Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2010, 16:12
Braaf persoon
Braaf persoon is offline
hoi,

ik loop nogal achter met schoolwerk omdat het het einde van het jaar is,
ik heb alle toetsen al gehad maar toch moet ik nog steeds dat werk afhebben,
volgende week donderdag en vrijdag is de hele klas vrij, degene die het werk niet afhebben moeten dan toch naar school belachelijk er komen toch geen toetsen meer over, dus wat heb ik eraan als dat werk af is?
Advertentie
Oud 15-06-2010, 17:04
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Krijg je voor het werk geen punt dan?

Zo niet, welkom in Nederland, waar we regels hebben op papier, en iedereen ze zo goed mogelijk na probeert te leven, ook al weten ze niet waarom! Ik mag op mijn school niet achter de pc gaan zitten met een kaassouflee, maar wel met een broodje gezond. Dus ze hielden mij tegen.

"waarom?" was mijn vraag.
"het is een regel dat je daarmee niet mag eten"
"okee, maar hoezo hiermee niet, en daarmee wel?"
"dat zijn de regels"
"ik snap het, hoezo is die regel er"
"kom maar mee, kijk, hier staat het"
"dat zie ik, maar waarom staat het daar, dat x wel mag, y niet?"
"omdat dat de regels zijn"
"ah, ja ik zie het, prettige dag en fijne dood nog, totziens"

Mensen kunnen zelf nauwelijks nadenken, ze reproduceren gewoon de regels, dat wat ze wordt opgedragen, het idee dat een regel niet altijd goed toegepast kan worden omdat dáár een fout in zit komt niet bij mensen op. Die regels volgen en als er iets mis gaat kan ik zeggen 'maar zo moest het toch'?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 17:11
degenenaastje
degenenaastje is offline
als je al je toetsen al hebt gehad ja dan zou ik gaan overschrijven je hebt tog wat beters te doen die dagen wnr die lui vrij zijn wrm moet jij er dan nog zitten als jij al je toetsen hebt gemaakt wel vaag maar ej succes ermee
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 18:33
Verwijderd
Als het niet meetelt voor je eindexamen of je overgang zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik weet niet hoever je achterloopt?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 19:26
Braaf persoon
Braaf persoon is offline
Citaat:
Als het niet meetelt voor je eindexamen of je overgang zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik weet niet hoever je achterloopt?
het telt niet mee voor de overgang. maar het probleem is dat ik die 2 vrije dagen niet op school wil zitten.

dit is hoeveel ik achterloop:

ik loop 8 weken achter met frans, 2 weken achter met nederlands, 3 weken met engels,
en 2 weken met wiskunde.

het is minder erg dan het lijkt
Oud 15-06-2010, 20:47
marjolein243
marjolein243 is offline
nou dan moet, zoals eerder gezegt, overschrijven makkelijk lukken als je er even 1 middagje voor uit trekt...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 10:58
Verwijderd
Maar hoe kom je aan die achterstand? Als je niks hebt uitgevoerd ligt het aan jezelf, als je een goede reden had ozu ik naar je mentor stappen en het uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 17:07
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Krijg je voor het werk geen punt dan?

Zo niet, welkom in Nederland, waar we regels hebben op papier, en iedereen ze zo goed mogelijk na probeert te leven, ook al weten ze niet waarom! Ik mag op mijn school niet achter de pc gaan zitten met een kaassouflee, maar wel met een broodje gezond. Dus ze hielden mij tegen.

"waarom?" was mijn vraag.
"het is een regel dat je daarmee niet mag eten"
"okee, maar hoezo hiermee niet, en daarmee wel?"
"dat zijn de regels"
"ik snap het, hoezo is die regel er"
"kom maar mee, kijk, hier staat het"
"dat zie ik, maar waarom staat het daar, dat x wel mag, y niet?"
"omdat dat de regels zijn"
"ah, ja ik zie het, prettige dag en fijne dood nog, totziens"

Mensen kunnen zelf nauwelijks nadenken, ze reproduceren gewoon de regels, dat wat ze wordt opgedragen, het idee dat een regel niet altijd goed toegepast kan worden omdat dáár een fout in zit komt niet bij mensen op. Die regels volgen en als er iets mis gaat kan ik zeggen 'maar zo moest het toch'?
precies, daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan 'dat zijn de regels'.... ja, maar het slaat nergens op, dus waarom zou ik me er nog aan houden? (en dan komt het gezeik over wie ik dan wel ben om daar over te oordelen en dat we deze regels nu eenmaal hebben en komt er een vergelijking met een situatie die er helemaal niet mee te vergelijken is)

voor dat werk zou ik het gewoon niet maken, hoe zouden ze je daarop kunnen laten zitten? er zijn landelijke overgangsnormen en daaraan is voldaan
ik zou ook in de oroblemen komen als ze dat bij ons in zouden voeren, ik maak nooit huiswerk...
dus ik loop een paar jaar achter op alles
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 17:18
Nona
Nona is offline
Behalve dat je goede cijfer moet halen om over te gaan, heb je ook een inspanningsverplichting. Dit betekent dat je je huiswerk zult moeten maken en actief aanwezig zult moeten zijn in de les. Niet alle docenten besluiten er een punt van te maken, maar het mag zeer zeker wel. Dus ik vermoed dat je die dagen gewoon kwijt bent.

Heb je speciale omstandigheden die tot deze situatie leiden? Eventueel zou je met je decaan of coördinator in gesprek kunnen gaan over die omstandigheden en overleggen of het niet mogelijk is deze dagen te laten schieten. Het komt nu immers over als sanctie, en voor omstandigheden sancties instellen is geen goede manier van communiceren met leerlingen.
Zijn er geen omstandigheden en heb je gewoon vrij genomen van je schoolwerk, dan vind ik dat een kwestie van eigen schuld dikke bult. Dan heb je de vrije tijd waar je nu van had kunnen genieten gewoon eerder gebruikt.

Overigens zijn Nederlanders wel het meest recalcitrante groepje mensen ter wereld. Altijd maar de regels naar hun hand willen zetten en niets vanuit sociaal oogpunt willen accepteren. Wat is er moeilijk aan om rechts te gaan staan op de roltrap zodat anderen kunnen passeren? Maar nee, de Nederlander "bepaalt dat wel lekker zelf". Alleen wat op papier staat wordt nageleefd, gewone sociale regels kennen we niet. Jammer weer. Ja, op die manier zul je wel stramme regels moeten maken die niet op elke situatie toepasbaar zijn.
Oud 17-06-2010, 21:48
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
het telt niet mee voor de overgang. maar het probleem is dat ik die 2 vrije dagen niet op school wil zitten.

dit is hoeveel ik achterloop:

ik loop 8 weken achter met frans, 2 weken achter met nederlands, 3 weken met engels,
en 2 weken met wiskunde.

het is minder erg dan het lijkt
En je haalt het in 2 dagen in. Tel uit je winst...
Oud 18-06-2010, 11:38
Noddy
Noddy is offline
Waarom loop je achter? Heb je hier een goede reden voor of heb je gewoon lekker zitten luieren? In het laatste geval vind ik het niet meer dan normaal dat je dat moet inhalen. Ik vind dat je erg veel achterloopt. Dan mag je nog blij zijn dat je maar twee dagen hoeft in te halen.

Ik begrijp heel goed dat je baalt, maar het is nou eenmaal zo. Het klinkt een beetje suf, maar dit soort dingen horen bij volwassen worden.
En als je wel een goede reden hebt, zou ik idd even naar een mentor of zo stappen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 18:14
Braaf persoon
Braaf persoon is offline
goed nieuws: al mn werk is af, heb uit het antwoordenboek overgeschreven, en ik ben donderdag en vrijdag vrij!! bedanktvoor alle tips!

Oud 19-06-2010, 18:45
arPos
arPos is offline
competenties, ik moet mijn operationele vaardigheden Marcom A en reisvoorbereiding ook afmaken, terwijl anderen al klaar zijn.

waarom, anders moet het alsnog wil je je diploma hebben.
Reageren

Regels voor berichten