Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2010, 14:51
Verwijderd
haai,
wist niet of ik dit hier moest plaatsen of bij geld en recht.
maareeh weet iemand wat de straf is als je graffiti spuit op illegale plaatsen??

x mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2010, 14:56
Em.
Em. is offline
Als je de straf wilde weten, lijkt Geld & Recht me logischer. Maar goed.

Er zijn trouwens ook legale plaatsen om graffiti te spuiten, waarom probeer je dat niet?

Ik vermoed dat je op jouw leeftijd naar Halt gestuurd wordt en daar de schade moet vergoeden en een taakstraf krijgt. Maar precies zou ik het niet weten, en 't hangt ook van de situatie af, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Als je de straf wilde weten, lijkt Geld & Recht me logischer. Maar goed.

Er zijn trouwens ook legale plaatsen om graffiti te spuiten, waarom probeer je dat niet?

Ik vermoed dat je op jouw leeftijd naar Halt gestuurd wordt en daar de schade moet vergoeden en een taakstraf krijgt. Maar precies zou ik het niet weten, en 't hangt ook van de situatie af, natuurlijk.
dat van die legale plaatsen ken ik.
niet rottig bedoeld tegenover jou ofzo
maar dat is gwoon onzin.
er zijn er zo weinig!!
de enigste die ik weet is de berenkuil in eindhoven, verder mag t in eindhoven ook nergens, en dat terwijl die stad zo mega groot is
de legale plaatsen zijn ook altijd al volgespoten.
ik vind t lullig tegenover andere om er overheen te spuiten.

owja, anders plaats ik m ook nog wel ff @ geld&recht
Met citaat reageren
Oud 14-08-2010, 18:43
Verwijderd
Geverfde kont als straf voor graffiti

Een Mexicaanse gemeenteambtenaar heeft een jonge graffitivandaal vorige week een alternatieve straf gegeven. Nadat hij de dertienjarige jongen op heterdaad had betrapt tijdens het maken van graffiti op een muur, pakte hij de spuitbus van de knul af en spoot de verf op diens billen.

Een betere straf dan een paar uur schoffelen zou je zeggen, maar de burgemeester van San Juan del Rio was niet blij met de opgelegde straf. Hij heeft de werknemer dan ook op staande voet ontslagen. De ambtenaar, die juist was aangesteld om sancties op te leggen voor kleine criminaliteit, was volgens burgemeester Gustavo Nieto te ver gegaan.

Nieto heeft donderdag verklaard dat hij de beste man heeft ontslagen omdat hij de ouders had moeten inlichten over de schade, opdat ze deze konden vergoeden in plaats de jonge vandaal persoonlijk te straffen. De identiteit van de ontslagen werknemer is niet vrijgegegen.

Maar hoe het in Nederland het eraan toe gaat. Geen idee.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
dat van die legale plaatsen ken ik.
niet rottig bedoeld tegenover jou ofzo
maar dat is gwoon onzin.
er zijn er zo weinig!!
de enigste die ik weet is de berenkuil in eindhoven, verder mag t in eindhoven ook nergens, en dat terwijl die stad zo mega groot is
de legale plaatsen zijn ook altijd al volgespoten.
ik vind t lullig tegenover andere om er overheen te spuiten.

owja, anders plaats ik m ook nog wel ff @ geld&recht
Dus jij vindt het raar dat niemand anders er voor zorgt dat jij je hobby uit kan oefenen? En dat vind jij een goed excuus om de andermans muur onder te gaan kliederen? Hoe zou je het vinden als iemand anders de muren v an je kamer opeens bruin verft ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 11:26
Verwijderd
Je eigen kamer heeft vier muren en een plafond, begin daar eens
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 08:22
Verwijderd
Citaat:
Je eigen kamer heeft vier muren en een plafond, begin daar eens
haha was t maar waar
mijn ouders vinden zoiets echt niet goed
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 14:17
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
haha was t maar waar
En ze zijn er wel happy mee als je dan de stad maar vol kliedert?
Oud 17-08-2010, 16:11
Verwijderd
Citaat:
En ze zijn er wel happy mee als je dan de stad maar vol kliedert?
nee tuurlijk niet,
maarja ik ben iemand die anderen niet snel in laat breken in mijn hersens en gedachtes laat veranderen

tis ook niet zo dat ik t wil doen om stoer te doen ofzow,
maar gewoon omdat graffiti ook kunst is.
ik teken en schilder graag, en heb de laatste paar jaar n obsessie voor graffiti gekregen.
eerlijk waar, vroeger vond ik t ook rotzooi, maar nu ben ik erachter dat het ook kunst is, en dat er ook hele nuttige boodschappen in verwerkt zijn
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 16:38
Em.
Em. is offline
Wist je dat een willekeurig muur A. mét graffiti meer rotzooi 'aantrekt' dan een willekeurige muur B. zónder graffiti. Daarnaast is niet alle graffiti mooi. Er zitten prachtige dingen tussen, maar zonde van de lelijke dingen, en zonde dat mensen er altijd makkelijker rommel neergooien. Of 't ook zo is met criminaliteit, weet ik niet, maar dat sluit ik ook niet geheel uit. Mensen hebben schijnbaar (?) onderbewust toch zoiets van 'oh, hier is al iemand verkeerd bezig geweest, dan maakt het niet zoveel meer uit' en dumpen dan hun blikjes/peuken/papiertjes eerder bij die muur.

En daarnaast: als het niet jouw muur is, blijf je er met je takken vanaf. Rembrandt is kunst tot en met, maar als hij tot leven komt en over MIJN tekeningen en stoelen en tafels gaat kliederen zónder toestemming, dan zou ik er behoorlijk pissig om zijn. Dat vraagt ie maar lekker van tevoren.

Tegen graffiti zelf heb ik niets, tegen graffiti spuiten op plekken waar het niet mag wél. Of 't nu kunst is of niet, zolang het óók vandalisme is, vind ik het niet tof.

Is graffiti toevallig niet ook spuitbaar op houten planken, kartonnen gevallen of dingen van doek of iets dergelijks? Moet dat per se op (andermans) muur?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2010, 17:52
*oma*
*oma* is offline
Ja, je kunt ook een doek gebruiken. Dan kun je er ook nog langer van genieten . Ik vind graffiti mooi, mits het goed gedaan is. Dus als je goed bent: ga lekker je gang. Als je er geen kut van kunt: liever niet .
Oud 17-08-2010, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, je kunt ook een doek gebruiken. Dan kun je er ook nog langer van genieten . Ik vind graffiti mooi, mits het goed gedaan is. Dus als je goed bent: ga lekker je gang. Als je er geen kut van kunt: liever niet .
Tags
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Wist je dat een willekeurig muur A. mét graffiti meer rotzooi 'aantrekt' dan een willekeurige muur B. zónder graffiti. Daarnaast is niet alle graffiti mooi. Er zitten prachtige dingen tussen, maar zonde van de lelijke dingen, en zonde dat mensen er altijd makkelijker rommel neergooien. Of 't ook zo is met criminaliteit, weet ik niet, maar dat sluit ik ook niet geheel uit. Mensen hebben schijnbaar (?) onderbewust toch zoiets van 'oh, hier is al iemand verkeerd bezig geweest, dan maakt het niet zoveel meer uit' en dumpen dan hun blikjes/peuken/papiertjes eerder bij die muur.

En daarnaast: als het niet jouw muur is, blijf je er met je takken vanaf. Rembrandt is kunst tot en met, maar als hij tot leven komt en over MIJN tekeningen en stoelen en tafels gaat kliederen zónder toestemming, dan zou ik er behoorlijk pissig om zijn. Dat vraagt ie maar lekker van tevoren.

Tegen graffiti zelf heb ik niets, tegen graffiti spuiten op plekken waar het niet mag wél. Of 't nu kunst is of niet, zolang het óók vandalisme is, vind ik het niet tof.

Is graffiti toevallig niet ook spuitbaar op houten planken, kartonnen gevallen of dingen van doek of iets dergelijks? Moet dat per se op (andermans) muur?
Zou wel kunnen,
Alleen om echt goed los te kunnen gaan met graffiti heb je grote oppervlakken nodig.
Graffiti is nou eenmaal niet zoiets wat je op een a4 blaadje kunt proppen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 11:04
Verwijderd
Citaat:

Andermans muren. Het is simpelgezegd van niemand, maar van de staat.
En laten we even zeggen de staat is niemand, de staat zijn meerdere mensen bij elkaar gezet.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 11:13
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Tags
Ja, dat is je reinste muur verspilling. "I was here, and all I made was this lousy tag."
Oud 18-08-2010, 13:01
Em.
Em. is offline
Citaat:
Andermans muren. Het is simpelgezegd van niemand, maar van de staat.
En laten we even zeggen de staat is niemand, de staat zijn meerdere mensen bij elkaar gezet.
Maar dat maakt het nog steeds niet jouw muur. Hooguit voor één zestienmiljoenste.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 13:37
Verwijderd
Dat zeg ik toch ook niet?
Ik zeg alleen dat de muur niet van een persoon in het bijzonder is.
Zelfs al koop je een huis in de binnenstad mag je niet zelf weten wat je met de buitenkant doet.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 15:37
Verwijderd
Ja, muren volkliederen van gebouwen (met lelijke tags) vind ik stompzinnig. Er zijn zat legale plekken in Nederland en desnoods hang je een groot A0-doek op of gebruik je je eigen muur.

Als het echt mooie kunstwerkjes zijn die echt iets voorstellen of een boodschap uitdragen, dan vind ik het minder erg.

Gave graffiti:

Tekst die ik wél kan waarderen:

Wat ik niet kan waarderen:

Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 18:08
*oma*
*oma* is offline
http://www.graffiti.org/
Oud 19-08-2010, 07:57
Verwijderd
Teuring jantje die eerste is tof N00dles.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Dus jij vindt het raar dat niemand anders er voor zorgt dat jij je hobby uit kan oefenen? En dat vind jij een goed excuus om de andermans muur onder te gaan kliederen? Hoe zou je het vinden als iemand anders de muren v an je kamer opeens bruin verft ofzo?
Ben toch wel benieuwd naar een reactie van je.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 10:44
Verwijderd
Citaat:
haha was t maar waar
Als je graffiti spuit op andere plaatsen vinden ze dat vast ook niet goed en bovendien vindt de politie dat ook niet goed.

Het zal wel bij een HALT-straf blijven gezien je leeftijd, maar je kunt beter alleen ruzie met je ouders hebben dan een taakstraf én ruzie met je ouders
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Ja, muren volkliederen van gebouwen (met lelijke tags) vind ik stompzinnig. Er zijn zat legale plekken in Nederland en desnoods hang je een groot A0-doek op of gebruik je je eigen muur.

Als het echt mooie kunstwerkjes zijn die echt iets voorstellen of een boodschap uitdragen, dan vind ik het minder erg.

Gave graffiti:

[afbeelding]

[afbeelding]

Tekst die ik wél kan waarderen:

[afbeelding]

Wat ik niet kan waarderen:

[afbeelding]
hee
ben het volkomen met je eens,
mensen die overal hun naam op kalken omdat het ''stoer'' is zijn geen graffitikunstenaars.
mensen die het doen omdat graffiti ook kunst is en geen scheldwoorden enzo gebruiken wel!!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 11:25
Verwijderd
Citaat:
er is een verschil tussen verven en graffiti.
Als je zomaar n muur bruin verft heb ik dr ook n hekel aan.
Maar graffiti is ook kunst.
dat vergeten mensen.
ga t ns navragen op de kunstacademie hoeveel studenten daar graffiti spuiten??
ik durf te wedden dat het minstens de helft is.

ik vind het niet raar dat niemand anders ervoor zorgt dat ik mijn hobby kan uitoefenen.
maar ik vind wel dat als ze toch allemaal van die leegstaande flatgebouwen hebben, ze er beter graffiti spuiters op los kunnen laten gaan.
als er voldoende legale plekken zijn zullen de illegale spuiters ook wegblijven.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 15:08
Verwijderd
Citaat:
dat vergeten mensen.

ik vind het niet raar dat niemand anders ervoor zorgt dat ik mijn hobby kan uitoefenen.
maar ik vind wel dat als ze toch allemaal van die leegstaande flatgebouwen hebben, ze er beter graffiti spuiters op los kunnen laten gaan.
als er voldoende legale plekken zijn zullen de illegale spuiters ook wegblijven.
Dat is het punt niet. Het gaat erom dat je zonder de toestemming (en waarschijnlijk ook tegen de wil) van de eigenaar van het gebouw zijn muren onderkliedert/spuit/verft. Dat vind je dus kunnen, omdat jij graffiti toevallig mooi vindt? Misschien vind ik bruine muren wel mooi, dan mag ik de muren van je kamer toch ook niet zomaar bruin verven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Dat is het punt niet. Het gaat erom dat je zonder de toestemming (en waarschijnlijk ook tegen de wil) van de eigenaar van het gebouw zijn muren onderkliedert/spuit/verft. Dat vind je dus kunnen, omdat jij graffiti toevallig mooi vindt? Misschien vind ik bruine muren wel mooi, dan mag ik de muren van je kamer toch ook niet zomaar bruin verven?
ik zeg ook niet op bewoonde gebouwen ofzow,en al helemaal niet op huizen
maar leegstaande gebouwen, klaar voor de sloop?
waarom geven ze die dan niet vrij voor graffiti??
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 18:10
Mahonie
Mahonie is offline
Citaat:
En daarnaast: als het niet jouw muur is, blijf je er met je takken vanaf.
QFT
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
ik zeg ook niet op bewoonde gebouwen ofzow,en al helemaal niet op huizen
maar leegstaande gebouwen, klaar voor de sloop?
waarom geven ze die dan niet vrij voor graffiti??
Heb je uberhaupt ooit aan de eigenaar van die leegstaande huizen gevraagd of je er op mag spuiten? Zo nee, dan moet je dat proberen voordat je begint met zeuren. Als je het wel geprobeerd hebt en ze hebben geweigerd toestemming te geven, dan heb je gewoon pech. Of je die beslissing nou begrijpt of niet doet er niet, je hebt hem te respecteren.

Ik durf overigens niet met zekerheid te stellen dat je helemaal legaal bezig bent als je toestemming hebt van de eigenaar (zou goed kunnen dat je ook toestemming nodig hebt van de gemeente omdat het in strijd is met het bestemmingplans oid), maar het is in ieder geval een stuk netter.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2010, 22:25
Verwijderd
Citaat:
dat vergeten mensen.

minstens de helft, hahaha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten