Zelf moest (wou) ik ook kiezen tussen de VU en de UVA. En dat is uiteindelijk de UVA geworden.
Om te kunnen kiezen tussen de twee raad ik je aan allebei de scholen eens te bezoeken. En bij allebei een dagje mee te lopen bij Psychologie! De UVA trok mij meer dan de VU, qua sfeer, omgeving en uitganspunten etc. Op de VU voelde ik me gewoon niet zo thuis, maar dat is voor iedereen dus persoonlijk. Maar dat had ik echt niet kunnen weten als ik ze niet beide zo uitgebreid had bezocht en onderzocht
Ik weet niet of het bij Psychologie zo is, maar bij Filosofie was er ook nog een (klein) verschil tussen de vakken die gegeven werden. Ook dat gaf voor mij de doorslag, er zat een vak of twee bij de VU die me niet zo trokken, en deze had de UVA niet!
Wat ik wel weet: als je psychologie op de VU gaat doen zal je zomaar eens op een scherm naar de leraar moeten kijken, die al ergens anders in een overvolle collegezaal zit. Maar dat zal op de UVA vast niet anders zijn.. maar dat weet ik niet zeker. Psychologie is sowieso een studie met ontzettend veel mensen..
|