Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2010, 21:29
patriotxd
Beste,

Voor mijn profielwerkstuk (beeldende vorming) ga ik een website ontwerpen voor een tandartspraktijk. Ik ben in mijn eentje, dus moet er 80 uur aan werken.
Denken jullie dat het mogelijk is om voor beeldende vorming als profielwerkstuk als onderwerp ''een website ontwerpen voor beeldende vorming''. De skills om een site te maken heb ik wel.
Mijn hoofdvraag zal dan ook volgens mij zijn: hoe ontwerp je een website voor een tandartspraktijk.

MVG,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2010, 09:28
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
hoe ontwerp je is een theorie vraag, je hoeft dan dus geen website te maken, maar gaat meer in op het grafische aspect, op papier uitgewerkt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 14:05
patriotxd
Citaat:
hoe ontwerp je is een theorie vraag, je hoeft dan dus geen website te maken, maar gaat meer in op het grafische aspect, op papier uitgewerkt.
Thnx voor je reactie.
Oke, maar ik wil graag en moet eigenlijk wel een website maken voor de tandartspraktijk in mijn profielwerkstuk. Ik had als deelvragen bijvoorbeeld bedacht dat ik kan doen waar je mee moet rekening houden etc.

Maar inderdaad.. Hoe ontwerp je is een theorie vraag.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 14:44
patriotxd
Maar ik neem wel aan dat het kan om voor de pws een website te maken (dus hoe je het doet, waar je rekening mee moet houden) etc.
toch?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 15:36
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je zei dat je in principe weet hoe je een website moet maken. Je wilt dus weten hoe je een website bouwt?

Nouja, een paar aspecten daar in:
1) OVERZICHTELIJK. Als iemand op een pagina komt met een pop up, backspace en je gaat naar de tweede hit van google. Muziek op de achtergrond door jou eigen muziek heen? Weg daar! Kan tekst niet lezen of is super klein? Okay, try an other website. Laat dus dingen als pop ups, reclame banners, muziek, bewegende poppetjes, vlaggetjes, lampjes en overlig aandacht trekkende decoratie achtwegen.

2) Wees duidelijk. Niks is zo vervelend als een pagina met bijv 'neem hier contact met ons op:' en er vervolgens geen 'mijn naam en e-mail' invul lijn is. Hoe nemen ze dan contact met mij op? Het is ook irritant als bij de 'contact' knop kijkt en je krijgt bijv wel het telefoon nummer, maar niet de openings uren, of andersom.

3) less is more. NIEMAND gaat op het internet een hele wall of text lezen. Sterker nog, zelfs op je pagina van bijv 'contact' leest niemand de eerste regels, ze scrollen met hun muis en ogen meteen naar 'vestiging amsterdam tel nr: 012-34567. Je kan er best meer tekst bij pleuren van 'onze assistenten zal u vragen doorgaands en de tandarts zelf ecterablabla' maar dat leest toch niemand, dat merken ze wel zodra iemand de telefoon opneemt.

4) Informatie. Mensen zullen je website bezoeken voor informatie over de praktijk, en tandarts. Dus wat ze willen weten is van, wie werken er nu eigenlijk? 1 tandarts of stuk of 12? Hoeveel ervaring hebben ze daar, wachtijden, contact informatie, routebeschrijving/adres ecetera.

Google anders eens zelf wat websites van ortedontisten/tandartsen ed. Je merkt vanzelf wel wat alle websites overeen hebben qua wat ze vertellen. Je merkt ook wat je totaal nutteloos vind, of wat je bijv. niet kan vinden op een website, terwijl je dat wel graag zelf wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 15:40
patriotxd
Beste,

Hartelijk bedankt voor de tips. Ik was bang dat mijn hele onderwerp: ''website maken'', niet goed is om daarover je profielwerkstuk te maken, dus waar je op zou moeten letten en hoe je die website maakt.

Heel erg bedankt voor de tips! Het gaat me zeker veel helpen!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 08:28
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Kijk ook zeker naar voorbeelden, als ik er zo snel een kan vinden is er genoeg.
http://www.dental-zorg.nl/
Oud 11-05-2010, 19:49
patriotxD
Bedankt voor de website
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten