Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2010, 21:49
hulpje
hulpje is offline
Hoi allen,

ik heb een probleem:

Ik wilde binnekort naar de orthodontist gaan om mn gebit wat te laten corrigeren. Hiervoor heb ik ook een doorverwijsbrief gekregen van de tandarts (op eigen verzoek)

Ik ben er echter achter gekomen dat mijn huidige verzekering orthodontie boven de 18 niet vergoedt.
Momenteel zit ik bij Achmea met een 3*-pakket. Ik ben trouwens 19 en ik wordt binnekort 20.

Ik ben dus op zoek naar de verzekering die dus het best past bij mij, zodat ik per 1 januari daar kan gaan en ook dan pas kan gaan beginnen met mn ortho-behandelingen.

Mijn eisen zijn niet echt veel:

Ik kom zelden tot nooit bij de huisarts, laat staan het ziekenhuis.
Eigenlijk maak ik bijna nooit gebruik van mijn verzekering en juist nu ik het nodig heb, laat het me keihard in de steek

Ik zou dus graag wat suggesties willen van mensen die hier een stuk meer verstand van hebben.

Overigens wil ik wel zeggen dat ik het eerst al zelf geprobeerd heb, maar er zijn zoveel verschillende pakketten, dat ik door de bomen het bos niet meer zag.

Ik hoop dat een verstandiger iemand hier mij hiermee kan helpen

bvd
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 01:58
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Hoi

Je zou je nu ook nog aanvullend kunnen laten verzekeren bij je zorgverzekeraar. Voor volgend jaar worden tandartskosten vanaf 18 jaar niet meer vergoed. Dus misschien zou het kosten besparen als je nu al begint met de beugel.

Nu zoeken naar een andere zorgverzekeraar heeft geen zin. Pas in oktober/november maken de zorgverzekeraars bekend wat ze vergoeden. Elke zorgverzekeraar heeft dan een site met daarop een lijst van wat ze wel en van wat ze niet vergoeden. Ik ben dit jaar verzekerd bij ZEKUR van Univé. Dit is de goedkoopste verzekering die ik kon vinden, dus het is een vrij eenvoudig pakket (80euro p/m). Ze hebben ook nog een aanvullende verzekering. Misschien dat ze dit volgend jaar ook aanbieden en dat je met het aanvullende pakket dan ook verzekerd bent voor orthodontie. Je zou natuurlijk altijd nog kunnen bellen naar de zorgverzekeraar als je er niet helemaal uitkomt of iets wel of niet verzekerd is.

Ik weet niet heel veel over verzekeringen maar hoop dat ik je toch iets verder heb geholpen.

Veel succes

(en ja, dit is een late post omdat ik nog niet kon slapen)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 14:24
Tink*
Tink* is offline
Ik heb zelf Menzis + tandverzorgd 3. Tot je 22ste wordt er 2000 euro aan orthodontie vergoed geloof ik, dus dat is wel gunstig. De orthodontist heeft mij Menzis zelf aangeraden omdat zij veel vergoeden.
Oud 20-08-2010, 20:43
Verwijderd
Ik heb voor tandzorg Menzis Basis+ Jongerenverzorgd (Daar zit alles in ) voor 107 euro per maand! Menzis vergoed idd alles
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten