Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2010, 21:38
Balance
Balance is offline
Wie gaat er volgens jou winnen met het wereldkampioenschap voetbal 2010?
Geloof je oprecht dat Nederland 1 wordt of hou je het jezelf vooral voor omdat je hoopt dat het een beetje helpt?

Of misschien ben je wel wat realistischer en denk je dat een ander team wint?
Vertel!
Oud 26-05-2010, 13:19
honkballertje
honkballertje is offline
nederland wordt iig niet kampioen.
we zijn nu al bezig met dat we zo goed zijn blablabla, maar de realiteit is altijd dat 'we' mentaal niet sterk genoeg zijn. we denken te vroeg dat we er al zijn en gaan zo (verwacht ik) onderuit tegen een niet sterk land op papier. daarnaast spelen al die spelers die voor nederland uitkomen voor clubs in verschillende landen en zullen dus moeten wennen om samen te spelen. dit is voor andere landen waar sommige spelers al bij elkaar in een ploeg spelen of iig in dezelfde competitie makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 18:05
Balance
Balance is offline
Wie dan wel?
Oud 26-05-2010, 19:26
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
nederland wordt iig niet kampioen.
we zijn nu al bezig met dat we zo goed zijn blablabla, maar de realiteit is altijd dat 'we' mentaal niet sterk genoeg zijn. we denken te vroeg dat we er al zijn en gaan zo (verwacht ik) onderuit tegen een niet sterk land op papier. daarnaast spelen al die spelers die voor nederland uitkomen voor clubs in verschillende landen en zullen dus moeten wennen om samen te spelen. dit is voor andere landen waar sommige spelers al bij elkaar in een ploeg spelen of iig in dezelfde competitie makkelijker.
Wennen om samen te spelen? Het Nederlands elftal heeft prima teamspel. Elk nationaal elftal heeft spelers die in verschillende clubs voetballen.

Nederland is kanshebber. Maar zal het zwaar krijgen als ze tegen landen als Brazilië, Spanje en Engeland komen te staan.

Wat is die Braafheid een kneus zeg. Geeft in de oefeninterland zo een corner weg aan Mexico door een schele terugspeelbal. Hij moet niet mee naar Z.A!!!
Oud 26-05-2010, 21:17
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wennen om samen te spelen? Het Nederlands elftal heeft prima teamspel. Elk nationaal elftal heeft spelers die in verschillende clubs voetballen.

Nederland is kanshebber. Maar zal het zwaar krijgen als ze tegen landen als Brazilië, Spanje en Engeland komen te staan.

Wat is die Braafheid een kneus zeg. Geeft in de oefeninterland zo een corner weg aan Mexico door een schele terugspeelbal. Hij moet niet mee naar Z.A!!!
je zegt dat het samenspel prima is terwijl je later aangeeft hoe slecht het samenspel eigenlijk is .

ja elk nationaal elftal heeft spelers die voor verschillende clubs voetballen, maar hier in nederland spelen ze niet eens in dezelfde competitie. die spelers kennen elkaar amper en moeten ineens samen ff wereldkampioen worden.

het gaat hem echt niet worden dit jaar (en over 4 jaar en 8 jaar en 12 jaar ook niet)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 22:53
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
je zegt dat het samenspel prima is terwijl je later aangeeft hoe slecht het samenspel eigenlijk is .
Ik beoordeel een idividu
Oud 28-05-2010, 06:49
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik beoordeel een idividu
nee, want je beoordeeld ook direct de keeper. de verdediger en de keeper communiceren samen voor een terugspeelbal, maar de keeper moet ook zo staan dat hij de terugspeelbal kan ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 13:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
ja elk nationaal elftal heeft spelers die voor verschillende clubs voetballen, maar hier in nederland spelen ze niet eens in dezelfde competitie. die spelers kennen elkaar amper en moeten ineens samen ff wereldkampioen worden.
Ik ben benieuwd hoor, zijn er dan landen waarvan er wel meer dan 2 of 3 WK-spelers bij dezelfde club voetballen? En wat heeft de competitie er mee te maken? Er stonden anders 3 Nederlanders in de CL-finale.
Oud 28-05-2010, 13:47
Whoop1991
Whoop1991 is offline
Brazilie is natuurlijk zoals elk jaar kanshebber. Maar ook Argentinie en Spanje hebben grote kans.

Frankrijk heb ik persoonlijk al afgestreept. Engeland heeft een kleine kans om te winnen, maar ik verwacht het niet. Ik zie Duitsland nog wel voor een verrassing zorgen. Nederland haalt waarschijnlijk de kwart/halve finale. Een finale verwacht ik echter niet.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 09:07
Rysair
Rysair is offline
Spanje gaat winnen. Top team.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 10:56
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik ben benieuwd hoor, zijn er dan landen waarvan er wel meer dan 2 of 3 WK-spelers bij dezelfde club voetballen? En wat heeft de competitie er mee te maken? Er stonden anders 3 Nederlanders in de CL-finale.
in verschillende landen wordt op verschillende manieren voetbal gespeeld. spelers raken dus gewend aan op die manier spelen. als ze dan ineens samen in 1 team moeten spelen zal een groot deel niet gewend zijn om te spelen op de manier zoals de bondscoach dat vraagt. tegen mexico werd er (vond ik) niet goed genoeg samen gespeeld. ze gingen niet allemaal voor de eigen actie ofzo, maar je kon zien dat ze heel erg moesten wennen aan het met elkaar samen spelen.

ik zeg ook niet dat ze niet naar het buitenland zouden moeten gaan, maar het is wel lastiger samen spelen als een groot deel van het team in verschillende landen speelt.

er zijn echt wel landen waarbij meerdere spelers van 1 club in het nationaal elftal zitten. ben echter alleen niet meer zo geinteresseerd in voetbal als vroeger dus ga niet uitzoeken bij welke landen dat precies het geval is.

nederland wordt gewoon geen wereldkampioen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 21:26
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
nederland wordt gewoon geen wereldkampioen.
Het is wel ongelofelijk leuk als ze wel winnen want dan is er echt zo'n Oranje-sfeer. Het valt in de vakantie, dat wel, maar ik zal waarschijnlijk dan ook in Frankrijk overal oranje shirtjes zien.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 14:29
remy476
remy476 is offline
Nederland- Duitsland zou een mooie finale zijn, al ik niet denk dat dat gaat gebeuren.
Oud 07-06-2010, 16:25
weesee
weesee is offline
Nederland speelt in de achtste finale tegen Nieuw-Zeeland en in de halve finale tegen Brazilië. Als we er dan nog niet uitliggen dan hoogstend in de halve finale tegen Engeland. Als we dus in de halve finale zitten, speelt Engeland in de finale. Maar als we de kwartfinale verliezen, zit Brazilië en de finale. Spanje of Brazilië tegen Duitsland of Engeland. Ik denk dat het Brazilië tegen Duitsland wordt, en dat Duitsland het WK wint (dit betekent wel dat Nederland niet verder dan de kwartfinale komt. Als Nederland van Brazilië en Engeland wint, speelt Nederland tegen Duitsland en dan wint Duitsland alsnog. Dit is mijn voorspelling. Wie is het met mij eens??
Oud 07-06-2010, 16:32
Scoot
Scoot is offline
Argentinië wordt ontzettend overschat. Die zijn zeker niet gelijkwaardig aan Barzilië en Spanje, en ook niet aan Nederland, Engeland en Duitsland vind ik. Zijn mensen de kwalificatiereeks van Argentinië nu al weer vergeten?

Een overwinning op een WK komt niet tot stand zonder dat het volk erachter staat. Ik heb vertrouwen in Oranje.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 17:43
honkballertje
honkballertje is offline
het kampioenschap gaat tussen Brazilië, Spanje, Engeland en Duitsland.
Nederland hoort gewoon niet in dat rijtje thuis. Nederland heeft te veel individuele klasse en te weinig klasse om samen hard te werken en samen goed te spelen. daarnaast is de verdediging van NL te zwak.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 18:30
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
het kampioenschap gaat tussen Brazilië, Spanje, Engeland en Duitsland.
Nederland hoort gewoon niet in dat rijtje thuis. Nederland heeft te veel individuele klasse en te weinig klasse om samen hard te werken en samen goed te spelen. daarnaast is de verdediging van NL te zwak.
'Te veel individuele klasse'. Daar kun je moeilijk te veel van hebben, me dunkt.

Nederland kan ook prima samenspelen. Qua collectief is het misschien minder dan Duitsland, indiviueel is het veel beter. Het is maar wat je belangrijk vindt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 19:53
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
'Te veel individuele klasse'. Daar kun je moeilijk te veel van hebben, me dunkt.

Nederland kan ook prima samenspelen. Qua collectief is het misschien minder dan Duitsland, indiviueel is het veel beter. Het is maar wat je belangrijk vindt.
simpel in je eentje kan je niet winnen als collectief wel --> collectief is belangrijker.

simpel voorbeeld dan

heb je die actie van elia gezien? helemaal vanaf links middenveld naar linksvoor naar binnen komen?
hij had een heleboel afspeelmogelijkheden. maar nee hij wilde per se zelf (en dat ging ook goed). tegen goede teams gaat dat echter niet. dan moet je als collectief voetballen en heb je niks aan die ego aanvallers die alles zelf willen doen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 20:16
Verwijderd
Nederland verliest in de Qfinale van Brazilië, Brazilië wint het toernooi.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 20:26
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
simpel in je eentje kan je niet winnen als collectief wel --> collectief is belangrijker.

simpel voorbeeld dan

heb je die actie van elia gezien? helemaal vanaf links middenveld naar linksvoor naar binnen komen?
hij had een heleboel afspeelmogelijkheden. maar nee hij wilde per se zelf (en dat ging ook goed). tegen goede teams gaat dat echter niet. dan moet je als collectief voetballen en heb je niks aan die ego aanvallers die alles zelf willen doen.
Dat is natuurlijk niet zo. Als een gemiddeld begaafde speler tegen een matig team met een goede actie het collectief kan slechten, kan een bovengemiddeld goede of briljante speler dat ook tegen goede teams. Ergo, een briljante speler in een matig collectief kan nog steeds bepalend zijn.

Robben, Sneijder, Van der Vaart of Van Persie zouden stuk voor stuk dé bepalende speler zijn bij Duitsland. De mindere goden van Nederland zouden bij Duitsland gewoon een basisplaats kunnen krijgen. Volgens mij benijden de Duitsers ons meer dan wij hen, of zouden dat moeten doen in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 05:58
honkballertje
honkballertje is offline
ach we zien het vanzelf. sommige mensen hebben te veel vertrouwen in oranje.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 07:42
martijntju007
martijntju007 is offline
Citaat:
ach we zien het vanzelf. sommige mensen hebben te veel vertrouwen in oranje.
Wat heb je nu te zeggen dan

Nederland - Uruquay
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten