Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2010, 22:29
Verwijderd
Hoi,

Ik en m'n vriendin (16 en 18) zitten er sterk aan te denken om bij de RutgersStimezo-stichting te gaan praten over de veiligste manieren van seks, en dus over voorbehoedsmiddelen, omdat we de veiligste manier willen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij er wat meer over kan vertellen?

Groetjes,

Jantje B.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 23:07
DmCraanen
DmCraanen is offline
geen ervaring maar klinkt als een puik plan.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 23:13
masterQ
masterQ is offline
wa is de RutgersStimezo-stichting
srry
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 23:14
Martiño
Martiño is offline
Over het algemeen wordt als het veiligst beschouwd om de pil en een condoom te gebruiken tijdens de seks. Bij het neuken ben je dan vrijwel 100% beschermd tegen zwangerschap en SOA.

Bij orale seks is het risico op SOA wat kleiner, maar wel aanwezig. Een paar SOA, zoals HIV kun je alleen overdragen door bloed of sperma binnen te krijgen, maar andere SOA zijn wel overdraagbaar zonder bloed- of spermacontact. Wat je misschien kunt doen is om allebei een SOA-test te doen, dan weten jullie zeker dat jullie clean zijn. Dat kan bijvoorbeeld anoniem bij de GGD.
Blijf wel bij het neuken een condoom en/of de pil gebruiken om zwangerschap te voorkomen, maar als je zeker weet dat je geen SOA hebt, dan is pijpen of beffen zonder condoom of beflapje geen probleem.

Aftrekken en vingeren is in principe veilig, let wel op dat er geen sperma bij de vagina komt (hoewel de kans dat je vriendin daardoor zwanger wordt heel erg klein is, maar er is wel een risico op SOA), of dat er geen bloedcontact plaatsvindt (denk aan wondjes aan de vingers).

Verder kan je vriendin, naast de pil, ook naar andere voorbehoedsmiddelen kijken (spiraaltje, prikpil, implanon, pessarium, etc.), maar over het algemeen vinden vrouwen de pil het prettigst (tenminste, dat idee heb ik dan). De pil beschermt echter nooit 100%, vandaar dat het gebruik van een condoom wel handig is om zwangerschap helemaal uit te sluiten.
Oud 13-07-2010, 18:13
Verwijderd
Jongens, dit topic gaat niet over hoe je het veiligst seks kunt hebben, maar over je ervaringen met de RutgersStimezo Stichting.
Het bericht van Martiño laat ik staan omdat het wel informatief is, maar ook dat soort posts zijn dus niet waar TS om vraagt.

Laatst gewijzigd op 13-07-2010 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 08:03
Verwijderd
oke, ik pas mijn vraag aan Er is vast wel iemand naar de dokter geweest voor een anticonseptiemiddel, wat was jullie ervaring daarmee?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2010, 08:08
Qimm
Qimm is offline
'ik wil graag aan de pil'
"oke"

*haalt schouders op* wel goed dus

[edit] oh he, jij bent niet de TS
Oud 18-07-2010, 20:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het bericht van Martiño laat ik staan omdat het wel informatief is, maar ook dat soort posts zijn dus niet waar TS om vraagt.
Oeps. Ik zal de volgende keer wat beter de openingspost doorlezen voordat ik van wal steek met mijn voorlichtingsverhaaltje
Oud 19-07-2010, 06:46
Verwijderd
Goed, bij nader inzien past dit topic denk ik beter bij L&G, gezien de gewijzigde vraagstelling van TS (ja, herrtim1992 en jantjebeton zijn een en dezelfde). Ik verplaats 'm dus ook maar even naar L&G.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten