Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2010, 19:12
twinkebel
twinkebel is offline
Hallo iedereen,

ik heb een laptop die 15.6 inch breed is. Deze word de laatste tijd heel erg heet. Nou kwam ik op het idee om een laptop koeler te kopen maar nadat ik heb geprobeerd zelf wat research te doen kwam ik om in de informatie. En ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik de laptop voor gaming. De fan van de laptop zit aan de onderkant links achterin. Ik gebruik de laptop eigenlijk alleen op schoot. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en als je verder nog informatie nodig hebt dan zal ik je proberen die te geven.

Vriendelijke groet,
Twinkebel
Oud 08-08-2010, 20:57
freyk
freyk is offline
Als je hem op een vlak iets legt, dan heb je dit probleem niet.
Wil je hem toch op schootniveau leggen, maak dan gebruik van een "bedtafeltje" of een brada.

Persoonlijk vind ik dat je een laptop niet voor "zware" spellen moet gebruiken, want daar heb je pc's of spelcomputers voor.
Oud 09-08-2010, 11:02
gamebro
gamebro is offline
Ik heb zelf een notepal van cooler master, de laptop ligt dan schuin en bovendien zit er een ventilator in de laptop cooler ingebouwd. Het scheelt echter maar 2 of 3 graadjes
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 11:59
YouTech
YouTech is offline
Een laptop is vaak uitvoerig getest.. en het is ook niet zo raar dat ie "heel warm" aanvoelt ookal is dit natuurlijk niet echt prettig... ik zou je ook aanraden om of aan tafel te gamen of een cooling unit voor op schoot te gaan gebruiken... dan heb je iig het gevoel niet meer zo erg dat je laptop zo heet wordt!
Oud 09-08-2010, 13:33
Verwijderd
Heb je het stof er al uitgehaald? Dan zou hij niet warmer moeten worden dan toen hij nieuw was.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 19:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Een laptop is vaak uitvoerig getest.. en het is ook niet zo raar dat ie "heel warm" aanvoelt ookal is dit natuurlijk niet echt prettig... ik zou je ook aanraden om of aan tafel te gamen of een cooling unit voor op schoot te gaan gebruiken... dan heb je iig het gevoel niet meer zo erg dat je laptop zo heet wordt!
Bij mij wordt niet alleen de onderkant, maar ook de bovenkant van mijn laptop erg heet.
Ik speel graag de Sims 3 waarbij ik de 1 t/m 3 knoppen veel gebruik en daar dus voortdurend mijn handen op houd. Mijn laptop wordt dan zo heet dat ik er eigenlijk niet meer aan kon komen. Een plat vlak is dus niet altijd voldoende.
Ik heb uiteindelijk ook een cooler gekocht overigens. Dan nog is mijn laptop wel warm, maar niet zo heet als zonder.
Oud 12-08-2010, 11:13
YouTech
YouTech is offline
Citaat:
Bij mij wordt niet alleen de onderkant, maar ook de bovenkant van mijn laptop erg heet.
Ik speel graag de Sims 3 waarbij ik de 1 t/m 3 knoppen veel gebruik en daar dus voortdurend mijn handen op houd. Mijn laptop wordt dan zo heet dat ik er eigenlijk niet meer aan kon komen. Een plat vlak is dus niet altijd voldoende.
Ik heb uiteindelijk ook een cooler gekocht overigens. Dan nog is mijn laptop wel warm, maar niet zo heet als zonder.
Hmm als je m echt niet meer aan kan raken is het wel heel erg .. ik heb een macbook en als ik daar in de tuin mee buiten zit wordt ie soms ook wel heel warm aan de bovenkant (aluminium versie) maar eigenlijk nooit zo erg dat ik hem niet meer aan kan raken...

gok dat die van jou dan of vol stof zit waardoor de koeling niet optimaal kan worden gebruikt, waarschijnlijk zit aan de linkerkant boven bij jou de videokaart, die normaal gesproken warmer kan worden als de processor.
Oud 12-08-2010, 18:08
Balance
Balance is offline
Nou niet aanraken is overdreven. Kort aanraken gaat prima. Maar langere tijd aanraken (dus je handen op de knoppen laten liggen) wordt toch wel vervelend.

En links komt wel enorm veel warmte van de zijkant ja, misschien is dat de videokaart?
De koeling zit onder.
Oud 23-08-2010, 17:16
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Nou niet aanraken is overdreven. Kort aanraken gaat prima. Maar langere tijd aanraken (dus je handen op de knoppen laten liggen) wordt toch wel vervelend.

En links komt wel enorm veel warmte van de zijkant ja, misschien is dat de videokaart?
De koeling zit onder.
kan je HD zijn, maar daar komt meestal alle warme lucht uit (links) dus niet gek dat hij warm wordt (zo'n 50 graden) maar dat is niet bijzonder ernstig, bij veel mensen kan zo'n laptop koeler aanzienlijk schelen, misschien wel 10 graden (heb mijn laptop met en zonder koeler getest met prime95, scheelt toch wel 12 graden stressed (60 naar 48))
Met citaat reageren
Oud 24-08-2010, 10:58
YouTech
YouTech is offline
Citaat:
kan je HD zijn, maar daar komt meestal alle warme lucht uit (links) dus niet gek dat hij warm wordt (zo'n 50 graden) maar dat is niet bijzonder ernstig, bij veel mensen kan zo'n laptop koeler aanzienlijk schelen, misschien wel 10 graden (heb mijn laptop met en zonder koeler getest met prime95, scheelt toch wel 12 graden stressed (60 naar 48))
60 is toch alsnog niet vreselijk warm... ik me herinneren dat mijn macbook (unibody 2.0 ghz) toch echt de 78 aantikte tijdens cod2 en eigenlijk begin je de koeling op dat moment pas te horen
Oud 24-08-2010, 12:37
Verwijderd
Je accu gaat trouwens wel heel snel achteruit als je laptop altijd heet is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten