Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2010, 14:36
eka
eka is offline
Ik heb, weet het niet hoe, 3 keer verkeerde studie gekozen en daarmee gestopt...Ik heb gymnasium gedaan en vind ik heel raar dat ik opeens niets leuk vind en dat ik weet niet wat moet ik doen om goed een opleiding te beginnen. Mijn klasgenoten van middelbare school zijn bijna afgestudeerd en dat maakt de druk nog hoger, dat ik echt diploma in mijn zak moet hebben. Ik krijg geen studie financiering want mijn ouders betalen voor mij, en heb hun helemaal teleurgesteld...ze hebben zo veel geld voor mij uitgegeven zonder resultaat en ik snap helemaal hun reactie....ik heb besloten dat ik vanaf september iets gaan studeren en zelf daarvoor financieren (dus zonder mijn ouders)...maar hoe zou ik de juiste keuze maken???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2010, 17:26
Academycoach
Academycoach is offline
Beste Eka,

De situatie die je beschrijft komt vaak voor! Goed dat je dat hier vraagt!

Je vertelt dat je vaker de verkeerde keuze hebt gemaakt en graag eigen verantwoordelijkheid wilt over de financiën. Dus dit echt het moment om daar over na te denken. Het komt namelijk vaak genoeg voor dat mensen tijdens de eerste baan (na afronden van de studie pas) erachter komen dat die baan niet de juiste is en niet bij hun past. Vragen als; "Wat past bij mij?", "Waar ben ik goed in" en "Wat is mijn passie" zijn belangrijk om de juiste baan te vinden.

Bij Academycoaching heb je de mogelijkheid om hier één keer over in gesprek te gaan. We noemen dat een Studiecoach-dag. Het kost je niets en mogelijk krijg je daar nieuwe ideeen van. Als je interesse hebt kun je contact met mij opnemen om te kijken of jij de juiste keuze kan gaan maken!

Komende maand zijn nog 4 mogelijkheden voor een Studiecoach-dag.

Met vriendelijke groet,

André Lollinga

Laatst gewijzigd op 19-06-2010 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 18:35
Krav Maga
Krav Maga is offline
Ik ben geen Academie coach maar wilde toch even mijn mening achter laten, het geen wat jij omschrijft hebben heel veel studenten, namelijk het niet weten wat ze echt willen doen. Ik heb ook al een keer van opleiding moet switchen, ik denk dat het belangrijk is naar informatie dagen te gaan, een dagje mee te lopen en kijken wat de studie inhoud. Schrijf ook eens voor je zelf op waar je goed in bent, wat wil je in elk geval niet en wat wel? vanuit daar kun je denk ik al wat studies wegstrepen.

Onthoud ook goed, en dat merk ik bij mezelf en mijn klasgenoten vooral dat het geen wat je studeert niet altijd daadwerkelijk is wat je gaat doen, er lijden meer wegen naar Rome en je kunt altijd doorleren, daarbij is het belangrijk dat je in ieder geval een studie afmaakt.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2010, 18:55
WAT
WAT is offline
ik ben al aan mijn 3de studie bezig en ga vanaf volgend jaar aan de 4de beginnen. Maar deze keer haal ik wel mijn P en weet ik dat wat ik volgend jaar ga doen ook echt is wat ik wil gaan doen.

Ik ben tot dit inzicht gekomen door een jaar te gaan werken. Het gaf mij genoeg tijd om na te denken wat ik echt wou en waar ik goed in ben. Zeker als je zelf je studie wilt gaan financieren is dat mss een goed idee?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2010, 08:57
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Als je er echt niet uitkomt ga dan inderdaad even iets anders doen, studeren is te duur om het zonder plezier te doen.

Daarnaast zou ik je willen benadrukken een studie te kiezen, en argumenten voor jezelf te bedenken waarom je die studie wil gaan doen, dat maakt het makkelijker het eerste jaar door te komen (meestal vrij algemeen) daarna wordt een studie steeds specifieker op het gekozen vakgebied.
Reageren

Regels voor berichten