Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2010, 18:21
mjurries
mjurries is offline
Een vraag voor bio:
Leg uit dat Lindebomen niet favoriet zijn in binnensteden! Dit moet je uitzoeken, dit weten alleen biologen!

Dit was een vraag die ik kreeg voor Biologie, het staat onder het kopje milieuproblemen, maar dit hoeft er niet perse mee te maken te hebben.
BVD,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2010, 18:36
Infidel
Infidel is offline
Hoeveel biologen denk je te vinden op een forum voor scholieren?
Oud 24-06-2010, 18:36
liquidRain
liquidRain is offline
Uhm, ze worden heel groot en er komen veel bijen, wepsen en hommels op af... Mischien is dat het? Voorderest weet ik niks over linde bomen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 18:44
mjurries
mjurries is offline
Citaat:
Hoeveel biologen denk je te vinden op een forum voor scholieren?
Geen idee, maar onze leraar zei: jullie kunnen dan want jullie zitten al in HAVO 4, en hebben BIO, dus jullie zijn "biologen", dus wat dat betreft denk ik er wel meerdere te vinden.

Citaat:
Uhm, ze worden heel groot en er komen veel bijen, wepsen en hommels op af... Mischien is dat het? Voorderest weet ik niks over linde bomen
Ja, zoiets had ik ook gevonden op wik, maar wist niet of dit goed was, kheb ook helemaal geen verstand van die bomen!.
even kijken hoe anderen reageren...

wel bedankt voor je bericht

Laatst gewijzigd op 24-06-2010 om 18:48. Reden: verkeerde quote
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 20:25
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Er lopen hier wel een paar biologen rond hoor

Kitten is ook een bioloog volgens
Dus het is gewoon wachten lijkt me
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 07:11
Camou
Camou is offline
Dit heb ik gevonden op internet, misschien heb je er wat aan

Citaat:
“ In het verleden waren overtuinen geen grasveldjes. Daar stonden plantjes, en een grasveldje noemen we een ‘bleekveld’. Het probleem van de grasveldjes is,” vervolgt Will, “ Dat er te weinig licht op die plaats is, het groeit dan niet goed. En dan de Lindebomen. Als ze geplant worden zijn ze nog klein, het duurt ongeveer tien jaar voordat je een mooie boom hebt. Het is bovendien bekend dat Lindebomen voor overlast zorgen; Er is een grote kans dat luizen er bezit van nemen, die vettige substantie uitscheiden. Vanwege die overlast, waardoor bijvoorbeeld autolak wordt aangetast, werden linden juist verwijderd. Geen goede keus dus, een linde. Vergeten wordt gemakshalve ook dat bomen de helft van het jaar bladloos zijn”
http://www.zaansewijken.nl/wnieuwsde...rumid=1&type=n
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 07:30
mjurries
mjurries is offline
Citaat:
Er lopen hier wel een paar biologen rond hoor

Kitten is ook een bioloog volgens
Dus het is gewoon wachten lijkt me
Jah dat dacht ik ook, gewoon wachten op goede reacties , en dat krijg ik ook wel kijk maar:

Citaat:
Dit heb ik gevonden op internet, misschien heb je er wat aan

Citaat:
“ In het verleden waren overtuinen geen grasveldjes. Daar stonden plantjes, en een grasveldje noemen we een ‘bleekveld’. Het probleem van de grasveldjes is,” vervolgt Will, “ Dat er te weinig licht op die plaats is, het groeit dan niet goed. En dan de Lindebomen. Als ze geplant worden zijn ze nog klein, het duurt ongeveer tien jaar voordat je een mooie boom hebt. Het is bovendien bekend dat Lindebomen voor overlast zorgen; Er is een grote kans dat luizen er bezit van nemen, die vettige substantie uitscheiden. Vanwege die overlast, waardoor bijvoorbeeld autolak wordt aangetast, werden linden juist verwijderd. Geen goede keus dus, een linde. Vergeten wordt gemakshalve ook dat bomen de helft van het jaar bladloos zijn”
http://www.zaansewijken.nl/wnieuwsde...rumid=1&type=n
Bedankt hiervoor, dit komt in mijn verslag, Super bedankt voor jullie reacties ,
(eventuele toevoegingen zijn natuurlijk van harte welkom)

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 13:18
Kitten
Kitten is offline
Als je bioloog bent, weet je niet gelijk alles over bomen hoor

Het stukje van de zaansewijken van Camou klopt wel, dat weet ik toevallig nog wel. Vooral luizen zijn een groot probleem, maar dat is wel handig als je luizen wil oogsten voor wetenschappelijk onderzoek
Oud 26-06-2010, 23:55
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
De linde heeft de neiging om met de wortels bestrating op te drukken, dit maakt het niet bepaald een ideale boom in verhardingen.
Vanuit de landschapsarchitectuur krijg je eerder zulke aspecten mee
Oud 28-06-2010, 18:21
silentbob
silentbob is offline
ben geen bioloog(wel biologen in de familie trouwens), maar heb er al vaker over gehoord een een klasgenoot had vorig jaar een maatschappelijke stage die er mee te maken had
zit een bepaalde soort luis in lindenbomen, en dat geeft dus een plakkerige troep op voorwerpen(zoals auto's) die eronder staan wat er moeilijk af te krijgen is
nou weet ik niet helemaal zeker of dit gewoon de honingdauw(=zoete kleverige substantie uitgescheiden door luizen, aangezien er in plantensap een overdaad zit aan suikers, maar minder andere stoffen die de luis nodig heeft, dus blijven er suikers, glucose, over, dit is ook 1 van de redenen dat mieren luizen houden aangezien die gek zijn op zoetigheid) is, of dat het ook dooie luizen zijn(ik meen me ook iets te herinneren over dat ze boven een bepaalde temperatuur massaal afsterven en dat het dan dus de dooie luizen zijn die die aanslag zouden geven)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten