Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt naar de rockacademie, of conservatorium gaan. Maar dan is het niet meer hobbymatig. Dan is het presteren, en doorgezaagd worden door docenten en collega's.
In de muziek is het niet zo dat je altijd maar kan doen wat je passie is. Vaak moet je ook dingen doen, die minder uitdagend zijn, die zelfs vervelend zijn. Maar er moet ook brood op de plank komen. Als je al het geluk hebt dat je tot de bovenlaag behoort die "snel" een baan of veel gigs krijgen, behoort. Als je er vele studie uren voor over hebt, zonder dat de garantie gegeven kan worden dat je er geld mee kan verdienen, dan is het goed te doen... |
![]() |
|
Als het je passie is moet je het gewoon doen. Ja tuurlijk, het is moeilijk om een baan te krijgen, verdient niet fantastisch, maar dat zijn dingen waar je je mijns inziens niet door tegen moet laten houden.
Wat je zelf al zegt: als je conservatorium of Rockacademie gaat doen, en je krijgt uiteindelijk toch geen carrière in de muziek, heb je het in ieder geval geprobeerd. Het lijkt me niet iets waar je dan achteraf veel spijt van zult krijgen. Andersom wel, als je ervoor kiest niet je passie achterna gaat en je zit over tien jaar met een baan in de ICT die je eigenlijk niet leuk vindt, is het ontzettend moeilijk om nog je droom na te jagen, en dan heb je wel spijt dat je niet naar conservatorium/rockacademie bent gegaan. Je bent nu nog jong, en dit is de ideale tijd om je droom na te jagen. Wel ben ik het met Louis Armstrong eens als hij zegt dat je je van tevoren moet realiseren dat de kans dat je puur en alleen als studio/sessiemuzikant je geld verdiend klein is. Dat neemt niet weg dat er ook een hoop andere beroepen zijn waarmee je alsnog met je muziek bezig bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor veruit het grootste deel van de managements vacatures in de muzieksector geldt dat ze liever iemand met managements opleidingen willen hebben, die niet compleet kennisloos zijn mbt muziek. Je wordt opgeleid tot musicus. En verder niet. Zelfs de pedagogische kant van muziek, is magertjes. Dat kun je uiteraard wel doen, maar als spelen je passie is, en lesgeven niet, heb je alsnog een probleem... Als je echter echt heel erg getalenteerd bent, moet je je van bovenstaande niks aantrekken. Maar dat soort talenten zijn heel erg beperkt... |
![]() |
|
![]() |
waarom zou de optie opleiding voor ict verder gaan en er naast met drummen bezig zijn er niet zijn dan? Je kunt toch rustig naast je opleiding 1 of 2 bandjes hebben?
en voor zo ver ik weet is conservatorium universitair en rockacedemi hbo... waar je met een mbo2 niet op kunt, dus opstromen tot ict mbo 4 en vervolgens rockacedemi op hbo gaan doen niet een betere optie? Ik heb van een aantal mensen gehoord dat de kans dat je er op komt ook nog eens heel klein is, klasgenoot van me speelt al 6 jaar gitaar en ook al vlink wat jaar in bandjes en was toch afgewezen omdat hij te slecht zou zijn.... bedenk wel dat de opleiding je niet perse een grotere kans geeft om ook echt werk te krijgen in de muziek, en een goede band opzetten en daar echt mee volhouden bijvoorbeeld wel meer. just my 2 cents. |
![]() |
|
|