Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2010, 08:45
Verwijderd
--

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 08:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2010, 22:57
Adore
Adore is offline
Hoe is de promotie destijds geweest? Ik kom niet uit Brabant en ik kom er ook niet veel, maar het klinkt heel erg als iets tijdelijks. Hier heb ik in ieder geval nooit korting op reizen per OV en eigenlijk vind ik dat ze zulke acties landelijk moeten hebben of anders gewoon niet. -Check: het was inderdaad tijdelijk om te zien hoe mensen dan hun reis plannen en vaker of verder gaan en of ze dan ook overwegen na 9u te reizen.-

Ik zie trouwens dat de speciale kaartjes nog tot de 18e te gebruiken zijn (coulance, zodat mensen hun strippen nog op kunnen maken). Dus je had er nog mee kunnen reizen.
Je hebt dus gewoon geluk gehad dat je in Brabant woont en van het voordeel gebruik hebt kunnen maken. Nu weer omslaan en teruggaan naar gebruikelijke tarieven. Draai het dus om: je hebt een tijd lang geld kunnen besparen. Jammer dat het je een lastig dagje opgeleverd heeft, voortaan snel navragen wat een actie inhoudt en hoe lang het duurt!
Voor zo'n proef komt veel geld van de Provincie. Je kunt dan wel willen dat het reguliere tarief wordt afgeschaft, maar dat is financieel echt onhaalbaar.

En de strippenkaart wordt afgeschaft.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 08:07
Verwijderd
--

Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 08:32
Quantes
Quantes is offline
Die dagkaartjes waren een proef van de provincie, net als die (spot)goedkope strippenkaarten. Blijkbaar hebben ze voldoende redenen om er mee te stoppen.
Oud 13-07-2010, 10:09
Verwijderd
Citaat:
En de strippenkaart wordt afgeschaft.
Hoe zit dat dan eigenlijk voor buitenlanders die een dagje in Nederland zijn, met wat en hoe moeten die reizen?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Hoe zit dat dan eigenlijk voor buitenlanders die een dagje in Nederland zijn, met wat en hoe moeten die reizen?
Die kunnen een anonieme chipkaart kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 12:47
Verwijderd
---

Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 13:53
Verwijderd
Citaat:
ik vind dat zo f*king onzin he,
ik gebruik die bus wel vaak maar niet vaak genoeg om een ov te kopen ofzow
en mijn nichtje gaat wel eens met me mee
moet je zeker voor 1 dag zon peperdure chipkaart kope
en waar zijn die ovchipkaarten eigenlijk te koop?
Geen idee of je er in Brabant al mee kan reizen, trouwens, hier in Limburg kan het nog niet (alleen studenten wel, maar die kunnen niet anders). Zo'n ov-chipkaart schaf je 1x aan en dan bewaar je 'm - net zoals een strippenkaart. Als je af en toe met de bus gaat, is het best handig. Maar als ik jou was, zou ik nu gewoon een strippenkaart kopen zodat je daarmee kan reizen als 't moet Jammer dat die dagkaart niet meer bestaat, maar tja, het is niet anders.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 15:18
Juicyfuz
Juicyfuz is offline
ik woon zelf ook in brabant
en ik vind dat ze die dagkaarten echt wel terug mogen plaatsen..
anders ben je nog heel de tijd duurder uit

en die Ov kaarten krijg je toch pas als je 18 bent ?
want ik krijg die dit jaar pas omdat ik over 2 wkn 18 word
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 15:50
Verwijderd
Ik weet niet waar jij in brabant woont maar als het goed is zijn er gewoon dalurenkaartjes te koop (vanaf 1 juli). http://www.brabant.nl/dossiers/dossi...-tarieven.aspx
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Waar koop je zoiets? Betalen op de bus kan dan niet meer?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 18:08
Verwijderd
Betalen bij de chauffeur kan altijd
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 18:51
Verwijderd
--

Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 18:51
Verwijderd
--

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 08:30.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 18:52
Verwijderd
--

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 08:31.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:
volgens mij niet,
Jawel, alleen kun je niet altijd met een briefje van €10 of meer betalen ivm wisselgeld.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 18:53
Verwijderd
----

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 08:31.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Jawel, alleen kun je niet altijd met een briefje van €10 of meer betalen ivm wisselgeld.
wat zou je dan moeten betalen in de bus?
wat voor kaartje bedoel ik
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Citaat:
Geen idee of je er in Brabant al mee kan reizen, trouwens, hier in Limburg kan het nog niet (alleen studenten wel, maar die kunnen niet anders). Zo'n ov-chipkaart schaf je 1x aan en dan bewaar je 'm - net zoals een strippenkaart. Als je af en toe met de bus gaat, is het best handig. Maar als ik jou was, zou ik nu gewoon een strippenkaart kopen zodat je daarmee kan reizen als 't moet Jammer dat die dagkaart niet meer bestaat, maar tja, het is niet anders.
Je kan dan ook gewoon een dagkaartje kopen in de bus (of bij een automaat in bijvoorbeeld een metrostation) geladen op een wegwerp-OV-chipkaart. Je hebt daar ook gewoon 1 en 2 uurskaartjes voor (en nog allerlei varianten). Ik zou daarvoor zeker niet gelijk een anonieme OV-chipkaart van 7,50 kopen.
Oud 13-07-2010, 21:34
Adore
Adore is offline
Citaat:
de studenten ov kaarten wel, de andere weet ik ook niet
een stippenkaart is idd de enigste oplossing al zag ik op www.9292ov.nl een artikel dat die ook gingen verdwijnen, en met een strippenkaart reis je ook veel duurder
Je ligt een klein beetje achter, want het is al ruim een jaar bekend dat de strippenkaart definitief vervangen gaat worden door de OV-chipkaart, en wel uiterlijk april volgend jaar. In Amsterdam en Rotterdam is de strippenkaart inmiddels geen vervoersbewijs meer.

Dus: je kunt gaan zitten mokken, maar beter word je er niet van. Als je gaat studeren krijg je gratis OV (doordeweeks of weekend naar keuze). Nu moet je dat zelf betalen. Ik heb dat ook gedaan toen ik 15 was en alleen ging reizen. En nu heb ik ook geen OV-studentenkaart meer, want dat heeft ook niet het eeuwige leven. Nu betaal ik mijn OV ook weer zelf. Het voordeeltarief krijg je er in ieder geval niet mee terug.

Ik krijg het idee dat je aardig wat kosten moet maken (naar jouw leeftijd en financiële situatie in ieder geval) dat reizen best duur wordt. Overleg met je ouders? Of toch beter de fiets?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 11:59
Verwijderd
---

Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 13:26
Adore
Adore is offline
Citaat:
het probleem is dat er bij mij nergens een metrostation ofzo in de buurt is, ik woon nogal achteraf, een ov zou ik wel kunnen kopen maar waar kun je die krijgen??
en hoe lang duurt het voor je die een hebt, ik moet namelijk morgen de bus hebben en omdat ik me niet veilig voel waar ik heen moet pak ik de bus
Op NS-stations zijn ze al te koop vanuit de automaat, of bij de ticketservice. Sommige stationswinkels zoals AKO hebben ze ook in de verkoop. De buschauffeur verkoopt tijdelijke OV-chipkaarten waar je een enkel of retour mee kunt rijden. Dan moet je wat (klein)geld bij je hebben. Maar nu kun je ook gewoon nog met je strippenkaart en wanneer je eens op een station bent, een OV-chipkaart kopen.

Je kunt het ook via internet bestellen, maar dan ben je een paar dagen meer kwijt.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 16:01
Verwijderd
--

Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 20:10
Verwijderd
Vraag trouwens wel even na of je wel al met chipkaart kan reizen, want hier in Limburg kan dat dus nog niet, mogelijk in Brabant ook nog niet. Straks heb je een mooie ov-chipkaart, maar kan je er nog niets mee...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2010, 20:17
Quantes
Quantes is offline
Brabant wel.
Oud 15-07-2010, 08:00
Verwijderd
--

Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 09:56
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
de studenten ov kaarten wel, de andere weet ik ook niet
een stippenkaart is idd de enigste oplossing al zag ik op www.9292ov.nl een artikel dat die ook gingen verdwijnen, en met een strippenkaart reis je ook veel duurder
Dat verschilt per buslijn, van Wageningen naar Arnhem is goedkoper geworden met de chipkaart. Van Wageningen naar Ede-Wageningen is juist weer duurder geworden, waar dat me eerst 3 strippen zou kosten kost me nu opeens ruim 1,60. En ik reis daar dan ook hooguit in mijn vrije reizen.
Oud 27-07-2010, 08:22
Verwijderd
weet hier toevallig iemand wat de gemiddelde chipkaart kost.
ik kan geen studenten ov krijgen want ik ben 13.
maar ik weet niet wat die andere ov kaarten kosten
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 08:30
Verwijderd
--
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 09:43
Verwijderd
Van ov-chipkaart.nl:
Citaat:

Wat kost de OV-chipkaart?
Antwoord
De kaartverkoper, bijvoorbeeld het OV-bedrijf, bepaalt de prijs van de OV-chipkaart. Veel OV-bedrijven bieden de kaart tijdens de introductieperiode voordeliger aan. Voordat u een OV-chipkaart aanschaft, controleert u eerst of u er niet al eentje in uw bezit heeft. Zo zijn NS-jaartraject, OV-jaarkaart en de NS-Voordeelurenkaart ook een OV-chipkaart! U herkent dat aan het logo van de OV-chipkaart op de pas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten