Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als jij TTT. Ik wil graag Bedrijfskundige Informatica studeren, en ik heb een "Differentiële aanlegtest" 18 juni. Nou heb ik er ook al eerdere ervaring mee dus ik kan je wat meer vertellen.
Elke hogeschool mag zelf kiezen op welke voorwaarden zij mensen toelaten die niet de juiste vooropleiding hebben. Veel scholen hanteren een kennistoets, bijvoorbeeld een HAVO toets van een relevant vak of een toetsing die door de docent is vastgesteld. Andere scholen hanteren weer een soort capaciteitentest, zoals dus die differentiële aanlegtest. Daarmee wordt gemeten over welke capaciteiten je beschikt. Bij veel scholen word je eerst uitgenodigd voor een toelatingsgesprek om erachter te komen of je aan de kennis / capaciteiten test mag deelnemen. Als je dan op gesprek moet, zorg dan dat je weet hoe studeren op de hogeschool werkt! Dat is bijna net zo belangrijk of net zo belangrijk als dat je inhoudelijke dingen weet over de studie. ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Differe...nleg_Testserie
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
21+ Toelatings toets Gm3 | 1 | 19-03-2016 18:19 | |
Algemene schoolzaken |
HBO toelatingstest 21 Juridische Hogeschool , RECHTEN Mommy23 | 0 | 07-01-2014 10:46 | |
Studeren |
Engelse taal en cultuur gertjetop | 5 | 07-11-2010 22:05 | |
Algemene schoolzaken |
Is vwo 6 een einddidloma havo? simon25 | 38 | 01-08-2006 09:54 | |
Algemene schoolzaken |
Pabo Jolt | 13 | 30-05-2004 19:45 | |
Algemene schoolzaken |
Mbo Psychologie? Verwijderd | 8 | 30-01-2004 08:57 |