Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2010, 20:23
Peanutbutter.
Peanutbutter. is offline
Ik ben zelf best rustig, onzeker en gesloten, en als ik mensen niet ken maak ik moeilijk contact. Ik wacht liever tot er iemand op mij afstapt.
Toch zit ik erover te denken om toegepaste psychologie te gaan studeren, het lijkt me wel heel interessant.
Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die zo zijn, maar toch zo'n sociale studie doen. Heb je er veel last van tijdens je studie?
Of mensen die (toegepaste) psychologie studeren, maar zelf niet zo zijn, zitten er zulke mensen in je klas? En hebben die er moeite mee?
Dankjewel (:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2010, 20:33
Verwijderd
Ik ben zelf niet heel erg onzeker of gesloten maar ik kan het wel lastig vinden om ergens naartoe te gaan waar ik weinig mensen ken. Ik maak dan ook lastig contact en stap niet snel op anderen af.
Toch heb ik er tijdens mijn werk en in de klas echt geen last van. (SPH deeltijd)
Ben je ook zo onzeker, rustig en gesloten bij mensen die je vertrouwt en je al beter kent? Als dat zo is wordt het natuurlijk wel een stuk lastiger om met clienten enz. te werken.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 14:56
Academycoach
Academycoach is offline
Beste PeanutButter,

Goed dat je hier je vraag stelt. Je kunt beter nu bewust een keuze maken of de opleiding bij je past dan achteraf merken dat het niet de juiste keuze was.

Zelf heb ik ook een sociale studie gedaan. Psychologie waarbij het helemaal niet erg is of uitgesloten moet zijn dat je onzeker en gesloten bent. Belangrijk is dat je hier bewust van bent en wel openstaat voor ontwikkeling hierin.

Zeker binnen de opleiding Toegepaste Psychologie is Persoonlijke Ontwikkeling een belangrijk onderdeel. Persoonlijkheidskenmerken als onzeker of gesloten bepalen zeker niet of je de opleiding makkelijk of moeilijk gaat vinden. Of zelfs of je anders bent dan de anderen.

Wanneer jij voor jezelf een doel stelt kan je daarin begeleidt worden binnen de opleiding. Docenten en coaches zijn er voor iedereen. Je hoeft zeker niet alles perfect te kunnen wanneer je start. Daar is het een opleiding voor! In die 3 of 4 jaar heb jij de mogelijkheid om je met begeleiding van anderen te ontwikkelen. Ik zie dat als een hele mooie kans ipv een onderwerp waar jij je zorgen over hoeft te maken!

Succes met je keuze!

Andre Lollinga

Laatst gewijzigd op 19-06-2010 om 15:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten