Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2010, 19:31
Armoed
Armoed is offline
Zojuist zat ik aan tafel met mijn nichtje (10) en tante (moeder van nichtje), mijn nichtje was huiswerk aan het maken met hulp van haar moeder. Ze waren bezig met kloklezen, waar mijn nichtje veel moeite mee heeft.

Zoals ik al eerder heb gezien, zijn de tactieken (or lack thereof) die mijn tante gebruikt niet erg effectief en betuttelt ze mijn nichtje ook veel te veel. Pen schrijft niet fijn, even naar haar kamer lopen om een nieuwe te halen. Kleur die de pen schrijft matcht niet met vorige kleur, terug naar haar kamer. Televisie staat aan, etc.

Dit is echter niet alles, mijn nichtje stelt zich ook zichtbaar aan. Ik ken haar al 10 jaar en dit is aanstellerij van de bovenste plank; waarschijnlijk doet ze het omdat ze dan meer aandacht krijgt. Ik keek het zo even aan en wilde me er toen mee bemoeien, maar dat vond mijn nichtje niet leuk en zei dat ze zich zogenaamd niet kon concentreren met mij in de buurt. Verder legt mijn tante het ook gewoon verkeerd uit en veel vertrouwen heb ik ook niet in de leerkracht, aangezien ze een klokje meegekregen heeft en dat haar ten eerste in de war brengt (klok telt door; 13:00, 14:00, ...,) en ten tweede niet aanspoort om het daadwerkelijk te leren: het is nu een kruk waar ze voortdurend op leunt, niet een middel dat haar echt helpt met het eigen maken van de stof.

Ik wil haar graag helpen, maar mijn nichtje wil daar niets van weten en gooit dan een tantrum van hier tot ginder, waardoor mijn tante de conclusie trekt dat het beter is dat ik haar niet help. Iemand ideeën?
Oud 11-04-2010, 20:53
Verwijderd
Misschien is het een leuk idee haar een mooi horloge te geven ofzo? Dan heeft ze iets moois en meteen een reden om klok te leren kijken... Maar ik kan me ook voorstellen dat je tante dat misschien niet zo leuk vindt...
Iets anders kan ik eigenlijk ook niet bedenken, als je tante en nichtje niet willen dat je mee helpt, dan houdt het vrij snel op...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 14:32
Geel
Geel is offline
Hmm, misschien een idee om met die tante te praten? Als jullie samen iets uitwerken kan die tante aan je nichtje jou idee brengen (misschien zelfs alsof het haar idee is). Of bedoel je dat je niet weet hoe je je nichtje moet leren klokkijken?
Het is ook nog maar een kind hé en kinderen beginnen nou eenmaal ontzettend boos te worden als er iets gebeurd wat het niet aanstaat (omdat ze het zich nog kunnen veroorloven op die leeftijd). Mischien accepteert ze je hulp wel als de tante het mooi brengt.
Reageren

Regels voor berichten