Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2010, 13:51
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Waarom speel(de) jij WoW/GW of een andere MMO?

Zelf ben ik niet heel bekend met spellen, maar ik heb wel 100 dagen WoW gespeeld (trial+spel+gamecard), en ik vond het wel een mooi spel.
Het leukste eraan vond ik toch de hele 'cultuur' eromheen, er zijn zóveel mensen, er is zóveel tijd in gestoken, je ziet het er van af. Ik ben niet hoger dan level 63 gekomen, maar ik heb er zo toch genoeg van gezien om er een oordeel over te kunnen vellen.
De manier dat dingen als weerwolven zijn overgebracht (SFK), de extremistische kant van religies (SM/Strat), de verslaving aan magie (belfs), de mega uilen met stokken, of simpelweg dat er zoveel mensen zijn waardoor het steeds weer verandert.
Ik speelde niet eens op zo'n RP realm, toch vond ik het mooi dat ik in een soort interactief boek speelde. Een film zou ik het niet noemen, daarvoor is het te 'gevoelig'.
Ik ben gestopt doordat het echt gewoon te duur voor mij was om nog 's zo'n gamecard te kopen en wanneer ik 70 zou zijn moest ik ook nog 's zo'n uitbreiding kopen á €35,-!

Ik heb geen ervaringen met andere MMO's, dus laat ik het hier maar bij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2010, 13:57
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik vind het mooie aan Guildwars dat het een goeddraaiende economie heeft, en dat er niet echt een voordeelspositie is door gewoon hoger in je level te komen. De voordeelpositie zit hem echt in je eigen ervaring.
Het motiveert mij om mijn titles te halen e.d.
Oud 29-03-2010, 14:24
Verwijderd
Ik speelde wow en ik haalde mijn genot uit het ownen van dudes die denken dat ze goed waren. Ik ben gestopt omdat arena sinds wotlk meer te maken heeft met zo hard mogelijk met je hoofd op het toetsenbord slaan dan daadwerkelijk goed zijn.

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 15:28
hendroit
hendroit is offline
Ik speelde WoW, ik vind het nog steeds een geweldig spel maar het is echt heel verslavend. Ik ben er uiteindelijk maar mee gestopt omdat mijn schoolprestaties achteruit liepen..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 17:43
Verwijderd
Ik had geen leven en het charachter opbouw systeem is mooi verslavend om al je tijd in te gooien,
nu denk ik met weemoed terug aan die tijd dat alles simpel was en om xp draaide.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 19:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb World of LOLcraft nooit intensief gespeeld zoals de fanboys dat deden (en, roflmao, nog steeds doen), want daar is het natuurlijk niet leuk genoeg voor. Dus daarom....niet.
Oud 30-03-2010, 13:38
Young Predator
Young Predator is offline
Ik heb trial gedaan en afgeschreven. Wat een flauwekul zijn MMO´s. Geen einddoel, geen einde story, geen headshots, geen beginnen meer aan, geen einde aan betere gasten,... gg
Oud 30-03-2010, 18:38
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
WoW:
Ik speelde het omdat ik niet veel te doen had, daarna omdat het gewoon erg tof was om met 39/24/9 anderen dingen te slopen.

Toen werd het helemaal saai en ongeinspireerd.
Oud 31-03-2010, 20:22
Mephisto
Mephisto is offline
Ik vind het fijn om in een game met een grote hamer andere spelers te kunnen slopen.
Oud 31-03-2010, 21:22
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik vind het fijn om in een game met een grote hamer andere spelers te kunnen slopen.
Oud 31-03-2010, 21:22
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
WoW:
Ik speelde het omdat ik niet veel te doen had, daarna omdat het gewoon erg tof was om met 39/24/9 anderen dingen te slopen.

Toen werd het helemaal saai en ongeinspireerd.
Dan in tegenwoordige tijd en in een aflopende baan
Oud 31-03-2010, 21:36
Soepvork
Soepvork is offline
ongeveer 2,5/3 jaar gespeeld vanaf release. Had teveel tijd, door medische omstandigheden lag ik nogal veel op bed. Met een laptop met wow erop op schoot.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 15:00
something..
something.. is offline
ik heb het een maand en 20dagen gespeeld (de 2 trials) toen was ik het alweer beu
het is een mooi en uitgebreid spel
maar soms is dat een nadeel
er gaat teveel tijd/geld inzitten
om echt lekker goed te worden
en met mijn magere loon kan ik me dat niet veroorln
wel doe ik soms warrock
maar zit liever achter mijn Xbox360
Oud 21-04-2010, 11:39
Marcade
Marcade is offline
WoW Trial 30 minuten gespeeld en daarna er weer afgeflikkerd.

Heb wel paar maanden lang Final Fantasy 11 gespeeld (nog voor WoW gereleased was). Gewoon tof om in FF wereld met je groep vijanden te verslaan. Alleen op gegeven moment gewoon beu dat veel mensen gepowerleveld wilde worden. En kostte ook gewoon teveel tijd.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 09:45
Verwijderd
Ik heb een tijd GuildWars gespeeld. Met een aantal vrienden + een leuke guild was het wel heel vet. Zeker toen GvG heel goed begon te lopen. Maar op een gegeven moment stopten er steeds meer vrienden en andere chille mensen uit de guild en toen was de lol er wel van af.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 03:44
Verwijderd
Ik speelde WoW omdat ik het enorm kicken vond met een groep van 40 man (inclusief een paar kansloze slackers die wél voor sfeer zorgden op Ventrilo want allememachies wat hebben we gelachen met z'n allen) door Blizzard bedachte game mechanics te verslaan. Puur de teamprestatie dus, ten opzichte van de game mechanic. Heb twee en een half jaar semi-hardcore endgame gedaan in een guild die nu nog 200~400e scoort worldwide maar ben tijdens BC afgehaakt toen Blizzard MH/BT voor iedereen bereikbaar maakten terwijl MH/BT pisseasy waren t.o.v. Vashj/Kael'Thas pre-nerfs in The Eye pre-MH/BT (requirement). Saaie content, ongeinspireerde bossfights, lack of content.. --> exit endgame.

Ik speel nu nog sporadisch om anderen te helpen met powerleveling. Mijn tank (pre-ICC geared, 5k GS) is verder in ruste en raids trekken me to-taal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 16:13
Verwijderd
WoW
ah, mijn oude nemesis
ik speelde WoW omdat ik een verhaalhoer ben
ik ben dol of goede verhalen
en Warcraft 3 had dat
en vanuit de awesomeheid van Wc3 ga je WoW spelen
en dan word je opgeslokt
en ga je verder etc etc etc
tot ik op een punt aankwam waar ik compleet klaar was met wow
PvP zoog, sets waren lelijk, alle awesome dingen moest je te veel voor grinden en er is altijd wel IETS waardoor een ander niet kan

vrij vetaald: je groeit er overheen

ik ben nu al een goed anderhalf jaar gekapt (beide acc's verkocht) en ik heb er nog steeds geen spijt van
(tauren paladins \o/)
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 20:03
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ook een verhaalhoer hier, die oude sets zagen er wel vet uit, had die scarlet crusade set bijna helemaal vol, maar had toen weer plate shit nodig:/
En die sfk dingen, ook zoveel in gespeeld. Geweldig
En PvP was echt vet, ik had toen Warbringer, dus kon ik op iedereen doorchargen, geweldig dat ik dat vond!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 22:56
sainty
sainty is offline
Guild Wars zo'n 3 jaar gespeeld, was m'n eerste MMO, vond het toen onwijs vet om zoveel andere spelers tegen te komen en samen quests/missions te doen, uiteindelijk gestopt omdat er niet meer zoveel te doen was anders dan enorme grinds. Vervolgens WoW een jaar en 3 maanden, ben deze week voorlopig gestopt omdat ik mezelf erop betrapte dat ik overdag alleen nog maar alts aan het levelen/gearen was, en me 's avonds zat te vervelen tijdens de raids, waar ik tegen het einde aan toch al niet meer zo'n zin in had, maar vond het daarvoor vooral leuk om te progressen in de laatste content, als een van de weinige guilds op mijn server.
Oud 15-05-2010, 20:02
mepsteen
mepsteen is offline
waarom niet? Daarnaast is wow voor mij gewoon wat casual raiden, wat samengaat met lachen achter vent met een stel stoners, en gewoon wat aan kloten. (2 hunters en een rogue die tegelijkertijd misdirect/tricks of the trade op een healer doen, om daarna met z'n drietjes "oeps" te zeggen, good times, good times)
Oud 16-05-2010, 17:32
Pimoes
Pimoes is offline
ik speelde vanaf dat de eerste versie uit kwam heel actief wow (te actief ) tot dat wotlk uit kwam.
de lol was er echt in 1 keer af
in de orginele wow en in BC was er nog skill voor nodig om een raid voor elkaar te krijgen... nu heb je een stel 10 jarige die zich helemaal de bomb voelen

miss ga ik het wel weer spelen maar dan een private BC server of zoiets. miss dat ik zelf wel weer een servertje begin voor vrienden en zo... want dat waren tog wel de mooiste tijden in wow
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 17:35
Pimoes
Pimoes is offline
Citaat:
waarom niet? Daarnaast is wow voor mij gewoon wat casual raiden, wat samengaat met lachen achter vent met een stel stoners, en gewoon wat aan kloten. (2 hunters en een rogue die tegelijkertijd misdirect/tricks of the trade op een healer doen, om daarna met z'n drietjes "oeps" te zeggen, good times, good times)
hahaha dat soort tijden ken/mis ik ook
bevoorbeeld met me hunter perongeluk multishot doen op een paar mobs midden in een raid terwijl net iedereen ff afk is om de mountain dew bij te vullen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten