Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2010, 16:25
Quincy225
Quincy225 is offline
Beste,

Ik doe op het moment VMBO-K klas 4, zit dus in het examenjaar, ik wil heel graag VMBO-GL doen omdat ik niet echt weet wat voor opleiding ik nou precies wil. Is dit mogelijk? Om voor VMBO-kader te slagen en daarna jaartje extra op school blijven zitten om GL te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2010, 17:22
Verwijderd
Lees dit bericht en praat daarna met je decaan, laat hem dit bericht ook zien.

http://www.laks.nl/nieuws/nieuwsberi...en_goede_stap/
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 17:42
Quincy225
Quincy225 is offline
Hmm.... Het verhaal heeft meer met GL en TL leerlingen te maken ik doe echter Kaderberoepsgericht.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 19:53
Verwijderd
Als je goed leest zie je dat je de mogelijkheid hebt om een tweede vmbo diploma te halen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 20:35
Quincy225
Quincy225 is offline
Is dit plan van LAKS al actief? Of moet dit nog worden voorgesteld? want anders zijn we 2 jaar verder totdat het actief is.

Het gaat in het hele verhaal alleen maar over GL/TL over lees ik he tnou verkeerd.

Laatst gewijzigd op 30-04-2010 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 22:51
Verwijderd
Het gaat 1 augustus dit jaar in actie, ga z.s.m. praten met je decaan en laat hem hier alles over lezen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 08:40
Quincy225
Quincy225 is offline
Citaat:
Het gaat 1 augustus dit jaar in actie, ga z.s.m. praten met je decaan en laat hem hier alles over lezen.

Hoeveel kans heb ik dan dat het mogelijk is? en als het niet kan zijn het dan nog andere alternatieve, of moet ik dan accepteren dat het niet kan? Ik heb ondertussen me decaan het 1 en ander gemaild. en hopelijk kan het!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 10:09
Verwijderd
Je hebt dan nog 2 mogelijkheden.

1. Het vavo: voortgezet algemeen volwassen onderwijs, als je nog geen 18 bent moet je uitbesteed worden, vraag je decaan hier ook naar.
2. Staats examen, dat houdt in dat jij alles zelf thuis gaat doen, dit raad ik heel erg af.

Ga hier echt achterna, zorg dat je uitbesteedt wordt als je naar de vavo moet gaan. Uitbesteed wilt zeggen dat je school alles voor je gaat betalen en je daar (bij het vavo) een jaar MAVO(vmbo-tl) gaat volgen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 10:45
Quincy225
Quincy225 is offline
Bedankt voor de informatie!

Ik bel maandag direct me decaan op, en vragen of het kan.

Als ik een thuisstudie doe valt dit dan onder de leerplicht? of niet?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 20:15
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Je kunt de leerplicht op de hoogte stellen dat je bijvoorbeeld staatsexamen gaat doen. Ik raad staatsexamens juist AAN (ik heb ze zelf ook gedaan) omdat als geen een school je wilt aannemen hier nog een deur voor je opengaat. Voor het havo of vwo zou ik het afraden maar voor het vmbo raad ik het aan. Vooral als je de derde al gehad hebt (het moeilijke voorexamenjaar) Succes!
Oud 02-05-2010, 19:26
Quincy225
Quincy225 is offline
Bedankt.

Ik zal morgen met me decaan het gaan bespreken welke mogelijkheden er zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten