![]() |
|
Lastig om er iets over te zeggen vanachter het beeldscherm... ik zou het zelf moeten zien. Maar zoals je het omschrijft is het inderdaad een merkwaardige plek. Bij een enkeldistorsie gaat het vaak om de Lig. talofibulare anterius (zie Wikipedia). Een stekende pijn duidt echter vaak wel op een peesruptuur, maar boven de malleolus lateralis liggen geen ligamenten/pezen en daarom begrijp ik de reden van de foto's. Bij een peesruptuur van graad I is er slechts een geringe zwelling. Dat en het feit dat je meteen bent gaan koelen kan verklaren waarom er aan de buitenkant weinig te zien is.
Weet je zeker dat het alleen zeer doet boven het knobbeltje en bijvoorbeeld niet als je op en rondom het knobbeltje drukt? In sommige gevallen lijkt de pijn naar boven te werken... Het lijkt me in ieder geval verstandig om je voet de komende dagen te ontlasten en na een dag of drie te kijken of het lukt om er op te lopen. Mocht de pijn niet zijn verminderd, dan is het advies om terug te gaan naar de huisarts. dr.rootz |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zwik ze nu zo'n 3x per week om en ook alleen die van mn rechtervoet. meestal doet t inderdaad geen zeer al komt t wel eens voor dat ik dr langer last van heb, mijn LO docent zij dat het mss ook kwam omdat ik grotere voeten had, mijn enkels groeien niet maar mn voeten wel ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er verder geen last van.
Mensen die geen zwakke enkels hebben kunnen van een verzwikking ontzettend veel last hebben, en vaak een paar weken niet lopen. Ik kan zelfs met gekneusde enkels nog normaal lopen xD. Het is vast heel slecht enzo, maar ach ![]() En dat van je LO docente snap ik niet helemaal ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |