Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2010, 09:13
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
edit door WolterB op 3-7-2010
Vandaag is het zo ver. De Tour gaat van start en wel in Rotterdam.

Wie gaat er winnen? Wie zijn jouw persoonlijke favorieten? Wat is jouw tourmoment van de dag?
Post het hier!
edit door WolterB op 3-7-2010

Heb erg zin in de Tour de France, die in Rotterdam van start zal gaan (gaan er nog mensen kijken?), en denk dat Dennis Menchov hem gaat winnen. Puur omdat Armstrong niet in vorm komt dit jaar, Contador positief wordt bevonden en Andy en Frank knetterhard onderuit gaan door zo'n vage Nederlandse vluchtheuvel.

Laatst gewijzigd op 03-07-2010 om 09:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2010, 13:23
honkballertje
honkballertje is offline
haha die voorspelling van de tour vind ik geniaal!

maar ff serieus

nee menchov gaat de tour niet winnen.
armstrong kan zelfs goed zijn als hij niet in vorm is. die kerel heeft te veel ervaring en verzamelt goede renners om zich heen waar hij vervolgens ook nog is goed gebruik van maakt.
contador is bergop gewoon erg sterk, maar ik denk dat dit jaar andy en frank toch sterker zullen zijn.
ik verwacht dus dat het gaat tussen andy, frank (ligt eraan wie voor wie gaat rijden) en armstrong. maar contador durf ik nog niet compleet uit te schakelen in mijn voorspellingen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 08:21
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Waarom noemt niemand Robert Gesink?

Wat te denken van Basso, Kreuzinger, Sastre en Wiggins?

Ik denk dat het niet zo spannend wordt wie de tour gaat winnen dit jaar, dat wordt Contador.
Maar de rest van het podium zal erg spannend worden, Andy Schleck, Gesink, Basso, Kreuzinger, Wiggins, Sastre, Evans, Klöden, Karpets en misschien zelfs Armstrong zijn hiervoor de kanshebbers.

Al denk ik dat Armstrong toch echt tekort gaat komen in het hooggebergte.
Oud 02-07-2010, 07:56
kim berge
kim berge is offline
ik heb door de tour de France nu vrij een dag eerder vakantie en gister kwam ik nog een hele grote groep wielrenners tegen was iets dergelijks van Rotterdam zelf ik weet niet wat het was maar zag er wel grappig uit en we moesten ook even wachten tot dat we door die giga groep heen konden met de taxi was wel grappig
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 15:29
Verwijderd
Contador en Andy Schleck zijn duidelijk de favorieten voor plaats 1 en 2, waarschijnlijk in die volgorde. Daarachter is het onzeker, Armstrong lijkt in vorm, maar de jaren gaan inmiddels toch ook tellen. Fränk Schleck en Gesink hebben een zwakke tijrit en maken vaak brokken. Menchov heeft nooit veel laten zien in de Tour. Evans heeft, evenals Basso, een loodzware Giro in de benen, en de Giro-Tourdubbel hebben nog weinig renners behaald. Daarnaast heb je ook podiumkandidaten die net zo goed ook buiten de top 10 kunnen eindigen, zoals Sastre, Sanchez, Wiggins, van de Velde, Rodriguez, Rogers, en Kreuziger (ja, zonder n, Mart Smeets). De witte trui zal waarschijnlijk naar Andy Schleck gaan, maar Gesink, Martin en Seeldraeyers maken ook een kans.

De groene trui zal waarschijnlijk gaan tussen Cavendish, die het dit seizoen wat moeilijker heeft, Farrar, Hushovd en Freire. Maar let in de sprints ook op Boasson Hagen, Ciolek en Rojas. Overigens is er een nieuwe regel, waarbij er als er een grote groep buiten tijd binnenkomt nog wel clementie verleend kan worden, maar de renners dan wel 25 punten moeten inleveren voor de groene trui. Dit is in het nadeel van zwakke klimmers zoals Cavendish, maar kan in het voordeel spelen van sterkere klimmers zoals Freire.

De bollentrui is altijd erg moeilijk te voorspellen. Het schijnt dat Egoi Martinez het wil proberen, maar je moet dan altijd ook een beetje geluk hebben. Moinard is ook wel iemand die 'm zou kunnen winnen, of misschien een Cunego of Chavanel, als ze daar hun zinnen op zetten.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 22:57
Röps
Röps is offline
Eens met de meeste favorieten. Ik zie ook Klöden en Leipheimer wel als kanshebbers, in ieder geval voor top 5. Qua sprints ben ik wel benieuwd wat coryfeeën als Petacchi en McEwen gaan laten zien. Voor het groen zou ik idd ook Cavendish of Farrar zetten. Bollen... ja lastig inderdaad. Misschien een Pineau, Taaramae (schijnt er voor te willen gaan), of de oude Moreau?

Ik ga morgen wel ff kijken denk ik, zal wel druk zijn...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 23:19
Verwijderd
Taaramae zou ook goed kunnen ja. Van Le Mevel verwacht ik ook nog wel iets, die is goed bezig dit seizoen en wil top 10 eindigen in de Tour. Spilak zou ook kunnen verrassen, die krijgt een vrije rol binnen Lampre en heeft toch de Ronde van Romandië gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 19:47
33
33 is offline
Ik verwacht wel dat Armstrong het goed gaat doen, in de berg ettapes wordt het lastig voor hem om met Contador mee te rijden. Ik hoop dat Gesink niet valt ofzo want dat zou zonde zijn ik hoop toch dat hij de Nederlandse eer hoog houdt met een plek in de top 10. Ik verwacht dat Contador, Armstrong, Evans en misschien de Schleckjes om de bovenste plekken gaan strijden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Fränk Schleck [maakt] vaak brokken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 15:09
Verwijderd
Persoonlijk ben ik altijd fan van de gebroeders Schleck, maar zonder Fränk zal Andy het zwaarder krijgen in de bergen, dus ik gok toch op contador. verder hoop ik dat cancellara weer zijn imposante krachten laat zien. en de oude McEwen nog een sprintje meepakt. Gesink is nog niet ver genoeg, en zeker met zijn zwakke tijdrit denk ik toch dat hij het niet kan waarmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten