Ik heb lenzen, maar ik raad je aan er toch een bril bij te nemen voor als je eens een dagje geen zin hebt om je lenzen in te doen (of die mogelijkheid niet hebt).

Lenzen zijn voor mij geweldig: ik heb zelf zachte daglenzen, wat inhoudt dat ik ze aan het eind van de dag weggooi en de volgende ochtend weer twee nieuwe gebruik (dan is het dus ook niet zo erg als je een keer een lens laat vallen of als er eentje kwijtraakt of kapot gaat, etc). Verder bestaan er ook weeklenzen en maandlenzen, en vast nog wel andere varianten die ik niet ken. Er bestaan ook harde lenzen, daar weet ik eigenlijk niets over. Maar dan zou je moeten kijken wat jij het prettigst vind.
Je moet er inderdaad wel geschikte ogen voor hebben: hiervoor zal je naar een opticien moeten. Ik begon met lenzen op mijn twaalfde, maar volgens mij kan het zelfs eerder.
In het begin is het indoen van de lenzen wat lastig, ik deed er ongeveer 30 minuten over per lens (ik was dus elke ochtend in totaal een uur kwijt aan het indoen van lenzen!) maar nu duurt het niet meer dan één minuutje voor beiden.

Het went behoorlijk snel.
Ik voel ook helemaal niet dat de lenzen er zitten oid.