Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2010, 21:50
anjali
anjali is offline
Heb net na toch wel een heleboel maanden voor de tweede keer veet premiere koude wasstrips die van 6.99 gebruikt. Vorige keer had ik mijn armen + benen in juli 2009 gedaan en geen allergische reactie dus ik helemaal blij: IK KAN HARSEN . Dus ik dacht die allergie test nogmaals is dus onnodig. Wel moet ik zeggen dat ik dit keer tijdens het harsen een soort licht branderige gevoel voelde + jeuk....en ben dus maar gestopt en in paniek naar de badkamer gerend..... en met koud water mijn benen afgespoeld.

Nu 20 minuutjes later lijkt alles in orde te zijn met mijn rechterbeen en zelfs de roodheid en lichte rode pukkels lijken weg te zijn . Wel voelt het nog een beetje vreemd aan maar geen jeuk wel voelt mijn been nog een beetje warm.

MAAR KAN DIT ZOMAAR? Dat je het ene moment voor een product (haarverf, hars, creme etc) niet allergisch bent en na een tijdje plots ineens wel Tja ik zal natuurlijk 24 uur moeten wachten voordat ik het zeker weet....maar toch zal maar net zo zijn dat ik na het slapen ineens een dikke been ofzo morgenochtend heb
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 09:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar is het bij harsen niet normaal dat je been daarna wat rood en warm is? En ze kunnen natuurlijk altijd net de samenstelling van het product hebben veranderd waardoor je er anders op reageert.
Oud 26-05-2010, 10:37
Verwijderd
@ Vogelvrij: Het is inderdaad heel normaal dat je als je je benen harst dat het dan sowieso rood wordt. Persoonlijk worden ze bij mij niet warm, maar het zou niet onmogelijk zijn denk ik. (Ik heb wel even snel bij Veet op de website gelezen, en ze geven daar alleen roodheid aan...)

OT: Het zou inderdaad heel goed kunnen dat je nu wel allergisch ervoor bent, of zoals Vogelvrij al heeft gezegd, dat de samenstelling van het product is veranderd.
Waarschijnlijk is er gewoon niets aan de hand, zijn alleen de omstandigheden anders. Als je het bijvoorbeeld koud hebt, en je krijgt kippenvel, voelt het bij mij héél anders aan dan als ik hars terwijl ik het niet koud heb. Ook als je bijvoorbeeld ongesteld bent kun je een andere reactie krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 18:42
anjali
anjali is offline
Citaat:
@ Vogelvrij: Het is inderdaad heel normaal dat je als je je benen harst dat het dan sowieso rood wordt. Persoonlijk worden ze bij mij niet warm, maar het zou niet onmogelijk zijn denk ik. (Ik heb wel even snel bij Veet op de website gelezen, en ze geven daar alleen roodheid aan...)

OT: Het zou inderdaad heel goed kunnen dat je nu wel allergisch ervoor bent, of zoals Vogelvrij al heeft gezegd, dat de samenstelling van het product is veranderd.
Waarschijnlijk is er gewoon niets aan de hand, zijn alleen de omstandigheden anders. Als je het bijvoorbeeld koud hebt, en je krijgt kippenvel, voelt het bij mij héél anders aan dan als ik hars terwijl ik het niet koud heb. Ook als je bijvoorbeeld ongesteld bent kun je een andere reactie krijgen.
Bedankt allemaal! Blijk niet allergisch te zijn. Alhoewel de 24 uur nog niet voorbij zijn maar er zijn nog maar 3 uurtjes over. Wel is harsen echt een teleurstelling ik bedoel de strips zitten vol haren, maar in plaats van dat het glad wordt lijkt het meer dat er voornamelijk afgebroken haren op de strips te vinden zijn dus heb desondanks stoppels . Nou ja ik blijf oefenen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 19:03
Rivka
Rivka is offline
Offtopic: Je kan beter een ladyshave kopen. Ik heb er een van Philips van 20 euro, die heb ik nu dik een jaar en is prima .
Oud 27-05-2010, 11:13
Verwijderd
Als de haren afbreken in plaats van uitgetrokken worden, kan het zijn dat je de strips er niet op de goede manier aftrekt, er zit vast wel een instructiepapiertje met duidelijke plaatjes bij
En heel dunne donshaartjes breken sowieso makkelijker af, maar die groeien ook niet zo snel dus dat is dan niet zo erg, ik neem aan dat het je vooral om de zichtbare haren gaat.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten