Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2002, 13:21
Orion16
Orion16 is offline
Hoi,

Ik heb een AGP Geforce II Mx 400 van Sparkle met 64mb, de kaart presteert normaal onder Windows, maar zodra ik in een DOS-box een spelletje draai zoals Duke Nukem 3D loopt het direct of vrijwel zeker binnen de kortste keren vast. Niet alleen het spel, maar ook de hele pc, dus Windows-Key, Alt+Tab of Ctrl-Alt-Del hebben geen zin meer, alleen 'n harde reset werkt nog!

Ook bijv. een DOS routeplanner geeft problemen.

Ik had enige tijd een Voodoo III 3000 AGP videokaart ingebouwd maar daaronder draaide elke DOS-toepassing zonder problemen onder Windows 98'! Het ligt dus niet aan mijn OS. Een vriend van me heeft een ATI videokaart met 32mb en daar draaien DOS-toepassingen ook zonder problemen!

Een nieuwe driver had ik ook al gedownload maar dat had totaal geen zin, nog steeds hetzelfde probleem! Onder MS-DOS modus doen de apps het ook niet goed, vastlopers enz. de alleen maar op te lossen zijn met een harde reset.

Ik heb een AMD Athlon Thunderbird 1400Mhz, 256mb SD-RAM, 30Gb harddisk 7200 rpm en een MSI Kt7 Turbo (socket A) met VIA KT133a chipset. Het moederboord ondersteund geen DDR.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2002, 17:58
Verwijderd
Je hebt van ieder stukje hardware wel juiste DOS-drivers?

Erg raar is het wel; want DOS crashed eigenlijk zelden. Natuurlijk hangt dat ook af van de software, maar Duke Nukem 3D zou 't gewoon moeten doen?

Overigens, zijn de temperaturen en de spanningen door je voedingdraadjes wel oké?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 23:10
Verwijderd
Wat gebeurt er als je in real dos modus draait, opstarten in msdos-modus dus?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 12:50
Droyd
Droyd is offline
Zeker weten, bijna

Dit is een algemeen probleem met bepaalde drivers van nvidia, installeer de nieuwste!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 14:09
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
PIE schreef:
Wat gebeurt er als je in real dos modus draait, opstarten in msdos-modus dus?
Zoals ik al had gezegd, ook nooit zo goed als met die Voodoo III hoor. Maar als ik echt DOS 6.2 op mijn pc had geïnstalleerd zou het wel moeten gaan, maarja, dat is weer een ander uiterste..

Btw, die voedingsspanning zou ik niet weten, maar ik weet wel dat ik een 250 watt voeding heb. Mijn systeem heb ik laten samenstellen bij Alternate, ik heb die lui er al een keer over gebeld, maar die zeiden dat DOS niet ondersteund werd, en ja, dan houdt het op hé..

Wie heeft er hier nog meer een Geforce II MX 400? En wie kent dat probleem nog meer?

-----
P.s: De nieuwste drivers heb ik al gedownload maar nog steeds geen resultaat.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 22:27
Verwijderd
Ik heb wel meerdere NVidia-kaarten gehad. Ook GeForce 2-series (MX en GTS). Maar van dat probleem geen last gehad. Raar, hoor.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 23:57
Droyd
Droyd is offline
probeer anders je settings van het geheugen voor het spel via eigenschappen goed te zetten....ik betwijfel of het wel je kaart is, als drivers installeren niet helpt...29.42 of 30.82?

probeer gewoon met het geheugen goed te zetten....en misschien ondersteund je kaart de modus niet, zet eens op 320*200 in setup, (de niet vesa mode)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 14:09
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Droyd schreef:
probeer anders je settings van het geheugen voor het spel via eigenschappen goed te zetten....ik betwijfel of het wel je kaart is, als drivers installeren niet helpt...29.42 of 30.82?

probeer gewoon met het geheugen goed te zetten....en misschien ondersteund je kaart de modus niet, zet eens op 320*200 in setup, (de niet vesa mode)
Haalt niets uit, DOS programma's crashen gewoon of ze nu in VGA of VESA draaien Zelfs Mario (jeweetwel dat kleine prog. van 60kb ofzo, zo'n beetje overal te downloaden, vereist 286) loopt vast!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten