Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 20:50
ShiningStar
ShiningStar is offline

Men zegt altijd dat je eerste liefde altijd bijzonder is en blijft!
Iemand die je nooit vergeten zal.
Hoe zijn jullie ervaringen daarin?!

Zelf heb ik het idee dat ik nog steeds verliefd ben op mijn eerste liefde (of ideaalbeeld dat ik van hem heb), en dat is inmiddels al 2 jaar geleden. Ik heb hem ook niet meer gezien nadat het uitging. (door de afstand) Maar ik kan hem niet vergeten!

Hoe gaan jullie daarmee om of hoe zouden jullie daarmee omgaan?!

Kus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2002, 20:54
Verwijderd
Kul. Op mijn eerste échte vriendinnetje was ik echt wel gek, maar het bleek gewoon vrij inhoudsloos toen het eenmaal uit was en ik het objectief kon bekijken. Ik zie geen reden om haar te onthouden of op een voetstuk te plaatsen, aangezien ze niets voor me betekent heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 20:58
Onlyme
Onlyme is offline
Vergeten lijkt me sterk.
Oud 07-08-2002, 21:03
SummerRose
SummerRose is offline
Simpel...nee. Tenminste, ik niet. Hij is en blijft mijn eerste echte vriend, en ook al is het nu meer dan 2 jaar uit, hij blijft gewoon speciaal voor mij. Ik ben niet meer verliefd op m, maar hij blijft bijzonder als ik hem tegenkom
Oud 07-08-2002, 21:08
ShiningStar
ShiningStar is offline
Waarom kan ik de reacties die ik krijg niet lezuh??

Ik snap het niet???!!!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:39
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Nee, je eerste liefde vergeet je niet! Het is net een tijdje uit geweest met mijn vriend, mijn eerste liefde! het is ongeveer 2 maanden uitgeweest na 2 jaar! En nu beginnen we weer heel rustig aan. Ik ben toen het uit was wel heel erg verliefd geweest op een jongen maar dat leek niks te worden en toen ik mn ex zag bleek ik toch nog wat voor hem te voelen! en ik moet zeggen ik voel me weer mezelf en probeer me niet meer anders voor te doen omdat ik perse wat volwassener over wilde komen!!

DUS: EERSTE LIEFDE HEE;FT ALTIJD EEN SPECIAAL PLEKJE IN JE HART EN VERGEET JE NOOIT

heel veel liefs T.S
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:44
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
tommygirl.S schreef:
Nee, je eerste liefde vergeet je niet! Het is net een tijdje uit geweest met mijn vriend, mijn eerste liefde! het is ongeveer 2 maanden uitgeweest na 2 jaar! En nu beginnen we weer heel rustig aan. Ik ben toen het uit was wel heel erg verliefd geweest op een jongen maar dat leek niks te worden en toen ik mn ex zag bleek ik toch nog wat voor hem te voelen! en ik moet zeggen ik voel me weer mezelf en probeer me niet meer anders voor te doen omdat ik perse wat volwassener over wilde komen!!

DUS: EERSTE LIEFDE HEE;FT ALTIJD EEN SPECIAAL PLEKJE IN JE HART EN VERGEET JE NOOIT

heel veel liefs T.S

Aah klinkt lief!
Veel geluk en plezier!
xxx
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:53
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik weet niet eens meer wie mijn eerste liefde was...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 22:00
Kirk22
Kirk22 is offline
ik kan er geneen vergeten
Oud 07-08-2002, 22:07
Verwijderd
Citaat:
ShiningStar schreef:
Aah klinkt lief!
Veel geluk en plezier!
xxx
Maar ook hartstikke dom, want het feit dat háár eerste liefde bij háár een speciaal plekje in haar hart heeft, wil nog niet zeggen dat dat bij iedereen zo is...

Citaat:
tommygirl.S schreef:
EERSTE LIEFDE HEE;FT ALTIJD EEN SPECIAAL PLEKJE IN JE HART EN VERGEET JE NOOIT
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 22:09
Severus
Severus is offline
Je eerste liefde vergeet je niet, inderdaad. Helaas. Met mijn eerste liefde is het niet erg goed afgelopen, dus de herinneringen zijn pijnlijk en ik wou dat ik hem kon vergeten, maar het gaat niet.

Ripper
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 22:22
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
Ripper schreef:
Je eerste liefde vergeet je niet, inderdaad. Helaas. Met mijn eerste liefde is het niet erg goed afgelopen, dus de herinneringen zijn pijnlijk en ik wou dat ik hem kon vergeten, maar het gaat niet.

Ripper
Ik heb er een jaar nadat ik het uitgemaakt heb over gedaan voordat ik mijn eerste relatie verwerkt had, idd omdat het zo pijnlijk was. Niet dat ik terug wilde, ofzo, maar omdat er zoveel angst en boosheid door veroorzaakt was.
Ik vergeet mijn eerste liefde niet .. en mijn tweede niet .. geen een .. Het is fijn om te vergelijken, om mooie herinneringen te hebben als je het eenmaal verwerkt hebt als het over is.
Oud 07-08-2002, 23:18
de abt van sion
de abt van sion is offline
Een "eerste liefde" is geen liefde, en iets wat geen ware liefde is, kun je maar het beste vergeten.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 23:36
Unexplained
Unexplained is offline
Uit het oog, uit het hart..
Oud 08-08-2002, 01:24
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Uit het oog, uit het hart..
maar niet uit je hersenpan
Oud 08-08-2002, 09:32
Gothic
Gothic is offline
Nee die zal ik nooit vergeten, was tijdje ook mijn beste vriend, speelden vroeger altijd samen, kwam er regelmatig... Ik voel niet echt meer wat voor hem, maar vergeten zal ik hem niet
Oud 08-08-2002, 09:34
miro
miro is offline
Met mijn eerste echte liefde heb ik 2 jaar een relatie gehad, waar veel fijne momenten inzaten. Hoewel ik absoluut geen contact meer met hem hoef en hij totaal niks meer met me doet zal ik hem nooit vergeten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:10
BELLEKE
BELLEKE is offline
Ik zal m nooit vergeten, denk nog wekelijks efkes aan hem.. hoop dat hij dat ook doet...
Oud 08-08-2002, 10:35
)Vampje(
)Vampje( is offline
Je vergeet natuurlijk geen enkele liefde, ookal zou je dat misschien liever wel doen. Iemand met wie je een relatie hebt gehad, blijft je nog lang bij. Dat is gewoon zo. Iemand met wie je een tijdlang vanalles hebt gedeeld vergeet je niet, hoe pijnlijk het ook klinkt. Kijk, of dat positieve of negatieve herinneringen zijn, verschilt voor iedereen, maar vergeten doe je die niet. Ze zullen vervagen, maar op bepaalde momenten kan er altijd weer iets naar boven komen. Dat kun je niemand kwalijk nemen.
In ieder geval is mijn huidige vriend mijn allereerste échte liefde, en van hem zal ik altijd blijven houden. Die anderen doen er op een gegeven moment ook niet meer toe, maar dat besef je pas als je écht om iemand gaat geven, zoals ik nu doe.

Laatst gewijzigd op 08-08-2002 om 12:20.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:40
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
mijn huidige vriend(?) is mijn 1e echt liefde, en ik zal hem zker nooit meer vergeten, dat weet ik echt zker, ik hoop dat ik hem ondanks de afstand ook altijd zal blijven zien!
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:01
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Lijkt me sterk dat je ooit je eerste echte liefde vergeet. Tenzij je natuurlijk met zo belachelijk veel mensen gaat dat je door de bomen t bos niet meer kan zien, maarja, zo ben ik niet, dus kzal dr wel nooit vergeten. (Heeft er misschien op dit moment ook mee te maken dat ze bij me in de klas zit, maarja)

But hell, life goes on....

*heeft heel lieve nieuwe vriendin!*
Oud 08-08-2002, 13:07
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:
Lijkt me sterk dat je ooit je eerste echte liefde vergeet. Tenzij je natuurlijk met zo belachelijk veel mensen gaat dat je door de bomen t bos niet meer kan zien, maarja, zo ben ik niet, dus kzal dr wel nooit vergeten. (Heeft er misschien op dit moment ook mee te maken dat ze bij me in de klas zit, maarja)

But hell, life goes on....

*heeft heel lieve nieuwe vriendin!*
idd
Oud 08-08-2002, 17:51
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
ik zal mijn eerste liefde in ieder geval nooit vergeten. hij zal altijd speciaal blijven voor mij. ik wil hem niet meer terug ofzo maar hij blijft toch speciaal.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 18:03
Verwijderd
ben m eigenlijk all lang vergeten, wat ik nooit had verwacht, maar misschien was het wel geen liefde... ik weet t niet meer, het sterke gevoel van toen is totaal verdwenen en ik weet ook helemaal niet meer hoe sterk t is... maar ik heb m eigenlijk nadat het uit was nooit meer gezien
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 18:03
simple creed
simple creed is offline
mijn eerste echte liefde zal ik nooit vergeten....
maar ook de anderen niet....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2002, 18:28
Yolcu
Yolcu is offline
Nope. M'n allereerste liefde vergeet ik nooit..
Oud 08-08-2002, 18:39
french kiss
french kiss is offline
is pas een maand uit met men eerste liefde , hebbik 2x mee gehad en zou hem ook nu nog trugwillen,ookal zijn men gevoelens helemaal niet zo sterk nemeer of weg...ik weet et zelf niet
volgens mij blijft je 1ste liefde dus wel speciaal
Oud 08-08-2002, 18:54
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
mwah ik ben um al vergeten.. kweet niet eens meer wie et is..
bij wijze van
Oud 08-08-2002, 20:43
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Een "eerste liefde" is geen liefde, en iets wat geen ware liefde is, kun je maar het beste vergeten.

Waarom is een eerste liefde geen echte liefde?!
Bij een eerste liefde leer je juist de echte liefde kennen!
toch?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 21:29
dreamster
dreamster is offline
hai!

Nou ik iig niet.... na 8 jaar ben ik nog steeds niet vergeten en doet hij mij nog steeds ontieglijk veel als ik hem zie.

x
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 22:59
Verwijderd
Mh, de jongen op wie ik het eerst verliefd was blijft toch wel speciaal, ondanks dat ik niet meer verliefd ben....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 10:34
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Ik zal hem iig nooit vergeten...
Oud 09-08-2002, 10:40
gizmo
gizmo is offline
Ik zal hem never vergeten...
MAar het is dan ook niet lang geleden
Oud 09-08-2002, 11:50
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
I don't wanna think about her..

dr zijn er twee waar ik nog wel is aan terugdenk maar never longer than for just a moment

ik denk vooral aan wie ik NU heb
Oud 09-08-2002, 12:04
BCR
BCR is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Mh, de jongen op wie ik het eerst verliefd was blijft toch wel speciaal, ondanks dat ik niet meer verliefd ben....
Ja, dat heb ik ook!

Maar mn eerste vriendje wil ik wel zo snel mogelijk vergeten
Oud 09-08-2002, 12:17
Verwijderd
Hmm nou ik denk dat je geen enkele liefde snel vergeet.
Maar ik vind 'iemand nooit vergeten' iets anders dan 'iemand altijd speciaal vinden'.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:04
marlies
marlies is offline
Het ligt eraan wat je zelf als je eerste liefde beschouwd. Het hoeft natuurlijk niet je eerste verkering geweest te zijn. Ik bedoel stel dat je al een aantal keer vriendjes gehad hebt, maar dat je nu een speciaal gevoel hebt bij hem, dan zie je hem dus als eerste liefde.
Dus ik vind dat het er maar net aanligt wie jij als je eerste liefde beschouwd. Dat is natuurlijk wel heel speciaal, maar waarom zou je de volgende wel vergeten? Ja misschien omdat het minder speciaal is omdat je het eerder hebt meegemaakt, maar je kunt toch ook hele warme herinneringen overhouden aan de volgende liefdes?
Oud 09-08-2002, 18:08
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ShiningStar schreef:

Waarom is een eerste liefde geen echte liefde?!
Bij een eerste liefde leer je juist de echte liefde kennen!
toch?
Nee 1e liefde is geen echte liefde, dat is verliefdheid, kalverliefde. Als het echte liefde was, wederzijds, dan waren jullie nog bij elkaar zeer waarschijnlijk. Bij je eerste liefde, of beter gezegd eerste vriend(in) leer je het begrip 'verkering' kennen, iets wat niet in de buurt komt van echte liefde... echte liefde is dieper, echter en blijvend
Oud 09-08-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:

Nee 1e liefde is geen echte liefde, dat is verliefdheid, kalverliefde.
Jouw persoonlijke ervaring hoeft niet voor iedereen te spreken.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 19:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Jouw persoonlijke ervaring hoeft niet voor iedereen te spreken.
Ok ik had het iets duidelijker moeten verwoorden misschien. Ik doel dan op vriend(in) krijgen op je 13e. Dan is het nog niet echt liefde... Ik denk niet dat je kunt beseffen wat liefde inhoud als je nog niet ontwikkeld bent. Misschien dat je 1e vriend, later de ware is en dat het echt liefde is, maar op dat moment kan dat niet. Misschien voelt het op die leeftijd heel intens, maar dat is niet te vergelijken met de liefde die je voelt met je levenspartner...
Oud 09-08-2002, 19:30
Verwijderd
fantastisch. dit betekent dus dat die sukkel voor de rest van m'n leven in m'n hersenpan zit.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 21:24
Blubz0rz
Blubz0rz is offline
kzal nooit mn eerste liefde vergeten, en die andere liefdes eigenlijk ook niet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 21:51
Dminor
Dminor is offline
Wat heet vergeten... volgens mij vergeet je nooit iets/iemand compleet. Je kan het alleen hebben over steeds minder aan iemand gaan denken, en bij de meeste mensen is dat een evenredig verband, veroorzaakt door verschillende nieuwe ontwikkelingen.
Oud 09-08-2002, 22:10
ShiningStar
ShiningStar is offline
Maar is het normaal dat je na 2 jaar hem niet meer gezien te hebben je nog altijd hoopt dat je hem weer ziet en dat het dan wat wordt! en dat je elke dag nog wel een keer aan hem denkt?!?!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 22:30
miss Elise
miss Elise is offline
nou ja hoort (leest) t meid, niemand kan zn eerste liefde vergeten! je bent nie de enige
en er kom binnekort vast wel iemand in je leven die nog liever is dan je eerste liefde, wedduh?
big kiss
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:

Ok ik had het iets duidelijker moeten verwoorden misschien. Ik doel dan op vriend(in) krijgen op je 13e. Dan is het nog niet echt liefde... Ik denk niet dat je kunt beseffen wat liefde inhoud als je nog niet ontwikkeld bent. Misschien dat je 1e vriend, later de ware is en dat het echt liefde is, maar op dat moment kan dat niet. Misschien voelt het op die leeftijd heel intens, maar dat is niet te vergelijken met de liefde die je voelt met je levenspartner...
Okee.
Ik had mijn eerste vriendin op mijn zeventiende (tot mijn twintigste) dus dat is wat anders.
Vervolgens heb ik nog wat vriendinnen gehad, maar zij blijft eerlijk toch de Ene, hoe onmogelijk dat ook geworden is.
Ik ben het met je eens dat het onmogelijk (of iig zeer onwaarschijnlijk) is dat je op je dertiende échte liefde kunt kennen, zoveel van iemand houden dat je de rest van je leven met diegene door zou willen brengen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 22:45
Ninnoc
Ninnoc is offline
well mijn eerste vriendje betekent wel het nodige voor me maar niet speciaal omdat het mijn eerste vriendje was, zo speciaal was dat namelijk niet (een maand en 14 jaar oud). Ik zag hem vlak nadat het uit was nog vrij regelmatig en nu zie ik m nog steeds weleens en dan is het altijd heel gezellig, we zijn op dat soort momenten lichamelijk ook wel close, heb m afgelopen jaar nog weer eens gezoend maar verder tja is gewoon een vage vriend die ik niet altijd hoef te bellen om m als vriend te houden, als we elkaar zien is het tof en als we elkaar niet zien is er ook geen probleem.
Oud 10-08-2002, 00:04
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
mwaaahhhh mijn eerste lievde was toen ik 13 was, na 2 weken was het alweer uit en toen heb ik nog 4 maanden om um lopen janken en kep daarna altijd ruzie met um gehad.
En daarna ben ik tot voor kort 8 maanden gek van dezelfde jongen geweest die mij niet moest enzo en waar ik ook weer vet om heb lopen janken, en nee, mijn lievdesleven zit niet mee...
Oud 10-08-2002, 18:54
ShiningStar
ShiningStar is offline
Citaat:
miss Elise schreef:
nou ja hoort (leest) t meid, niemand kan zn eerste liefde vergeten! je bent nie de enige
en er kom binnekort vast wel iemand in je leven die nog liever is dan je eerste liefde, wedduh?
big kiss
Ah thnx sweetie!!
Xieje donderdag
KUS
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 19:51
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
ik kan er geneen vergeten
Helemaal mee eens...