Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2010, 19:54
Sarah91
ik zit hier met ene project, en er is 1 vraag waar ik gewoon niet uit kom. Kan niet bedenken wat ik hier moet doen

De inkoopkosten van alle typen zijn 10 euro per stuk. Per bestelling zijn er 40 euro aan communicatie- voorrijd- en administratiekosten. Voor de opslag van de goten dient rekening te worden gehouden met rentekosten (kies zelf een realistisch percentage, met 1 cijfer achter de komma, en motiveer je keuze) en met het gegeven dat 1% van de goten tijdens de opslag beschadigd raakt en daardoor onbruikbaar wordt. Ook dient per goot rekening te worden gehouden met € 0,10 kosten per product voor gebruik van de ruimte in het magazijn.
7. Welke hoeveelheid moet Wellness bestellen, indien men de totale kosten zo laag mogelijk wil houden? Laat duidelijk zien hoe je dit berekent en licht je berekening en uitkomst toe in woorden.

nu vraag ik natuurlijk niet het hele antwoord, maar wel tips waar ik nou precies moet beginnen. want bijv de rente staat ook niet per wat enzo.

alvast bedankt,

Sarah
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2010, 20:16
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
oh dit ooit gehad, maar het was zo weinig boeiend... in de praktijk is een magazijn toch maar X groot en zit je met verplichte afnames ed.. Plaats het in het wiskunde forum en ze rollen er waarschijnlijk zo een formule voor uit + toelichting.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 08:01
brands
brands is offline
Ik denk dat wel weet hoe je dit moet oplossen, mocht het niet zo zijn dan hoor ik dat ook graag. Voor mij is deze formule voorbij gekomen bij Logistiek Management (hbo accountancy). Weet niet wat voor opleiding je doet.

Maar ik denk dat deze formule erbij hoort:
Q = (wortel) (2 x D x Cb / Cv)

Waarbij de letters het volgende betekenen:
Q = bestelhoeveelheid per bestelling --> die wil je berekenen
D = vraag naar het product in een bepaalde periode
Cb = kosten per bestelling van een hoeveelheid Q
Cv = voorraadkosten per stuk over de bepaalde periode

Denk dat dit het is maar weet niet zeker. Ik heb nu even geen tijd om het voor je te berekenen, maar zal morgen nog is kijken voor je of ik het kan invullen. Iemand anders mag het ook doen, voor me

Vr. Gr. Brands
Reageren

Regels voor berichten