ... elke 3 jaar een nieuwe pc kwam ... met de nieuwste mobieltjes in de rondte liepen... met dure mercedessen in de rondte rijden? Het leukst vind ik mensen die barstten van het geld, maar gewoon naar de lokale kroeg gaan en hun boodschappen bij de LIDL doen. |
![]() |
|
goed gezegd commando. ik ken zelf een paar mensen die wel redelijk rijk zijn. maar die staan ook gewoon gezellig in de rij bij de jumbo.
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben echt geen SP-er ofzo, integendeel. Al heb je van mijn part miljoenen op je rekening staan 1 miljard; het intereseert me niet. Je doet maar wat je niet laten kan. MAAR BESEF DE WAARDE VAN HET GELD! Neem een baantje in de supermarkt, maakt niet uit. Niet omdat het moet, maar om de waarde van het geld te beseffen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk naar Warren Buffett. Miljardair; maar gaat gewoon naar de Wall-Mart. Ontbijt met pinda's en Coca Cola Bram van Leeuwen. Oprichter NTI. Had 6 met de hand gemaakte auto's en een prive jacht van enkele miljoenen. Deze mensen zijjn door (hard) werken rijk geworden en BESEFFEN de waarde van 1 euro. Dat maakt deze mensen zo speciaal. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De ene is nu eenmaal rijker dan de ander en ik ben niet iemand die snel jaloers is.(Veel socalisten zijn dat wel heb ik al gemerkt, maar dat is een ander verhaal...)
Wel moet ik niets van mensen die zichzelf beter achten omdat zij meer geld hebben dan een ander. Al helemaal als ze er niet zelf voor hebben gewerkt, maar ze gewoon rot verwend zijn ofzo... Maar gelukkig zijn dat slechts de enkelingen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
WEET JE WAAROM JE VAAK ARROGANT EN VERWEND WORDT GENOEMD? WEET JE WAAR DAT OP IS GEBASEERD? JIJ HEBT TOTAAL GEEN IDEE WAT DE WAARDE VAN GELD IS! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk wel ja. ![]() Niet dat ik ook meteen zeg dat het de rijken hun schuld is dat er honger heerst op de wereld. dat is een heel andere discussie. Maar beetje humaniteit en besef hoe de wereld draait kan soms wel nodig zijn... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat is heel erg ja. Tenminste dat vind ik.
Op deze manier denk je dat je huidige levensstijl 'normaal' of 'vanzelfsprekend' is. Dat is het eigenlijk niet. Natuurlijk, als je vader of moeder zeer vermogend is (of jijzelf) dan ga je automatisch luxer leven. Daar is niks mis mee. Dat zal ook niemand je kwalijk nemen. Dat zal ook iedereen je gunnen. Als je de waarde van het geld zou weten, dan zou je nog meer van dat leven genieten, nog dankbaarder zijn, het meer koesteren. Ik denk dat de oplossing voor het probleem is -wat jij schetst in je openigspost- is om een baantje te nemen. Al is het maar zaterdagochtend ofzo, 4 uurtjes in de week. Maakt niet uit wat. Je krijgt dan het besef hoeveel 1 euro waard is. Daardoor zal je niet meer arrogant en verwend worden genoemd, omdat je je dan anders uitlaat/uitdrukt. (ik neem aan dat je reacties hier representatief zijn voor je eigen omgeving.) En geloof ik me, ik denk dat ik het weet. Er staan bij ons 4 auto's voor de deur; voor ieder 1 en we kunnen zelf kiezen in welke we willen rijden. (verder ga ik me niet over mijn rijkdommen uitlaten) Maar ik kom en blijf boerend en ruftend voorbij komen en ding gewoon af in de winkel of op de markt als de prijs me te hoog is, hoe rijk ik ook zou wezen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan op heel eerlijke wijze veel geld verdienen (bvb een heel goed en succesvol product verkopen) en je kan ook heel rijk worden door als een dief in de nacht met andermans geld te verdwijnen. Dat is een onderwerp voor ondernemingsethiek. Ik denk dat je de manier waarop 'geld wordt verdient, moet los zien van hoe je vervolgens met het geld omgaat. Een snob is uiteindelijk iemand die zichzelf beter acht, doordat hij of zij meer geld heeft dan de ander. En dat uiteraard maar al te graag toont. Maar het geld op zich kan uiteraard perfect eerlijk verdient zijn. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je vader is geen graaier. Hij krijgt waar hij recht op heeft, anders zou een ander dat maar al te graag doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Al nagedacht over mijn advies? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wel, ik neem an dat uw vader de CEO niet is.
Ik vind de bankpraktijken alles behalve een schoonvoorbeeld van ondernemingsethiek, maar het is nu ook niet aan uw vader om daar iets aan te veranderen. Ik persoonlijk zou natuurlijk wel niet lopen pronken met een onterechte bonus. Maar ik ben nu ook niet zo heilig dat ik hem zou weigeren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() In opvolging van de gouden eeuw kwam er een periode waaring de welvarendheid van Nederland (met name Holland) een sterke teruggang doormaakte. Mensen hadden immers al het geld dat hun voorouders over de hele wereld bijeen gegraaid hadden, ze hoefden toch niet zelf te werken. Het is simpelweg onverantwoord ouderlijk gedrag je kind zomaar alles te geven, hierdoor zal ze al snel de motivatie om te werken ontgaan, en de waarde van geld zal ze ook onbekend blijven. In andere woorden: Verdien je geld eens (zelf).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar of dat een goede zaak is? als een monteur de motor van een wagen opblaast, dan denk ik niet dat hij zomaar elders werk gaat vinden. Maar een bankier die zomaar eventjes de economische motor op de afgrond parkeert? Is en blijft een raar wereldje, dat bankwezen... |
![]() |
|
Het zij zo. Het loon van je vader moet in principe genoeg zijn. Blijkt hij een uitzonderlijke meerwaarde te leveren voor het bedrijf, dan verdient hij een bonus. Zo niet, zou hij ook geen bonus moeten krijgen bij een andere bank.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
vooroordelen verwend het Gooi Hockeygirl$ | 5 | 27-03-2010 14:42 |