Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2010, 20:14
enzof1993
enzof1993 is offline
..

Laatst gewijzigd op 10-04-2015 om 17:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2010, 20:28
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Ik kan me niet voorstellen dat je geen betalingsregeling kunt treffen voor zon laptop, immers wie kan er in een keer 1500 euro ophoesten? Ik zou daar bij je school is naar informeren .

Voor een tegemoetkoming zul je je stufi/scholierentoeslag moeten gebruiken of je ouders op hun kinderbijslag moeten wijzen.. Je vermeld helaas niet hoe oud je bent (maar gok 17 gezien 1993 je naam is).

Mss is ie trouwens nog aftrekbaar bij de belasting, dat zou je moeten navragen bij de belastingdienst.
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 20:32
Krav Maga
Krav Maga is offline
Citaat:
hallo

ik moet voor mijn mbo opleiding (multimedia design) een laptop aanschaffen en het moet perse via school maar die laptop kost 1500 EU en dat is los van het schoolgeld dus die moet ik zelf betalen. mijn vraag is nu of er een soort regeling is dat je die in termijnen kan betalen of dat er een soort tegemoetkoming voor is

mvg
Hoi, ik doe momenteel zelf een Multimedia design studie ook op het MBO, 4e jaar na de zomer. De laptops via school kunnen inderdaad duur zijn maar worden vaak gedaan via studenten winkels als je kan aantonen dat je een student bent krijg je een behoorlijke korting, zelfde geld voor de software die je gaat gebruiken.

Mijn school en ik vermoed wat andere ook hebben wel termijnen voor de betaling hiervoor kan je het beste even informeren, bij mij was het trouwens niet zo dat iedereen een nieuwe laptop of een laptop via school aanschafde veel mensen hadden al een fatsoenlijke laptop of kochten het liever buiten school om.

Verder is een Macbook wel een aanrader (word veel gebruikt in het bedrijfs leven) en heeft wat voordelen op het gebied van design, op mijn opleiding hebben de meeste leraren wel een Windows bestuurings systeem en dus geen mac.

Groet,
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat je geen betalingsregeling kunt treffen voor zon laptop, immers wie kan er in een keer 1500 euro ophoesten? Ik zou daar bij je school is naar informeren .

Voor een tegemoetkoming zul je je stufi/scholierentoeslag moeten gebruiken of je ouders op hun kinderbijslag moeten wijzen.. Je vermeld helaas niet hoe oud je bent (maar gok 17 gezien 1993 je naam is).

Mss is ie trouwens nog aftrekbaar bij de belasting, dat zou je moeten navragen bij de belastingdienst.
Ja, is belastingaftrekbaar. 1x in de 3 jaar mag je een (nieuwe) pc, laptop of weet ik veel wat als 'studiemateriaal' opgeven.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, is belastingaftrekbaar. 1x in de 3 jaar mag je een (nieuwe) pc, laptop of weet ik veel wat als 'studiemateriaal' opgeven.
Ja, maar als je stufie krijgt, moet je goed rekenen! rekening houden met het drempelbedrag en daarnaast je inkomen dat je nog werft!

bij een pc voor school moet je 10 procent van het AANkoop bedrag afhalen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar als je stufie krijgt, moet je goed rekenen! rekening houden met het drempelbedrag en daarnaast je inkomen dat je nog werft!

bij een pc voor school moet je 10 procent van het AANkoop bedrag afhalen.
Als jij je schoolgeld zelf betaald, wat overigens normaal is, dan zit je al over dat drempelbedrag heen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Als jij je schoolgeld zelf betaald, wat overigens normaal is, dan zit je al over dat drempelbedrag heen.
Maar ik denk dat hij zelf stuffie krijgt, dus niet in aanmerking komt hiervoor. Het ligt er gewoon aan eigenlijk situatie is niet geheel duidelijk. haha

conclusie; je hebt gelijk..mits die enkele voorwaarde zijn gedaan.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 22:52
enzof1993
enzof1993 is offline
ok ik word deze vakantie 17 en schoolgeld is 1300 eu ik werk en verdien per maand rond de 230 eu. is er in mijn situatie iets mogelijk of is dit te weinig info ik snap het niet helemaal namelijk
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 23:35
Verwijderd
Citaat:
ok ik word deze vakantie 17 en schoolgeld is 1300 eu ik werk en verdien per maand rond de 230 eu. is er in mijn situatie iets mogelijk of is dit te weinig info ik snap het niet helemaal namelijk
Ja, maar de aanschaf prijs moet wel redelijk zijn. Er is een drempel van 500 euro, maar wat commando zegt; daar zit je nu al ruim overheen

Voor de pc;
aanschafprijs -/- restwaarde / 36 maanden.

Als je een tweedehands pc koopt en deze pc is een jaar oud; moet je dit over 2 jaar doen natuurlijk
(aanschaf -/- restwaarde / 24 maanden)
Conclusie: Ja; mits je aan die voorwaarden voldoet
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 07:31
Krav Maga
Krav Maga is offline
Als ik het niet verkeerd heb betaal je wettelijk geen schoolgeld tot je 18e jaar, ik geloof in ieder geval dat dat bij mij ook zo het geval was.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 15:26
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ja, is belastingaftrekbaar. 1x in de 3 jaar mag je een (nieuwe) pc, laptop of weet ik veel wat als 'studiemateriaal' opgeven.
Citaat:
Ja, maar als je stufie krijgt, moet je goed rekenen! rekening houden met het drempelbedrag en daarnaast je inkomen dat je nog werft!
Als je studeert én studiefinanciering ontvangt kom je nooit over het drempelbedrag heen. De belastingdienst gaat uit van een bepaald bedrag studiekosten (schoolgeld, boeken etc.) en daar moet je je studiefinanciering van afhalen én nog eens 500 euro drempelwaarde. Dan kom je dus niet boven de 0 euro uit.
Let wel, dit wordt naar rato gerekend. Ook al betaal jij in juli je hele jaar schoolgeld/collegegeld in één keer, de Belastingdienst ziet dit jaar maar als 4 schoolgaande maanden (september-december) en rekent dus maar 4/12e van het bedrag.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Als je studeert én studiefinanciering ontvangt kom je nooit over het drempelbedrag heen. De belastingdienst gaat uit van een bepaald bedrag studiekosten (schoolgeld, boeken etc.) en daar moet je je studiefinanciering van afhalen én nog eens 500 euro drempelwaarde. Dan kom je dus niet boven de 0 euro uit.
Let wel, dit wordt naar rato gerekend. Ook al betaal jij in juli je hele jaar schoolgeld/collegegeld in één keer, de Belastingdienst ziet dit jaar maar als 4 schoolgaande maanden (september-december) en rekent dus maar 4/12e van het bedrag.
Mijn situatie was zo:

1500 collegeld betalen per jaar.

75 stufi per maand *12 = 900

1500-900 = 600
600-500 drempel = 100.

Ik kon dus sowieso al 100 euro aftrekken zonder iets te doen. Daar kwamen nog boeken, rekenmachines en alle andere rommel bij. Meestal deed ik er ook leesboeken bij. Alles wat maar op een studieboek leek of als studiemateriaal kon of zou kunnen dienen telde ik bij die 100 euro op en trok ik zo ook af.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2010, 07:49
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ja, maar dit is alleen het geval in een jaar waarin jij én in sep-dec studeert en van jan-jul. Dus dat is alleen van toepassing bij een opleiding die meer dan twee jaar duurt en sowieso kun je dan het eerste en laatste jaar niet zo meetellen.

Wat jij zegt klopt namelijk wel, maar op mijn studie (één jaar) niet van toepassing. Want dan kun je niet met 1500 euro rekenen, maar met een naar rato deel daarvan (dus sep-dec = 4/10e van 1500) en dan kom je dus nooit boven die drempel uit
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken mini laptop aanschaffen?!
scholier17
9 12-10-2009 21:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.