Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
voor dat werk zou ik het gewoon niet maken, hoe zouden ze je daarop kunnen laten zitten? er zijn landelijke overgangsnormen en daaraan is voldaan ik zou ook in de oroblemen komen als ze dat bij ons in zouden voeren, ik maak nooit huiswerk... dus ik loop een paar jaar achter op alles |
![]() |
|
Behalve dat je goede cijfer moet halen om over te gaan, heb je ook een inspanningsverplichting. Dit betekent dat je je huiswerk zult moeten maken en actief aanwezig zult moeten zijn in de les. Niet alle docenten besluiten er een punt van te maken, maar het mag zeer zeker wel. Dus ik vermoed dat je die dagen gewoon kwijt bent.
Heb je speciale omstandigheden die tot deze situatie leiden? Eventueel zou je met je decaan of coördinator in gesprek kunnen gaan over die omstandigheden en overleggen of het niet mogelijk is deze dagen te laten schieten. Het komt nu immers over als sanctie, en voor omstandigheden sancties instellen is geen goede manier van communiceren met leerlingen. Zijn er geen omstandigheden en heb je gewoon vrij genomen van je schoolwerk, dan vind ik dat een kwestie van eigen schuld dikke bult. Dan heb je de vrije tijd waar je nu van had kunnen genieten gewoon eerder gebruikt. Overigens zijn Nederlanders wel het meest recalcitrante groepje mensen ter wereld. Altijd maar de regels naar hun hand willen zetten en niets vanuit sociaal oogpunt willen accepteren. Wat is er moeilijk aan om rechts te gaan staan op de roltrap zodat anderen kunnen passeren? Maar nee, de Nederlander "bepaalt dat wel lekker zelf". Alleen wat op papier staat wordt nageleefd, gewone sociale regels kennen we niet. Jammer weer. Ja, op die manier zul je wel stramme regels moeten maken die niet op elke situatie toepasbaar zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
Waarom loop je achter? Heb je hier een goede reden voor of heb je gewoon lekker zitten luieren? In het laatste geval vind ik het niet meer dan normaal dat je dat moet inhalen. Ik vind dat je erg veel achterloopt. Dan mag je nog blij zijn dat je maar twee dagen hoeft in te halen.
Ik begrijp heel goed dat je baalt, maar het is nou eenmaal zo. Het klinkt een beetje suf, maar dit soort dingen horen bij volwassen worden. En als je wel een goede reden hebt, zou ik idd even naar een mentor of zo stappen. |
![]() |
|
competenties, ik moet mijn operationele vaardigheden Marcom A en reisvoorbereiding ook afmaken, terwijl anderen al klaar zijn.
waarom, anders moet het alsnog wil je je diploma hebben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
de weg; of waarom gaat de zon niet onder... sjoeltie | 10 | 11-09-2004 17:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Waarom nou jij... Rossantha | 6 | 03-06-2004 21:01 | |
De Kantine |
Waarom heeft Machiavelli een ban?! Mea Culpa | 6 | 05-04-2004 12:54 | |
De Kantine |
Waarom heeft hasseltboy een ban?! Mea Culpa | 6 | 05-04-2004 12:49 | |
ARTistiek |
De weg; of waarom gaat de zon niet onder? Prada | 21 | 15-04-2002 14:23 | |
Verhalen & Gedichten |
waarom? misspretty | 0 | 06-11-2001 16:13 |