Advertentie | |
|
![]() |
|
Maar dan nog zit je ermee dat je maar met één (als je Kuyt meetelt twee, maar hij wordt niet zo gebrukt) centrumspits naar het WK gaat en dan eentje die voetballend nog eens vrij zwak is ook.
Maar wat ik gisteren gezien heb tegen Ghana was erg hoopvol. Alle aanvallend ingestelde spelers die waarschijnlijk veel speeltijd gaan krijgen hebben gescoord, alleen vrees ik tegen de sterkere landen nog steeds voor de verdediging ![]()
|
Van der Wiel is een jonge jongen die de Eredivisie nu al misschien ontgroeit is, en die kan zich optrekken aan het WK-niveau denk ik. Voor de rechtsback hoeven we niet te vrezen.
Heitinga is goed, maar maakt eens in de zoveel tijd een rare fout, heb ik het idee. Zolang hij dat niet doet, hoeven we ons over hem ook geen zorgen te maken. Van Bronckhorst was fenomenaal in 2008, vooral memorabel vanwege zijn aanvallende impulsen. Ik betwijfel of hij dat niveau weer kan halen, maar als hij dat kan zou het erg mooi zijn. Van Matthijssen ben ik nooit een fan geweest, maar hij verdient het voordeel van de twijfel; Door de aanhang van HSV is hij uitverkozen tot beste HSV-speler van het afgelopen jaar geloof ik. Dat zegt toch wel wat, ook al deed HSV het maar matig. Ryan Babel heeft altijd centrumspits willen zijn, overigens. Nu wordt hij daar door zijn coaches nooit voor gebruikt, maar het zou wel kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
Het gezeur om 'De Grote 4' zou dan wel opgelost zijn. 8-) VdV op rechts, RvP spits, Sneijder op 10 en Kuyt op links. |
![]() |
|
Wie zou er trouwens op de plaats van Robben moeten komen volgens jullie? Of in plaats van Robben, niet per sé op dezelfde positie? En wie zou er extra opgeroepen moeten worden?
MITS hij echt geblesseerd blijkt, trouwens. Oh, en zouden jullie Robben meenemen als blijkt dat hij bijna het hele toernooi moet missen maar de finale misschien kan halen? |
![]() |
||
Citaat:
|
Dat zijn imo twee prima stand-ins voor respectievelijk Sneijder en VdV
![]() Lang leve alle posities dubbel bezet hebben ![]() ![]() GK: Stekelenburg / Boschker / Vorm RV: van der Wiel / Boulahrouz RCV: Heitinga / Ooijer LCV: Matthijsen / (Ooijer) LV: van Bronckhorst / Braafheid RVM: van Bommel / de Zeeuw LVM: de Jong / Schaars RM: Kuyt / Robben LM: van der Vaart / Elia AM: Sneijder / Affelay S: van Persie / Huntelaar / Babel
|
Mijn analyse:
Er zal/zullen wel (een) aanslag(en) komen, spelers/fans zijn dan gewond/dood. Landen trekken zich wellicht terug, waaronder Nederland en wellicht wordt zelfs het hele toernooi afgeblazen. Met een beetje pech krijgen we live tijdens de wedstrijd een aanslag te zien, Zuid-Afrika is immers toch niet in staat om dat allemaal goed te beveiligen. Andere optie is dat er een gek het veld oprent en dat die 'uit veiligheid' wordt neergeschoten. Spelersvrouwen + kids zijn daar al helemaal niet veilig trouwens. Het thuislaten van die krengen is een goed idee. Anders krijg je weer een hoop drama in zo'n ploeg als één van die krengen wat overkomt. O ja, niet onwaarschijnlijk is ook dat er wat journalisten bestolen/verkracht/aangevallen worden. Zorgt weer voor een hoop drama in de pers. Kortom, het gaat nog leuk worden.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ook voor de kijker wordt dit toernooi minder dan anderen jaren: - elke wedstrijd 90 min lang irritante toeters met een monotoon geluid. - - Zelfs alle Afrikaanse landen gaan er met een beetje pech uit na ronde 1. - Brazilie valt weer eens tegen, het zal waarschijnlijk wel met matig spel tegen de kleintjes winnen, maar meer hoeven we van dat stelletje kanaries ook niet te verwachten. - Minder Oranje fans dan op andere toernooien. - Onze vrienden ten zuiden van ons doen weer eens niet mee. -etc etc etc
Laatst gewijzigd op 11-06-2010 om 17:42. |
![]() |
||
Citaat:
geniaal hoe je het allemaal verwoord ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-06-2010 om 13:11. Reden: zo goed baas? |
![]() |
||
Citaat:
Van der Vaart mag het wat mij betreft nog wel proberen. Zodra Robben terug is, is die positie toch wel vergeven. Dus dan maakt deze discussie nog maar weinig uit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik vond Van Perse het meest tegenvallen van allemaal. En vooraf had hij het over "de grote vier" (hij, van der Vaart, Sneijder en Robben) en Kuyt vergeet hij voor het gemak even. Terwijl Kuyt toch echt heel belangrijk voor het elftal is en tegen Denemarken absoluut beter speelde dan Van Persie.
Ik vind het gewoon een irritant mannetje. ![]() |
![]() |
|
Ik vond Kuyt juist tegenvallen. Ja je kunt zeggen dat hij gescoort heeft, maar naar mijn mening was die meer van Elia dan van Kuyt gezien Elia al het voorbereidend werk deed wat een stuk lastiger is dan het intikken wat Kuyt voor zijn rekening nam.
Dat Van Persie een irritant mannetje is oké, maar daar hoef je hem niet op af te rekenen als hij toevallig 1 keer een slechte wedstrijd speelt. Ik denk dat Van Persie dusdanig belangrijk voor Oranje is dat ik hem absoluut in de basis zou laten staan als ik Van Marwijk was. Maar dat ben ik niet, dus ik wacht geduldig af ![]()
|
Kuyt was opeens heel belangrijk, enkel omdat hij (door de verdienste van Elia) een doelpunt meepikte? Hij speelde dra-ma-tisch slecht de eerste helft.
En natuurlijk viel Van Persie tegen, maar van hem waren de verwachtingen dan ook het hoogst. Hij speelde ook slecht omdat het hele elftal niet draaide. Daar heeft met name een spits last van. Hij en Van der Vaart liepen elkaar enorm in de weg. Ook al speelt Van Persie de komende twee wedstrijden niet goed, wordt hij niet gewisseld en dat is maar goed ook. Dat breekt zijn moraal, en daarmee ook die van het elftal. Hij is immers een uitgesproken leider. Edit: En wat MiBe zegt. :') |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik val Van Persie niet meteen af na één keer slecht spelen. Ik zeg alleen dat als hij zo doorgaat de komende wedstrijden, hij van mij niet in de basis hoeft te staan. Misschien maakt hij dan wel een goede invalbeurt. Maar eerst de komende wedstrijden even afwachten hè, hij zal de komende wedstrijden vast beter spelen. ![]() Laatst gewijzigd op 15-06-2010 om 21:37. |
![]() |
|
Ik vind het inderdaad wel echt zijn eigen verdienste dat hij daar stond om de bal in te tikken. Als je kijkt naar iemand als Huntelaar, die zou daar nooit hebben gestaan. Die kijkt toe en begint pas te rennen als hij ziet dat de bal op de paal komt. Kuyt rekent daar van te voren al op, zodat hij op tijd is.
Ik vind Kuyt echt een vechtersmentaliteit hebben en vind hem een aanwinst voor Oranje.
||
Citaat:
Normaal ben ik lovend over Kuyt, maar in deze wedstrijd was dat gewoon niet terecht. Hij herstelde zich in de tweede helft aardig, maar in de eerste helft ging hij voorop in de malaise. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens vind ik ook dat Elia de volgende wedstrijd op de bank moet beginnen, maar dan omdat ik nog iets meer vertrouwen heb in de andere spelers. Maar ik zou hem zo mogelijk wel wisselen, en als hij weer zo sterk speelt mag hij de wedstrijd erna in de basis. |
![]() |
|
Kuijt z'n kracht is op het juiste moment op de juiste plaats zijn, elia maakt optimaal gebruik van dode speelmomenten.
is niet te vergelijken.
||
![]() |
Citaat:
Kuyt zette Van Persie ook nog een keer vrij voor het doel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Althans, van Van Persie weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik denk dat ik het met je eens ben wat hem betreft. Maar van Huntelaar ben ik echt van mening dat hij vooral zelf kansen creëert; daar is hij goed in. Maar op andere momenten, waarop hij geen rol lijkt te spelen, is hij naar mijn mening behoorlijk passief.
|
Dan verschillen we inderdaad van mening...
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Het grote WK 2010-topic Allure | 11 | 11-06-2010 22:51 | |
De Kantine |
De eerste wedstrijd van het Nederlands elftal op het WK... Verwijderd | 20 | 18-05-2010 06:45 | |
Vrije tijd |
Opmerkelijke Sportberichten, deel III Gimme more beer | 500 | 29-09-2006 14:00 | |
Vrije tijd |
WK Voetbal <20 Verwijderd | 150 | 01-07-2005 20:59 | |
Vrije tijd |
VoetbalQuiz/ nederland en belgie Krugdinho | 34 | 24-03-2002 13:32 |