Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2010, 00:23
Verwijderd
Continue, boefjes
Advertentie
Oud 28-09-2010, 00:24
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Parasaaitamol.
Verwijderd
lala

Laatst gewijzigd op 28-09-2010 om 00:34.
Verwijderd
Omnom, ijskoffie.
Oud 28-09-2010, 00:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Parasaaitamol.

Ik ben aan het twijfelen. moet de nieuwe Dexter nog kijken, maar ben ook bezig in mn reread nr 123 van Endymion
Oud 28-09-2010, 00:26
Verwijderd
BOEFjES, ZIJN JULLIE!
Oud 28-09-2010, 00:29
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Welnee.
Oud 28-09-2010, 00:30
Verwijderd
Kut ik wilde TT veranderne, maar ik weet niks, en straks is het te laat!!11
Oud 28-09-2010, 00:34
Verwijderd
Godveromme, teringkutforum.
Oud 28-09-2010, 00:35
Verwijderd
Oud 28-09-2010, 00:36
Verwijderd
Deze is al eens geweest volgens mij.
Oud 28-09-2010, 00:36
Verwijderd
mja dacht ik al. Het is na 1139 saai's soms ook moeilijk om nog iets te verzinnen.
Oud 28-09-2010, 00:37
Verwijderd
Haha, hij is al twee keer geweest zelfs.
Carn
Carn is offline
And I always feel like
Somebody's watching me
And I have no privacy
Whooooa-ooh-oh
Verwijderd

Ik weet even niks leuks
Oud 28-09-2010, 00:38
Verwijderd
En de tijd dringt!!!

Ik wil iets leuks verzinnen van Hans Teeuwen of Family Guy, maar ik weet niks!!
Oud 28-09-2010, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Haha, hij is al twee keer geweest zelfs.
ik zie anders niks onder die link hoor!!
Oud 28-09-2010, 00:40
Carn
Carn is offline
saaimoerai zwaard?
Oud 28-09-2010, 00:41
Verwijderd
Citaat:
saaimoerai zwaard?
Ik denk dat zelfs díe al een keer geweest is.
Oud 28-09-2010, 00:41
Carn
Carn is offline
mengvoeders unisaai
Oud 28-09-2010, 00:42
Verwijderd
Citaat:
mengvoeders unisaai
Ah godverdomme, dat is écht een goeie.

Maar nu is het te laat!

het is te laat!!!!
Oud 28-09-2010, 00:42
Verwijderd
Zo dan.

Oud 28-09-2010, 00:43
Verwijderd
Het is te laat jongens
Oud 28-09-2010, 00:44
Verwijderd
Ik ben ook een ongeinspireerde KUT dat ik niet zoiets leuks als mengvoeders Unisaai kan bedenken.
Carn
Carn is offline
mooi. dan ga ik Dexter kijken! toedelz allen!
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben ook een ongeinspireerde KUT dat ik niet zoiets leuks als mengvoeders Unisaai kan bedenken.
ik wil het je wel leren hoor! Mijn tarief is best aantrekkelijk.
Oud 28-09-2010, 00:45
Verwijderd
Dag stomme kutlul.

edit: oh. Nee dat hoeft niet, normaal gesproken ben ik best vindingrijk.
Oud 28-09-2010, 00:46
Carn
Carn is offline
Dat scheelt, ik wil alleen brave meisjes in de leer; al dat gescheld!
Oud 28-09-2010, 00:47
Verwijderd
Lekker schelden
Oud 28-09-2010, 00:47
Verwijderd
Waarom vindt zelfs ms-fucking-paint het nu nodig om m'n kleuren te verneuken Dat Photoshop dat doet, okay, dat is een intelligent programma met genoeg skillz om dergelijke verneukerij aan te kunnen. Bovendien kan het in Photoshop nog zo zijn dat ik gewoon gebrekkige kennis heb van, weet ik veel, monitoren kalibreren en het precieze gebruik van de proof setup-optie ofzo. Maar nu begint zelfs paint eraan. Ik wist niet eens dat dat kon. Watskeburt! N00dles naamzoek, jij enig idee?
Oud 28-09-2010, 00:49
Verwijderd
Wat een stomme titel

Oud 28-09-2010, 00:51
Verwijderd
Ja ik kan GVD NIKS!!!
Oud 28-09-2010, 00:52
Carn
Carn is offline
zm&alles!
Oud 28-09-2010, 00:52
Verwijderd
Citaat:
zm&alles!
INderdaad!
Oud 28-09-2010, 00:54
Verwijderd
MIJN LEVE IS SOW KUT, IK WOU DAT IK DOOD WAS. IK ZEI TEGE ME MA PAK EEN MES EN IK SNIJ ME DARME DERUIT, IK WOU DAT IK DOOD WAS, IK HAAT DEZE WERELD INTENS. IEDEREEN IS TEGE ME WAAROM WAAROm.
Oud 28-09-2010, 01:29
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Goed topic.
Oud 28-09-2010, 01:34
Verwijderd
Citaat:
Goed topic.
Oud 28-09-2010, 01:36
Verwijderd
Citaat:
Waarom vindt zelfs ms-fucking-paint het nu nodig om m'n kleuren te verneuken Dat Photoshop dat doet, okay, dat is een intelligent programma met genoeg skillz om dergelijke verneukerij aan te kunnen. Bovendien kan het in Photoshop nog zo zijn dat ik gewoon gebrekkige kennis heb van, weet ik veel, monitoren kalibreren en het precieze gebruik van de proof setup-optie ofzo. Maar nu begint zelfs paint eraan. Ik wist niet eens dat dat kon. Watskeburt! N00dles naamzoek, jij enig idee?
Niet opslaan als jpg? *badum tsch*

Nee, ik heb geen idee, paint doet niet aan color profiles, maar misschien een reboot of een reset van je monitor color profile? Al zou dat dan overal zichtbaar moeten zijn, die verneukte kleuren.
Oud 28-09-2010, 01:38
Verwijderd
But the reason you're getting the wrong colours sometimes is because the images are 256-colour rather than true-colour and so Paint's pallette doesn't match. You can get the two to match by saving the BMP in 24-bits rather than 256-colour, but once you're done editing it, you will need to save it in 256-colour again, so expect the image to change a bit in appearance. You will get better colour-matching with Jasc's Paint Shop Pro or Adobe's Photoshop than you will with MS Paint.

en

http://www.computing.net/answers/win...ours/6114.html

Misschien brengt dit op een oplossing? Kun je iets specifieker zijn anders in je probleem?
Oud 28-09-2010, 01:39
Verwijderd
ik luister thin lizzy voor de 322'ste keer
Oud 28-09-2010, 01:50
Verwijderd
Citaat:
But the reason you're getting the wrong colours sometimes is because the images are 256-colour rather than true-colour and so Paint's pallette doesn't match. You can get the two to match by saving the BMP in 24-bits rather than 256-colour, but once you're done editing it, you will need to save it in 256-colour again, so expect the image to change a bit in appearance. You will get better colour-matching with Jasc's Paint Shop Pro or Adobe's Photoshop than you will with MS Paint.

en

http://www.computing.net/answers/win...ours/6114.html

Misschien brengt dit op een oplossing? Kun je iets specifieker zijn anders in je probleem?
Oh, ik had niet gezien dat ik eigenlijk heel vaag bleef in m'n kreet. Het probleem is dat Photoshop soms kleuren (veel) donkerder/feller maakt. Hier zie je het verschil goed:

Rechts zijn de originele kleuren, links is wat Photoshop ervan maakte na 't opslaan (in jpg). Ik geloof dat ik hier nu een beetje omheen kan werken door de Proof Setup op Monitor te zetten, maar dat werkt om de een of andere reden niet altijd.

En mspaint heeft nu dus besloten om kleuren juist lichter te maken dan het origineel, in ongeveer dezelfde mate als Photoshop ze donkerder maakt. Dat zie je in dat screenshotje van de zoekopdracht hierboven, het forumgeel is daar veel lichter dan het 'echte' forumgeel. (Het is een .PNG trouwens, geen .JPG, dus je zou wel kleurechtheid mogen verwachten.)

Dus ehhhhh ja.

Wat is een monitor color profile? Of wacht, dat kan ik natuurlijk googlen.
Oud 28-09-2010, 01:59
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het is te laat jongens
Je had 't ook gewoon even kunnen vragen hé.
Oud 28-09-2010, 02:14
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik had niet gezien dat ik eigenlijk heel vaag bleef in m'n kreet. Het probleem is dat Photoshop soms kleuren (veel) donkerder/feller maakt. Hier zie je het verschil goed:

[afbeelding]

Rechts zijn de originele kleuren, links is wat Photoshop ervan maakte na 't opslaan (in jpg). Ik geloof dat ik hier nu een beetje omheen kan werken door de Proof Setup op Monitor te zetten, maar dat werkt om de een of andere reden niet altijd.

En mspaint heeft nu dus besloten om kleuren juist lichter te maken dan het origineel, in ongeveer dezelfde mate als Photoshop ze donkerder maakt. Dat zie je in dat screenshotje van de zoekopdracht hierboven, het forumgeel is daar veel lichter dan het 'echte' forumgeel. (Het is een .PNG trouwens, geen .JPG, dus je zou wel kleurechtheid mogen verwachten.)

Dus ehhhhh ja.

Wat is een monitor color profile? Of wacht, dat kan ik natuurlijk googlen.
Nja, dat had ik ook ooit eens in PS, dat de kleuren iets donkerder worden. Dat komt omdat ie de color profile van de afbeelding in ogenschouw neemt, dus "sRGB-IEC61966" of "Adobe RGB (1998)" of "US Web Coated (SWOP) v2" ofzo. Je kunt ook in PS ervoor kiezen om voor de afbeelding No Color Profile te kiezen, zodat ie in elk programma dezelfde weergave geeft. Misschien dat dat ook de weergave in MSpaint zal verbeteren. Al wist ik dus niet dat die daar ook rekening mee hield.
De kleurwaarden van de afbeelding zijn dan niet zozeer veranderd (als ik me niet vergis), maar worden wel iets anders weergegeven. Niet dat ik verder een expert ben op kleurprofielen, maar goed

Een monitor color profile is een bestand (.icm) waarin staat hoe de monitor de kleuren weergeeft, bijv hoe warm of koud, hoe wit je witste wit is en hoe zwart je zwartste zwart. Het kalibratieprofiel dus. Als het goed is, is er bij je Beeldschermeigenschappen een standaard kleurprofiel ingeladen voor je monitor.
Oud 28-09-2010, 02:21
Verwijderd
Citaat:
Nja, dat had ik ook ooit eens in PS, dat de kleuren iets donkerder worden. Dat komt omdat ie de color profile van de afbeelding in ogenschouw neemt, dus "sRGB-IEC61966" of "Adobe RGB (1998)" of "US Web Coated (SWOP) v2" ofzo. Je kunt ook in PS ervoor kiezen om voor de afbeelding No Color Profile te kiezen, zodat ie in elk programma dezelfde weergave geeft. Misschien dat dat ook de weergave in MSpaint zal verbeteren. Al wist ik dus niet dat die daar ook rekening mee hield.
De kleurwaarden van de afbeelding zijn dan niet zozeer veranderd (als ik me niet vergis), maar worden wel iets anders weergegeven. Niet dat ik verder een expert ben op kleurprofielen, maar goed

Een monitor color profile is een bestand (.icm) waarin staat hoe de monitor de kleuren weergeeft, bijv hoe warm of koud, hoe wit je witste wit is en hoe zwart je zwartste zwart. Het kalibratieprofiel dus. Als het goed is, is er bij je Beeldschermeigenschappen een standaard kleurprofiel ingeladen voor je monitor.
Hm, ik heb m'n monitor color profile gevonden, maar dat is iets van Dell. Dus niet iets wat ik kan kiezen in het lijstje van Photoshop.

Maar dit klinkt allemaal wel als iets wat aan de oorsprong van het probleem kan liggen. Wel gek dat ik op mijn eerdere zoektochten nooit iets vergelijkbaars heb gezien als oplossing, meestal begint men gelijk over die Proof Setup. Ik ga er eens uitgebreid voor zitten om te kijken of ik er wat aan kan doen, en dan zet ik ondertussen alles wel op No Color Profile. Bedankt

Hoe heb jij 't uiteindelijk opgelost eigenlijk?
Oud 28-09-2010, 02:58
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik heb m'n monitor color profile gevonden, maar dat is iets van Dell. Dus niet iets wat ik kan kiezen in het lijstje van Photoshop.

Maar dit klinkt allemaal wel als iets wat aan de oorsprong van het probleem kan liggen. Wel gek dat ik op mijn eerdere zoektochten nooit iets vergelijkbaars heb gezien als oplossing, meestal begint men gelijk over die Proof Setup. Ik ga er eens uitgebreid voor zitten om te kijken of ik er wat aan kan doen, en dan zet ik ondertussen alles wel op No Color Profile. Bedankt

Hoe heb jij 't uiteindelijk opgelost eigenlijk?
Monitor color profile staat los van de color profiles van de afbeeldingen (dus wat je in PS in die lijst vindt). Die laatste zijn namelijk image color profiles.

Mijn oplossing (voor het PS "probleem") was dus gewoon geen image kleurprofielen gebruiken. Ze zijn in principe bedoeld om de weergave op ieder beeldscherm te standaardiseren, maar ik vind ze vooral verwarrend. Of bluntly speaking, die kleurprofielen interesseren me stiekem geen drol, maar ik heb er verder ook te weinig verstand van om er een professioneel oordeel over te vellen van wat ik begrijp is er sowieso een hoop gedebatteer tussen illustrators over welk kleurprofiel men zou moeten gebruiken, of uberhaupt geen kleurprofielen.

Wat mijn monitor color profile betreft, dat interesseert me wel omdat ik wel wil dat mijn monitor alles goed weergeeft. Al is mijn monitor een oude Iiyama 21" CRT, en is ie met zn standaard color profile veel te donker (geworden). Dus toen moest ik m kalibreren met behulp van de Nvidia control panel van m'n videokaart.
Oud 28-09-2010, 07:33
Lorelei
Lorelei is offline
Goeiemorgen! Waarom ben ik de eerste?
Oud 28-09-2010, 07:55
Verwijderd
Hoi. Vandaag m'n Pluk van de Petteflet-les, hoera.
Oud 28-09-2010, 08:01
Lorelei
Lorelei is offline
Jeeej
Verwijderd
hoi!
Verwijderd
Ik ben Fans aan het kijken over een heel simpele jongen die fan is van Corry Konings. Hij is haar aan het opwachten om contact te maken maar concludeert dat ze niet in de auto kan zitten. Immers staat er BE op het kentekenplaat en dat staat natuurlijk voor BERLIJN

Oh en ik heb keelontsteking
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten