Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2010, 17:53
Verwijderd
Hoi,
ik heb de laatste tijd meer interesse gekregen in het emo gebeuren.
zijn hier toevallig mensen die zich zo kleden?
en hoe bevalt dat?
krijg je rare reacties van anderen en wordt je raar aangekeken?
en zijn er dan nog wel -niet-emo's die met je om willen gaan??

x


@ infidel,
met emo-look bedoel ik gewoon donkerdere kleren in combinatie met felle kleuren, donker haar make-up, en sneakers ofzo.

Laatst gewijzigd op 23-09-2010 om 18:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2010, 18:03
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Eerst: wat versta jij onder 'emo'? Is dat het beeld wat velen tegenwoordig hebben, van iemand met zo'n haarlok, vreselijke klachten over van alles en nog wat en bij de eventuele krassen in de arm, korte mouwtjes? Als je gewoon, los van etiketjes, vertelt wat voor stijl je aantrekkelijk lijkt (beschrijf de kleding, het haar, de schoenen etc.), ontstaan er ook geen misverstanden over wat je wilt.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Eerst: wat versta jij onder 'emo'? Is dat het beeld wat velen tegenwoordig hebben, van iemand met zo'n haarlok, vreselijke klachten over van alles en nog wat en bij de eventuele krassen in de arm, korte mouwtjes? Als je gewoon, los van etiketjes, vertelt wat voor stijl je aantrekkelijk lijkt (beschrijf de kleding, het haar, de schoenen etc.), ontstaan er ook geen misverstanden over wat je wilt.
heb topic ff aangepast
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 18:27
Verwijderd
Ik vind het raar, die mensen komen op mij over alsof ze geen aandacht krijgen en dat deze stijl aannemen (+ jezelf snijden) een manier is om aandacht te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 19:03
Verwijderd
Emo is gezien deantieke New Waver die ik ben, mijn ding niet, maar ik mag zen og altijd 1000 keer meer dan pakweg Hip Hop fans, Jumpers (als dien og bestaan...) of Gabbers...

Als New Wave/Gothic fan heb ik genoeg ervaring met rare reacties, maar ik heb het er altijd voor overgehad ja. De mensen die niet met mij om willen gaan om mijn uiterlijk, zijn tegelijk ook mensen waar ikzelf niet mee wil omgaan, dus dat probleem lost zichzelf op.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 19:07
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Hoi,
ik heb de laatste tijd meer interesse gekregen in het emo gebeuren.
zijn hier toevallig mensen die zich zo kleden?
en hoe bevalt dat?
krijg je rare reacties van anderen en wordt je raar aangekeken?
en zijn er dan nog wel -niet-emo's die met je om willen gaan??

x


@ infidel,
met emo-look bedoel ik gewoon donkerdere kleren in combinatie met felle kleuren, donker haar make-up, en sneakers ofzo.
lachen, behalve de make-up klopt de beschrijving.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 19:11
Verwijderd
Haha ik wilde die stijl ook eens wat gaan verkennen, handig topic
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 19:12
Verwijderd
Hog, de emo make-up is doorgaans een straight copy van die uit de goth scene, en daar word best wel heel wat make-up gebruikt hoor.

wiki zegt:

Emo als alternatieve modestijl kwam wereldwijd op in het begin van de 21e eeuw en is vooral via het internet populair geworden. Het heeft invloeden van veel andere alternatieve stijlen. Wat betreft kleding van grunge, skate en punk, maar ook van de meer mainstream mode. Qua haardracht van new wave, new romantic, glamrock en gothic, en qua make-up van punk, new romantic, fetisj en gothic. Tevens zijn er invloeden vanuit cosplay en visual kei en is voor de mannelijke emo een androgyn uiterlijk geen uitzondering.

Er kunnen meerdere stereotype emostijlen onderscheiden worden. Bijvoorbeeld de indie-emo look (indie staat voor 'independent'), de nerdy-emo look en de dressy-emo look. Elke stijl kent z'n eigen conventies, maar de volgende kenmerken kunnen in elke stijl terug komen: mager voorkomen, donkere kleding, vaak zwart steil geverfd haar met een lok die één oog bedekt (heel lichtblond en roze geverfd haar komt ook voor), piercings in het gezicht (lippen, tong, wenkbrauwen, oren), donkere zware brilmonturen, strakke T-shirts of truitjes met een opdruk van een band of tekst, skinny jeans, donkere versleten Converse schoenen, een leren riem en polsbandjes met metalen versierselen.[2] Er is echter geen duidelijk afgebakende omschrijving te geven, vooral ook omdat voorkeur voor individualisme een belangrijk onderdeel is van de emocultuur.

Zoals bij veel populaire alternatieve modestijlen, ziet men de laatste tijd dat de mainstream mode meerdere aspecten uit de emo-mode overneemt.[3] Zo heeft de in Frankrijk en België populaire Tecktonic een belangrijk gedeelte van de typerende Emo-kleding overgenomen. Ook binnen de Gothic-subcultuur is er een tendens naar meer Emo verwante kleding. Dit vooral omdat veel aspecten van de Emo-kleding doen terugdenken aan de originele New wave- en New Romantic-look.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 19:42
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Hog, de emo make-up is doorgaans een straight copy van die uit de goth scene, en daar word best wel heel wat make-up gebruikt hoor.

wiki zegt:

Emo als alternatieve modestijl kwam wereldwijd op in het begin van de 21e eeuw en is vooral via het internet populair geworden. Het heeft invloeden van veel andere alternatieve stijlen. Wat betreft kleding van grunge, skate en punk, maar ook van de meer mainstream mode. Qua haardracht van new wave, new romantic, glamrock en gothic, en qua make-up van punk, new romantic, fetisj en gothic. Tevens zijn er invloeden vanuit cosplay en visual kei en is voor de mannelijke emo een androgyn uiterlijk geen uitzondering.

Er kunnen meerdere stereotype emostijlen onderscheiden worden. Bijvoorbeeld de indie-emo look (indie staat voor 'independent'), de nerdy-emo look en de dressy-emo look. Elke stijl kent z'n eigen conventies, maar de volgende kenmerken kunnen in elke stijl terug komen: mager voorkomen, donkere kleding, vaak zwart steil geverfd haar met een lok die één oog bedekt (heel lichtblond en roze geverfd haar komt ook voor), piercings in het gezicht (lippen, tong, wenkbrauwen, oren), donkere zware brilmonturen, strakke T-shirts of truitjes met een opdruk van een band of tekst, skinny jeans, donkere versleten Converse schoenen, een leren riem en polsbandjes met metalen versierselen.[2] Er is echter geen duidelijk afgebakende omschrijving te geven, vooral ook omdat voorkeur voor individualisme een belangrijk onderdeel is van de emocultuur.

Zoals bij veel populaire alternatieve modestijlen, ziet men de laatste tijd dat de mainstream mode meerdere aspecten uit de emo-mode overneemt.[3] Zo heeft de in Frankrijk en België populaire Tecktonic een belangrijk gedeelte van de typerende Emo-kleding overgenomen. Ook binnen de Gothic-subcultuur is er een tendens naar meer Emo verwante kleding. Dit vooral omdat veel aspecten van de Emo-kleding doen terugdenken aan de originele New wave- en New Romantic-look.
Yes, New Wave is nog niet oud. Maar ik draag altijd een zwarte jeans met een kleurig overhemd, draag sneakers, heb donker haar, dus dat maakt mij emo, nee. Ik ben (misschien) emo omdat ik My Chemical Romance en 30 Seconds To Mars luister. Ik <3 emo's, ze zijn de meest relaxte subcultuur die ik ben tegen gekomen. Je hebt natuurlijk wemo's (wannabe-emo's) en depressieve koters die zichzelf snijden enzo, maar veel toch niet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Yes, New Wave is nog niet oud. Maar ik draag altijd een zwarte jeans met een kleurig overhemd, draag sneakers, heb donker haar, dus dat maakt mij emo, nee. Ik ben (misschien) emo omdat ik My Chemical Romance en 30 Seconds To Mars luister. Ik <3 emo's, ze zijn de meest relaxte subcultuur die ik ben tegen gekomen. Je hebt natuurlijk wemo's (wannabe-emo's) en depressieve koters die zichzelf snijden enzo, maar veel toch niet.
Het is niet zo dat emo's gaan snijden. Het zijn de jongeren die zichzelf snijden die zich eerder aantrokken gaan voelen tot die emocultuur. Groot verschil
Met citaat reageren
Oud 23-09-2010, 20:41
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Ik voldoe vrij goed aan de omschrijven 'emo' van wikipedia, trouwens. Tegenwoordig draag ik ook weleens geen zwart, maar vaak wel, roodzwart geverfd haar met een schuine pony (niet over m'n oog, ik wil graag diepte zien en ik vind het niet mooi), wenkbrauwpiercing en helix, strakke shirts, ik heb zelfs één skinny jeans, zwart/rood geruite AllStars, een stoffen (geen leer) riem en een bedelarmbandje. Mwoh. Komt dicht genoeg in de buurt.
Mij bevalt het overigens prima. Ik krijg nooit rare reacties van anderen, waarom zou ik ook? Ik zie eruit zoals ik eruit wil zien en als je daar zelf maar blij mee bent en tevreden over kunt zijn, kijken mensen er dikwijls overheen. Zo was ik eens bij de familie van een vriendin en die bestempelde mijn haar als donkerbruin en miste mijn piercings. Zodra ze de piercing (wenkbrauw) zag, was haar eerste reactie wel: 'Maar je bent zo'n beleefd meisje!' Kortom, mensen zien wat ze willen zien, hoe je er ook uitziet.
Overigens is de haarkleur in mijn vriendengroep overwegend bruin/blond, zit daar niemand in die z'n haar verft en ook niemand met een andere piercing dan een navelpiercing. Dus niet-emo's zullen best nog met je om willen gaan.

Ik denk dat je vooral moet dragen wat jij wilt dragen en eruit moet zien zoals jij eruit ziet. Als jij dat met zelfvertrouwen draagt, zal niemand erom malen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 06:17
Verwijderd
het is naar mijn idee idd niet zo dat emos zichzelf meteen snijden enzo, net als dat gedoe dat rappers criminelen zijn niet klopt en dat mensen die bi zijn om aandacht vragen klopt ook niet.
naar mijn idee zit er nog altijd verschil in gedrag en stijl.
hoewel het natuurlijk wel zo is dat veel rappers ook dezelfde stijl kleding dragen en dezelfde muziek luisteren

Maar zijn er hier mensen die emo zijn, die ook nog gewoon vrienden hebben die dat niet zijn?
want ik ben echt bang dat ik dan in die emo wereld beland en dat de ''normale'' mensen niet meer met me om willen gaan. dan zou ik dus ook eigenlijk al mn vrienden kwijtraken enzo
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 10:08
Verwijderd
Als het goede vrienden zijn, laten ze je niet vallen, hoe je er ook uitziet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 11:58
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Je moet je gewoon kleden zoals jij wilt. En verder wat Mutant zegt natuurlijk: echte vrienden laten je niet vallen om je kledingstijl en als dat wel gebeurt dan moet je je echt maar eens afvragen of het wel vrienden zijn. Bovendien, als jij van stijl verandert dan zul je waarschijnlijk nieuwe vrienden maken met diezelfde stijl.

Wemo's (:')) bestaan naar mijn mening niet. Dat hele gedoe met wannabe's vind ik zo kansloos.

@ FA: wat betekent hog nou eigenlijk?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 12:14
Verwijderd
Een Vlaamse variant van och, neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 12:44
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
aha!
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 20:32
Verwijderd
Vlaanderen blijft blijkbaar toch een heel vreemd land voor de gemiddelde Nederlander zo te lezen.

Zelf mij ook nooit bezig gehouden met 'de wannabe vervolgingen', al hadden we die in het zwarte cirquit ook genoeg in de jaren 2000-2005, met het verschijnsel van de 'panda goth'.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2010, 23:13
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Vlaanderen blijft blijkbaar toch een heel vreemd land voor de gemiddelde Nederlander zo te lezen.

Zelf mij ook nooit bezig gehouden met 'de wannabe vervolgingen', al hadden we die in het zwarte cirquit ook genoeg in de jaren 2000-2005, met het verschijnsel van de 'panda goth'.
Nu stel ik me iemand voor met zwarte oogschaduw tot aan zijn/haar wenkbrauwen.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-09-2010, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Nu stel ik me iemand voor met zwarte oogschaduw tot aan zijn/haar wenkbrauwen.
Zulke extreme gevallen heb ik effectief nog zien rondlopen ja.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 08:57
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Citaat:
Zulke extreme gevallen heb ik effectief nog zien rondlopen ja.
Haha, oké, dat beeld ziet er zo verknipt uit dat het gewoon grenst aan geniale idioterie.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 18:57
xJechick
Avatar van xJechick
xJechick is offline
k was ook soort emo, achteraf gezien ben ik heel blij dat ik er vanaf ben want als ik eerlijk ben vind ik mezelf er nu beter uitzien als eerst. werd er ook wel mee gepest, de helft van me vrienden lieten me vallen. duuustja als ik jou was zou ik gewoon mezelf zyn ;p
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 20:55
Verwijderd
Wat ons erbij brengt dat er in de scenes een onderscheid bestaat tussen meelopers en mensen die ernstig ermee bezig zijn. En die laatsten zijn eveneens zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 23:42
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Duckdog, hou eens op! Dit is al topic nummer zoveel waarin je zegt 'Ik vind zus en zo leuk, maar ik durf niet, want dan kijken mensen mss raar"

Nou en! Het maakt niet uit hoe je erbij loopt, het gaat erom of je je er zeker bij voelt. Ookal draag je nog zo'n debiele outfit, als JIJ het mooi vind en dat uitstraalt zullen anderen er ook geen moeite mee hebben hoor.
Ok, er zijn natuurlijk altijd irritantjes die vervelend doen, maar die moet je negeren, dan houden ze vanzelf op.

Ikzelf ben geen fan van de emo stijl, maar ieder z'n ding. Ik zag er zelf vroeger ook nogal 'apart' uit in mijn regenboog-altoow fase, maar zulk soort dingen horen nou eenmaal bij de puberteit. Beetje afzetten, niet bij de menigte willen horen etc.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 22:19
blubfish
blubfish is offline
Citaat:

Maar zijn er hier mensen die emo zijn, die ook nog gewoon vrienden hebben die dat niet zijn?
want ik ben echt bang dat ik dan in die emo wereld beland en dat de ''normale'' mensen niet meer met me om willen gaan. dan zou ik dus ook eigenlijk al mn vrienden kwijtraken enzo
ik denk nie dat k mezelf echt emo kan noemen. Ja k heb een ponnie, met roze derin. De rest is zwart. Luister metal en die shizzle.

En al mn vrienden gaan nog gewoon met me om hoor. Van een hoor k wel vaker dat k der niet uitzie. Maar k vind ook dat zij zich kleed als een slet :') en het grappige is nog als k mt mn bff loop. Ik in n bandshirt ofzo. En zij mrt geblondeerd haar, en een zachtroze blouse voor zakenmensen>.<

dus k denk niet dat je erdoor je vrienden kwijt raakt.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 17:05
IKBENNIELSWELNI
IKBENNIELSWELNI is offline
Kansloos.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2010, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Duckdog, hou eens op! Dit is al topic nummer zoveel waarin je zegt 'Ik vind zus en zo leuk, maar ik durf niet, want dan kijken mensen mss raar"

Nou en! Het maakt niet uit hoe je erbij loopt, het gaat erom of je je er zeker bij voelt. Ookal draag je nog zo'n debiele outfit, als JIJ het mooi vind en dat uitstraalt zullen anderen er ook geen moeite mee hebben hoor.
Ok, er zijn natuurlijk altijd irritantjes die vervelend doen, maar die moet je negeren, dan houden ze vanzelf op.

Ikzelf ben geen fan van de emo stijl, maar ieder z'n ding. Ik zag er zelf vroeger ook nogal 'apart' uit in mijn regenboog-altoow fase, maar zulk soort dingen horen nou eenmaal bij de puberteit. Beetje afzetten, niet bij de menigte willen horen etc.
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:45
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik ben het ook met Trimm eens, maar ik zou omdat jij -dit is wat ik uit je topics afleid- zo gepest wordt een beetje kalm aan doen met altokledingstijlen.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 18:48
LW
Avatar van LW
LW is offline
Ik vind het er niet uit zien, sorry.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:00
Verwijderd
Denk eraan dat iedereen er sowieso commentaar op zal hebben, en dat ze je misschien gaan viseren omdat je 'anders' bent. Als je denkt dat je daar niet tegen kan, is het beter dat je het niet doet.
Als het je niet boeit wat anderen van je denken, doe wat je wil

Laatst gewijzigd op 03-10-2010 om 19:08. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het er niet uit zien, sorry.
Jij hebt liever dat iedereen gewoon braaf de mode volgt & vooral niet buiten de lijntjes durft kleuren ?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Als het je niet boeit wat anderen van je denken, doe wat wil
Eens
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:05
LW
Avatar van LW
LW is offline
Citaat:
Jij hebt liever dat iedereen gewoon braaf de mode volgt & vooral niet buiten de lijntjes durft kleuren ?
Nee hoor, maar ik hou gewoon niet van de emo mode.
Ik ga zelf ook niet heel erg mee met de mode.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:18
Verwijderd
En btw, even muggenziften : Emo is géén kledingstijl !
Emo is kort voor emotional hardcore, en is een muziekgenre.
De kledingstijl heet 'Scene'. [sien]
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:35
Verwijderd
Technisch heb je gelijk, maar in praktijk worden die termen door elkaar gebruikt hoor.
Ikzelf ben thuis in de Gothic milieu wat een vergelijkbare scene structuur kent en wij gebruiken ook de term 'Gothic' zowel voor muziek, het sociaal leven er rond of de kledingstijl.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 21:12
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Emo is een subcultuur, daaronder valt: Muziek, kleding en andere sociale aspecten
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Emo is een subcultuur, daaronder valt: Muziek, kleding en andere sociale aspecten
Dat is wat outsiders denken ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-10-2010, 21:57
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Emo betekende vroeger iets anders dan wat het nu betekent. Vroeger was het voornamelijk een muziekstijl, nu is het \muziekstijl, kleding en sociale bladiebla.
En de emo muziek van nu heeft ook weinig meer te maken met de emo van vroegah.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 06:04
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het ook met Trimm eens, maar ik zou omdat jij -dit is wat ik uit je topics afleid- zo gepest wordt een beetje kalm aan doen met altokledingstijlen.
zit mss wel wat in, maar nu ben ik ook al niet bepaald''normaal'' qua kledingstijl dus mss is dat nog niet zo erg.....
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 08:48
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Dat is wat outsiders denken ja
beste 'chosen one' ik ben alles behalve een outsider, ik word emo genoemd wat definieert dat ik ook daadwerkelijk emo ben want, zoals jij jouw miskennen uitspreekt, heb jij waarschijnlijk geen flauw idee dat een subcultuur enkel en alleen een afspiegeling is van wat ándere mensen van jou denken. Emocore is een muziekstijl, er zit een verschil tussen emo en scene (wie het kan zien krijgt een koekje, want ik heb ook moeite met onderscheid) en er zit een bepaalde gedragsnorm aan verbonden, waaronder vreemd doen met keukengerei niet valt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 16:42
Verwijderd
Scene

"Scene kids" is een naam die jongeren aan zich zelf geven wanneer ze alleen een emo-uiterlijk willen hebben, maar niet geassocieerd willen worden met de vooral in de media als depressief neergezette emo. Scene kan dan ook, nog meer dan emo als een modebeeld worden beschouwd. Het uiterlijke verschil tussen scene en emo valt ook moeilijk te zien, ook al worden de meer extremere en kleurrijkere kapsels en kleding met scene geassocieerd. [9] Tevens ziet men vaker tatoeages bij scene kids[bron?].

"Scene queens" en de minder voorkomende "scene kings" zijn jongeren die zeer populair zijn op sociale netwerksites, zoals MySpace. Scene queens hebben vaak extremere kapsels en make-up dan de reguliere emo of scene kids en hun uiterlijk wordt meer beïnvloed door visual kei en cybergothic.


Wat technisch bekeken eigenlijk een stijlbreuk is met de (oudere) scenes die het punk en gothic milieu kennen. Hun scenes vinden hun oorsprong telkens net op of rond de muziek, wanneer fans proberen de looks van hun lievelingsartiest na te doen. En dus bijgevolg juist een harde kern binnenin de beweging, in plaats van een soort semi-afscheuring.

Verder vraag ik me wel af in hoeverre dit internationaal relevant is, want ik heb zo de indruk dat de Nederlandse emo beweging een beetje zijn eigen weg is ingeslagen...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:15
Verwijderd
Citaat:
beste 'chosen one' ik ben alles behalve een outsider, ik word emo genoemd wat definieert dat ik ook daadwerkelijk emo ben want, zoals jij jouw miskennen uitspreekt, heb jij waarschijnlijk geen flauw idee dat een subcultuur enkel en alleen een afspiegeling is van wat ándere mensen van jou denken. Emocore is een muziekstijl, er zit een verschil tussen emo en scene (wie het kan zien krijgt een koekje, want ik heb ook moeite met onderscheid) en er zit een bepaalde gedragsnorm aan verbonden, waaronder vreemd doen met keukengerei niet valt.
Let vooral op de knipoog op het einde van mijn zin

Maar soit, we zijn off-topic aan het gaan..
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:21
Verwijderd
We zijn ten minste nog altijd over emo's bezig.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 18:25
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
zit mss wel wat in, maar nu ben ik ook al niet bepaald''normaal'' qua kledingstijl dus mss is dat nog niet zo erg.....
Kijk, natuurlijk is het het allerbelangrijkst dat jij doet en aantrekt waar je je prettig bij voelt, maar als je gepest wordt kan het heel erg tegen je werken als je jezelf nog meer differentieert van de massa.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 19:00
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Kijk, natuurlijk is het het allerbelangrijkst dat jij doet en aantrekt waar je je prettig bij voelt, maar als je gepest wordt kan het heel erg tegen je werken als je jezelf nog meer differentieert van de massa.
Je differentiëren van de massa moet gepaard gaan met veel zelfvertrouwen en een grote mond, anders word je gepest, de eerste die mijn smaak ook compleet afzeikt krijgt een stomp voor zijn muil, smaken verschillen dus houd je mond maar denk ik gewoon.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 19:06
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik vind emo's kut. Zie nog liever een goth oid.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 15:03
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Je differentiëren van de massa moet gepaard gaan met veel zelfvertrouwen en een grote mond, anders word je gepest, de eerste die mijn smaak ook compleet afzeikt krijgt een stomp voor zijn muil, smaken verschillen dus houd je mond maar denk ik gewoon.
Misschien ben ik nu een schijnheilige trut, maar ik vind dat geweld eigenlijk niks oplost .
Verder ben ik het met je eens, maar ik denk niet dat TS erg veel zelfvertrouwen aan de dag kan leggen als ze in bijna elk topic post over hoe ze wordt uitgekotst en hoe ze zal worden uitgelachen bij alles wat ze onderneemt.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 16:49
Verwijderd
Het leven bestaat uit meerderheden en uit minderheden.
Sommigen worden als minderheid geboren en anderen kiezen daar juist heel bewust voor. Punt is dat het normaal is dat een meerderheid een minderheid onderdrukt, dat is altijd zo geweest en dat zal ook altijd zo zijn.

Maar zelf hou ik ook niet van geweld.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 17:15
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ik kies voor een minderheid te zijn, maar niet al te extreem, zodat ik mij toch altijd bij de meerderheid kan voegen. Ik krijg ook niet altijd succes als ik iets onderneem, maar ik ga gewoon verder, het klinkt misschien cru, maar je moet zelf ook er voor zorgen dat het gaat lukken, en niet bij iedere tegenslag gaan lopen janken. Ik word ook door mensen uitgescholden, maar ik hou me er groot onder, en dezelfde avond drink ik een pilsje met ze en is er niks aan de hand, maak er zelf wat van, is veel makkelijker. FA, jij hoort toch ook niet bij een meerderheid, maar daar heb je toch ook gewoon lak aan?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 18:28
Verwijderd
Mijn minderheid droomt hardop ooit weer een meerderheid te zijn, maar uiteraard heb ik gewoon mijn hart gevolgd.

Evenmin zal ik ooit samen een glas drinken met de onderdrukken. Jamais!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 18:45
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Laat ik gerust zeggen dat ik niet zo superalternatief ben, het gaat mij niet om confrontatie, maar om wat mijn eigen mening is. Het zou natuurlijk supertof zijn als de wavers in de meerderheid komen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken vragenlijst voor ons profielwerkstuk
toemp..bla
39 18-12-2006 18:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.