Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2010, 14:34
Caviamax
Caviamax is offline
Hey,

Ik ben momenteel op vakantie en maak heel veel foto's. Vandaag heb ik voor de eerste keer als backup gemaakt en op m'n laptop en een USB stick gezet. Hiervoor gebruik ik het standaard programma van XP: dat was niet echt handig. Ik heb met de hand zo'n 270 foto's geselecteerd, van de +-700. Dit is niet zo handig, dus: de vraag: weet iemand een handiger programma om foto's in te laden? Waar je ze in één keer kunt selecteren bijvoorbeeld. Ik gebruik Windows XP.

Alvast bedankt,

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2010, 14:53
M@rco
M@rco is offline
Gewoon via Verkenner/Deze Computer
Oud 21-07-2010, 15:50
freyk
freyk is offline
Ja, maar er kunnen problemen onstaan wanneer je veel kleine bestanden met windows verkenner van de ene locatie naar een andere locatie overpompt
(Tech: ik heb altijd al aangenomen dat explorer problemen heeft met de berekening van de bestanden.)

Ik raad je aan om met total commander te werken, omdat ik merk dat deze applicatie daar minder moeite mee heeft en daar kan je ook snel alle bestanden selecteren (en ook nog eens synchroniseren).
Oud 21-07-2010, 15:52
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Gewoon via Verkenner/Deze Computer
Dan moet je ze één voor één een naam geven, dus dat heeft niet zoveel zin.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2010, 15:55
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Ja, maar er kunnen problemen onstaan wanneer je veel kleine bestanden met windows verkenner van de ene locatie naar een andere locatie overpompt
(Tech: ik heb altijd al aangenomen dat explorer problemen heeft met de berekening van de bestanden.)

Ik raad je aan om met total commander te werken, omdat ik merk dat deze applicatie daar minder moeite mee heeft en daar kan je ook snel alle bestanden selecteren (en ook nog eens synchroniseren).
En hiermee kun je in één keer alle foto's dezelfde naam geven? Ik zal het morgen proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 05:57
freyk
freyk is offline
Ja, maar zelf nog nooit daarmee gedaan. Op de site van de ontwikkelaar vind je wel een korte handleiding.
Oud 22-07-2010, 11:17
ILUsion
ILUsion is offline
Windows XP heeft een simpele mass rename-functie hoor: selecteer gewoon alles, druk F2 (of rechtsklik en kies Rename) en geef dan een naam in. Het eerste bestand kreeg enkel de naam en al de rest met een nummertje achter als ik me niet vergis.

Voor het mass-renamen (in het Engels "mass rename", "bulk rename" of "batch rename") van allerlei bestanden gebruik ik meestal pyRenamer of Metamorphose. Maar er zijn er vele anderen, o.a. Bulk Rename Utility, Ant Renamer, ...
Oud 22-07-2010, 11:58
Caviamax
Caviamax is offline
Dank voor de tips! Ik ga ze testen. Jullie horen van mij.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 13:40
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dan moet je ze één voor één een naam geven, dus dat heeft niet zoveel zin.
Waarom zou je ze een naam moeten geven? Mijn fotobestanden heten altijd gewoon DSC00xxxx.jpg, of iets dergelijks. Dat boeit echt helemaal niets.
Oud 22-07-2010, 15:07
Verwijderd
Als je die mass rename functie in Windows gebruikt, kun je ook een naam geven als 'Naam (1)' oid, dan nummert hij vanaf daar door (en krijg je dus niet iets raars als 'Naam' , 'Naam 1' etc ).

edit; ik merk nu dat Win7 zo slim is dat al zelf te doen (dus als je 'Naam' intypt, gaan de bestanden 'Naam (1)' etc heten), maar dat was eerst volgens mij niet zo. Wel sullig dat je '(01)' niet werkt...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 12:02
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Windows XP heeft een simpele mass rename-functie hoor: selecteer gewoon alles, druk F2 (of rechtsklik en kies Rename) en geef dan een naam in. Het eerste bestand kreeg enkel de naam en al de rest met een nummertje achter als ik me niet vergis.

Voor het mass-renamen (in het Engels "mass rename", "bulk rename" of "batch rename") van allerlei bestanden gebruik ik meestal pyRenamer of Metamorphose. Maar er zijn er vele anderen, o.a. Bulk Rename Utility, Ant Renamer, ...
Ik snap het niet meer, zijn deze programma's nou om foto's in te laden of te hernoemen?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 14:05
ILUsion
ILUsion is offline
Om te hernoemen, vermits je zelf aangaf dat dat hetgene is waar je naar op zoek bent. Als het is om foto's van je digitale camera te halen, kan ik vooral Picasa aanraden.
Oud 28-07-2010, 14:09
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Om te hernoemen, vermits je zelf aangaf dat dat hetgene is waar je naar op zoek bent. Als het is om foto's van je digitale camera te halen, kan ik vooral Picasa aanraden.
Heb Picasa geprobeerd, dat werkt niet. Weet je misschien nog wat anders?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 16:00
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
Ctrl + a = alles selecteren
Met citaat reageren
Oud 02-08-2010, 20:35
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Heb Picasa geprobeerd, dat werkt niet. Weet je misschien nog wat anders?
Ben je zeker dat je alles dan goed doet? Want ik heb nog bij geen enkel fototoestel gemerkt dat het niet werkt.

Misschien een omweg: maar vaak kan je foto's sneller importeren door gewoon het geheugenkaartje in je computer te steken.
Oud 06-08-2010, 16:04
Caviamax
Caviamax is offline
Ik heb inmiddels een programma gevonden, bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2010, 08:03
WolterB
WolterB is offline
Zou je ook met ons willen delen welk programma het uiteindelijk geworden is? Dan hebben mensen die hetzelfde willen daar in de toekomst nog wat aan als ze dit topic lezen
Oud 09-08-2010, 15:50
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Zou je ook met ons willen delen welk programma het uiteindelijk geworden is? Dan hebben mensen die hetzelfde willen daar in de toekomst nog wat aan als ze dit topic lezen
Tuurlijk. Het is gewoon een driver van Nikon, ''Nikon Transfer''. Dus mensen, altijd eerst kijken of je de drivers van je camera geinstalleerd hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten