Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2010, 23:39
TTT
TTT is offline
Kan iemand mij alsjeblieft helpen??!
Ik wil aankomend schooljaar heel graag de opleiding Maatschappelijk werk&dienstverlening gaan doen, maar omdat mn hoogst behaalde diploma mbo3 is kan dat niet. Dus nu heb ik me aangemeld voor die 21+ test, maar heb echt geen idee of ik iets kan leren of voorbereiden.. Iemand ervaring mee? wat ik ongeveer kan verwachten? Of als iemand nog site's weet waar ik voorbeelden kan zien ofzo... alles is welkom!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 16:32
Noddy
Noddy is offline
Krijg je niet informatie daarover opgestuurd?

Toen ik me aanmeldde voor het colloquium doctum kreeg ik informatie hoe ik me kon voorbereiden.
Oud 02-06-2010, 19:55
Luki
Luki is offline
Ik zit eigenlijk in hetzelfde schuitje als jij TTT. Ik wil graag Bedrijfskundige Informatica studeren, en ik heb een "Differentiële aanlegtest" 18 juni. Nou heb ik er ook al eerdere ervaring mee dus ik kan je wat meer vertellen.

Elke hogeschool mag zelf kiezen op welke voorwaarden zij mensen toelaten die niet de juiste vooropleiding hebben. Veel scholen hanteren een kennistoets, bijvoorbeeld een HAVO toets van een relevant vak of een toetsing die door de docent is vastgesteld. Andere scholen hanteren weer een soort capaciteitentest, zoals dus die differentiële aanlegtest. Daarmee wordt gemeten over welke capaciteiten je beschikt. Bij veel scholen word je eerst uitgenodigd voor een toelatingsgesprek om erachter te komen of je aan de kennis / capaciteiten test mag deelnemen.

Als je dan op gesprek moet, zorg dan dat je weet hoe studeren op de hogeschool werkt! Dat is bijna net zo belangrijk of net zo belangrijk als dat je inhoudelijke dingen weet over de studie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Differe...nleg_Testserie
Reageren

Regels voor berichten