![]() |
|
Bij misselijkheid zeg ik: rijstwafel.
En niet echt een medicijn maar meer een tip: kokosolie is een heel goede crèmespoeling, en als je na het douchen je haar met koud water spoelt wordt het zachter en glanzender, doordat je haarschubben dicht gaan.
|
Geen medicijn maar: als je wilt voorspellen hoe lang iemand nog ongeveer koorts zal hebben, moet je aan zijn/haar kuiten voelen. Als deze erg warm ('koortsig' warm
![]()
||
Citaat:
![]() Verder werkt azijn goed tegen jeukende muggenbulten
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Van gemberthee krijg je het lekker warm, handig als je het koud hebt (verse gember raspen/ snijden en laten trekken in heet water).
Ik kreeg vroeger trouwens ook van die alcohol-warme-melk-iets-zoets mengsels van mijn ouders als ik ziek was.
|
Oja dit is eigenlijk nog leuker dan geneeskunde
![]() Bij griep maakte mijn moeder altijd kwast: een beetje vies, maar vast heel gezond. Kwast maak je door het sap van één citroen te mengen met wat suiker en aan te lengen met kokend water. Er zit veel vitamine C in, dat zal het goede wel zijn denk ik. En wat Pluis zegt: bij hoge koorts kreeg ik altijd dunne sokjes aan die in citroensap waren geweekt, en daar overheen dan een paar dikke (wollen sokken). Of het nou uitmaakt of het met water of citroensap is weet ik niet, maar je voelt je er wel wat minder koortsig door. Oja en @Daantje: volgens mij drink je die cola om uitdroging tegen te gaan. Ik kan me haast niet voorstellen dat de pH van cola zuurder is dan die in je maag, dat zou echt niet gezond zijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ph van je maag is 2,0 Volgens deze website. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik had nog een paar tips: De melk van een paardebloem op een wrat stippen helpt de wrat sneller te laten verdwijnen en minder makkelijk te laten verspreiden. Als je gestoken bent door een brandnetel moet je weegbree zoeken, dat staat altijd in de buurt van brandnetels, en dat kneuzen en op de prik wrijven. Als je erg winderig wordt van bonen, moet je bonenkruid door je bonenmaaltijd doen. Er zitten stofjes in die de gasvorming van de bonen verminderen ofzo. Bonenkruid is trouwens ook nog een aphrodisicum. |
![]() |
|
'n Paar 'wijsheden' van m'n moeder en m'n oma's:
- Zout water drinken om 'n spontane bloedneus te stoppen. - Muggenbultjes met zout insmeren tegen de jeuk. - Zoethout vermijden, omdat dat kaalheid veroorzaakt. - Sambal of rode peper eten tegen 'n opgeblazen gevoel. - 'n Gemberwortelomelet eten of 'n gemberwortelaftrekseltje drinken tegen de misselijkheid. Zal wel Chinese kwakzalverij zijn, maar bij mij helpen deze dingen toch wel 'n beetje ![]()
|
|