Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, maar er kunnen problemen onstaan wanneer je veel kleine bestanden met windows verkenner van de ene locatie naar een andere locatie overpompt
(Tech: ik heb altijd al aangenomen dat explorer problemen heeft met de berekening van de bestanden.) Ik raad je aan om met total commander te werken, omdat ik merk dat deze applicatie daar minder moeite mee heeft en daar kan je ook snel alle bestanden selecteren (en ook nog eens synchroniseren).
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, maar zelf nog nooit daarmee gedaan. Op de site van de ontwikkelaar vind je wel een korte handleiding.
|
Windows XP heeft een simpele mass rename-functie hoor: selecteer gewoon alles, druk F2 (of rechtsklik en kies Rename) en geef dan een naam in. Het eerste bestand kreeg enkel de naam en al de rest met een nummertje achter als ik me niet vergis.
Voor het mass-renamen (in het Engels "mass rename", "bulk rename" of "batch rename") van allerlei bestanden gebruik ik meestal pyRenamer of Metamorphose. Maar er zijn er vele anderen, o.a. Bulk Rename Utility, Ant Renamer, ...
|
Verwijderd
|
Als je die mass rename functie in Windows gebruikt, kun je ook een naam geven als 'Naam (1)' oid, dan nummert hij vanaf daar door (en krijg je dus niet iets raars als 'Naam' , 'Naam 1' etc
![]() edit; ik merk nu dat Win7 zo slim is dat al zelf te doen (dus als je 'Naam' intypt, gaan de bestanden 'Naam (1)' etc heten), maar dat was eerst volgens mij niet zo. Wel sullig dat je '(01)' niet werkt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Om te hernoemen, vermits je zelf aangaf dat dat hetgene is waar je naar op zoek bent. Als het is om foto's van je digitale camera te halen, kan ik vooral Picasa aanraden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien een omweg: maar vaak kan je foto's sneller importeren door gewoon het geheugenkaartje in je computer te steken.
|
Zou je ook met ons willen delen welk programma het uiteindelijk geworden is? Dan hebben mensen die hetzelfde willen daar in de toekomst nog wat aan als ze dit topic lezen
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|