Zojuist zat ik aan tafel met mijn nichtje (10) en tante (moeder van nichtje), mijn nichtje was huiswerk aan het maken met hulp van haar moeder. Ze waren bezig met kloklezen, waar mijn nichtje veel moeite mee heeft.
Zoals ik al eerder heb gezien, zijn de tactieken (or lack thereof) die mijn tante gebruikt niet erg effectief en betuttelt ze mijn nichtje ook veel te veel. Pen schrijft niet fijn, even naar haar kamer lopen om een nieuwe te halen. Kleur die de pen schrijft matcht niet met vorige kleur, terug naar haar kamer. Televisie staat aan, etc.
Dit is echter niet alles, mijn nichtje stelt zich ook zichtbaar aan. Ik ken haar al 10 jaar en dit is aanstellerij van de bovenste plank; waarschijnlijk doet ze het omdat ze dan meer aandacht krijgt. Ik keek het zo even aan en wilde me er toen mee bemoeien, maar dat vond mijn nichtje niet leuk en zei dat ze zich zogenaamd niet kon concentreren met mij in de buurt. Verder legt mijn tante het ook gewoon verkeerd uit en veel vertrouwen heb ik ook niet in de leerkracht, aangezien ze een klokje meegekregen heeft en dat haar ten eerste in de war brengt (klok telt door; 13:00, 14:00, ...,) en ten tweede niet aanspoort om het daadwerkelijk te leren: het is nu een kruk waar ze voortdurend op leunt, niet een middel dat haar echt helpt met het eigen maken van de stof.
Ik wil haar graag helpen, maar mijn nichtje wil daar niets van weten en gooit dan een tantrum van hier tot ginder, waardoor mijn tante de conclusie trekt dat het beter is dat ik haar niet help. Iemand ideeën?
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
|