Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2010, 13:22
Verwijderd
hoi

ik heb een vriend.
en kwam er achter dat hij drugs gebruikt.
hij is er niet verslaaft aan maar, hij gebruikt het soms tegen de stres.
wat moet ik doen uit maken of niet????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2010, 13:29
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Waarom zou je het uit willen maken?
ben je faliekant tegen drugs of maakt dat je dit weet hem tot een minder leuk persoon?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:31
Verwijderd
hij gaat zich heel raar gedragen. en dat word gwn te erg.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:33
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Als jij liever iemand hebt die geen drugs gebruikt, ja, dan moet je het uitmaken.

Wat gebruikt hij dan dat hij zo erg wordt?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:40
Verwijderd
hij gebruikt hasj..
En hij wou in de weekend gaan hosselen..
En soms gebruikt hij ook weat!!.
Maar hij is heel leuk als hij dat niet gebruikt.
Nu is hij vet stonend.. en hij kan dan die spul niet meer betalen.. hij heeft nu schulden. En ik moet hem nu wat geld lenen anders komt hij in de shit enz.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:43
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
jij maakt wat mee zeg!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:44
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Do not feed.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:45
Geriananas
Avatar van Geriananas
Geriananas is offline
wat voor drugs gebruikt hij dan? Als het af en toe een jointje is zou ik het een beetje raar vinden dat je daar moeite mee hebt, aangezien het niet verslavend is en niet zo heel slecht voor de gezondheid. Maar als het xtc of speed ofzo is dan liegt hij over dat het hem ontspant en dan moet je er misschien met hem over praten ofzo. Dat moet je zowiezo als je het echt erg vindt. Maar uitmaken? Voordat je het wist had je toch ook geen problemen met hem? Beetje raar dat je hier dan zo'n groot punt van gaat maken ineens.


Edit: Hasj dus. Nou zo erg is dat niet en als hij het alleen gebruikt om te ontspannen krijgt hij ook geen schulden dus is dit net zo'n onzin topic als dat van je lang verloren zusje?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:47
Verwijderd
maar eerder gebruikt hij het niet.
maar paar maanden geleden was hij begonen.
en het word telkens erger.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:47
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Maak hem duidelijk dat als hij doorgaat met het gebruik van drugs, dat je dan met de relatie stopt.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 13:50
Thedutchguy
Thedutchguy is offline
neem niet teveel serieus van deze gebruiker.
kijk andere posts van haar.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 14:02
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
hij gebruikt hasj..
En hij wou in de weekend gaan hosselen..
En soms gebruikt hij ook weat!!.
Maar hij is heel leuk als hij dat niet gebruikt.
Nu is hij vet stonend.. en hij kan dan die spul niet meer betalen.. hij heeft nu schulden. En ik moet hem nu wat geld lenen anders komt hij in de shit enz.
ten eerste jij hoeft hem helemaal geen geld te lenen, daarmee help je m alleen maar in een dieper probleem.
En je kan met m afspreken dat hij niet blowt als hij bij je is en dat t anders over is.
Zo moeilijk lijkt me dat toch niet.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 14:08
Verwijderd
Gewoon afspreken dat hij of er normaal mee om moet gaan of dat het over is. Simpel.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 14:19
Faatje
Avatar van Faatje
Faatje is offline
hoi

als je hem echt leuk vind help hem dan met stopen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 14:35
Verwijderd
tja
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 09:49
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
hoi

als je hem echt leuk vind help hem dan met stopen
Klinkt eenvoudiger dan het is... Hij moet wíllen stoppen. Als hij zover is, kan zij 'm helpen stoppen. Lijkt me wel verdomd zwaar.

Verder sluit ik me aan bij wat er al gezegd is.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 09:58
Verwijderd
Mwa, als jij ook wat wiet gaat roken, snap je hem misschien wat beter...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 10:27
Verwijderd
Vrijwel iedereen gebruikt drugs, dus ik denk dat je daar maar beter aan kan wennen. Drugsgebruik kan ook problematisch zijn, maar dat kun je beter van geval tot geval beoordelen. Heb je het idee dat je vriend door zijn drugsgebruik in de problemen komt?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2010, 10:37
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Weed en hasj kan echt niet kwaad als je het met mate gebruikt, maar als hij hierdoor echt in de schulden zit lijkt het me wel een probleem worden.
Maar als jij zelf 14 bent, dan neem ik aan dat je vriend ook nog onder de 18 is? Dan zullen de schulden ook wel meevallen..
Maarja leen hem iig zelf geen geld. en als je het niet kan accepteren dat hij wel gebruikt, dan kan je het beter uitmaken denk ik, want hij zal denk ik niet alleen stoppen omdat jij dat wilt..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 12:09
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Mwa, als jij ook wat wiet gaat roken, snap je hem misschien wat beter...
dit.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:47
something..
something.. is offline
zalig af en toe ik begrijp die gozer
echt probeer te bedenken hoe hij het gebruikt
af en toe een keer is sup.
maar als hij echt schulden heeft dan tjah
zeggen dat hij echt moet stoppen of je dumpt hem
__________________
safe your anger for the future, and change it in power.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 09:45
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nou zeg ik vind niet dat dat meisje aangemoedigd moet worden om ook wiet te gaan roken. De meeste mensen die ik ken die dat gebruiken doen dat om stoer te doen en bij de groep te horen, die indruk wekt het. Ze klitten wat met elkaar en dan worden de feestjes steeds heavier en halen ze ook cocaine of wat dan ook. Natuurlijk zijn niet alle mensen die wiet roken geneigd om ook verder te gaan maar voor de doorsnee veertienjarige is het toch wel moeilijk om niet met de stroom mee te gaan als je er eenmaal inzit, ook al worden de wateren wilder. [/metafoor]. De mensen op mijn school die wiet roken kunnen daar niet echt mee omgaan lijkt het en doen het niet alleen om te ontspannen maar om te vluchten of om cool te doen. Niet types waarmee ik betrokken zou willen raken, maar goed, dat moet je zelf weten.
Als je niet wil dat hij wiet rookt moet je zeggen dat je niet wil dat hij wiet rookt. Als hij er niet mee op wil houden dan kan je hem dumpen, als je er niet mee kan leven. Wiet is niet verslavend dus hij is er niet van afhankelijk, als hij er niet mee stopt is dat dus omdat hij niet wil stoppen, niet omdat hij niet zonder kan. En je moet hem vooral geen geld lenen, als hij zijn wiet niet kan betalen is dat zijn probleem en niet het jouwe. Hij hoeft ook niet jouw schoenenverslaving/chocoladeverslaving te financieren, toch?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 10:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Wiet is niet verslavend dus hij is er niet van afhankelijk, als hij er niet mee stopt is dat dus omdat hij niet wil stoppen, niet omdat hij niet zonder kan.
Ho ho
Er zijn verschillende soorten van verslaving. Wiet is niet lichamelijk verslavend inderdaad (je lichaam vraagt er dus niet om), maar je hebt ook zoiets als geestelijke afhankelijkheid. Wat in feite ook een verslaving is. Dit kan wel optreden bij wiet en stoppen is dan ook echt niet makkelijk en de gebruiker krijgt dan ook last van diverse afkickverschijnselen (slapeloosheid, concentratieproblemen, depressies, etc).
Zeggen dat hij gewoon niet wilt stoppen als hij het niet doet is wel erg kort door de bocht
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 19:04
silentbob
silentbob is offline
@cherry: bij mij op school is het juist tegenovergesteld...(hoewel er nu wel een paar zijn die ritalin zijn gaan smuiven, 1 iemand is zelfs gestopt met blowen en volledig overgegaan op ritalin)

@MTpower: dat is hetzelfde als verslaving aan snoep/gokken/gamen etc., en in mijn mening is dat geen echte verslaving, dan herb je gewoon een te slappe eigen wil, en ligt het dus niet aan datgene waar je 'verslaafd'aan bent(aangezien dat van alles kan zijn)
van wat ik tot nu toe gelezen heb, is wiet alleen lichtelijk verslavend wanneer je echt elke dag blowt, en dan nog in mindere mate als alcohol, zijn dan bijv. ook zat amerikaanse stoners(vast ook wel nederlanders maar daar hoor ik het nooit van) die om de zoveel tijd een 'tolerance break'houden, dat ze dus een paar maandjes niet blowen om hun tolerantie weg te werken
natuurlijk heb je nog wel altijd de mensen die een traumatische ervaring hebben en dan hun toevlucht zoeken in o.a. wiet, maar dan ligt het ook niet aan de wiet maar aan het onderliggende probleem, zolang je er verantwoordelijk mee omgaat(net als met alcohol btw) is er niks a/d hand
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 21:22
Flavia
Avatar van Flavia
Flavia is offline
je hoeft het niet uit te maken, maar misschien kan je hem helpen om van die drugs af te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2010, 18:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
@MTpower: dat is hetzelfde als verslaving aan snoep/gokken/gamen etc., en in mijn mening is dat geen echte verslaving, dan herb je gewoon een te slappe eigen wil, en ligt het dus niet aan datgene waar je 'verslaafd'aan bent(aangezien dat van alles kan zijn)
van wat ik tot nu toe gelezen heb, is wiet alleen lichtelijk verslavend wanneer je echt elke dag blowt, en dan nog in mindere mate als alcohol, zijn dan bijv. ook zat amerikaanse stoners(vast ook wel nederlanders maar daar hoor ik het nooit van) die om de zoveel tijd een 'tolerance break'houden, dat ze dus een paar maandjes niet blowen om hun tolerantie weg te werken
natuurlijk heb je nog wel altijd de mensen die een traumatische ervaring hebben en dan hun toevlucht zoeken in o.a. wiet, maar dan ligt het ook niet aan de wiet maar aan het onderliggende probleem, zolang je er verantwoordelijk mee omgaat(net als met alcohol btw) is er niks a/d hand
Dus een gokverslaving bestaat niet?
Ik zou nog wat meer gaan lezen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Libido verlaagt door hevig drug-gebruik?
TOMMYHILFIGERRR
8 22-05-2012 15:27
Drugs & Alcohol Drugs en je ouders
Verwijderd
99 05-12-2008 13:16
Drugs & Alcohol Vragen over durgsgebruik/ verslaving
Verwijderd
33 24-04-2006 19:04
Drugs & Alcohol drugs en gebruik (new is GHB!)
heidimeisje
9 03-01-2005 12:30
Drugs & Alcohol met hoeveel mensen ga jij om die gebruiken?
Verwijderd
59 22-10-2003 13:29
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.