Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Haha, hij is al twee keer geweest zelfs.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom vindt zelfs ms-fucking-paint het nu nodig om m'n kleuren te verneuken
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik heb geen idee, paint doet niet aan color profiles, maar misschien een reboot of een reset van je monitor color profile? Al zou dat dan overal zichtbaar moeten zijn, die verneukte kleuren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
But the reason you're getting the wrong colours sometimes is because the images are 256-colour rather than true-colour and so Paint's pallette doesn't match. You can get the two to match by saving the BMP in 24-bits rather than 256-colour, but once you're done editing it, you will need to save it in 256-colour again, so expect the image to change a bit in appearance. You will get better colour-matching with Jasc's Paint Shop Pro or Adobe's Photoshop than you will with MS Paint.
en http://www.computing.net/answers/win...ours/6114.html Misschien brengt dit op een oplossing? Kun je iets specifieker zijn anders in je probleem? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Rechts zijn de originele kleuren, links is wat Photoshop ervan maakte na 't opslaan (in jpg). Ik geloof dat ik hier nu een beetje omheen kan werken door de Proof Setup op Monitor te zetten, maar dat werkt om de een of andere reden niet altijd. En mspaint heeft nu dus besloten om kleuren juist lichter te maken dan het origineel, in ongeveer dezelfde mate als Photoshop ze donkerder maakt. Dat zie je in dat screenshotje van de zoekopdracht hierboven, het forumgeel is daar veel lichter dan het 'echte' forumgeel. (Het is een .PNG trouwens, geen .JPG, dus je zou wel kleurechtheid mogen verwachten.) Dus ehhhhh ja. Wat is een monitor color profile? Of wacht, dat kan ik natuurlijk googlen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De kleurwaarden van de afbeelding zijn dan niet zozeer veranderd (als ik me niet vergis), maar worden wel iets anders weergegeven. Niet dat ik verder een expert ben op kleurprofielen, maar goed ![]() Een monitor color profile is een bestand (.icm) waarin staat hoe de monitor de kleuren weergeeft, bijv hoe warm of koud, hoe wit je witste wit is en hoe zwart je zwartste zwart. Het kalibratieprofiel dus. Als het goed is, is er bij je Beeldschermeigenschappen een standaard kleurprofiel ingeladen voor je monitor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dit klinkt allemaal wel als iets wat aan de oorsprong van het probleem kan liggen. Wel gek dat ik op mijn eerdere zoektochten nooit iets vergelijkbaars heb gezien als oplossing, meestal begint men gelijk over die Proof Setup. Ik ga er eens uitgebreid voor zitten om te kijken of ik er wat aan kan doen, en dan zet ik ondertussen alles wel op No Color Profile. Bedankt ![]() Hoe heb jij 't uiteindelijk opgelost eigenlijk? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn oplossing (voor het PS "probleem") was dus gewoon geen image kleurprofielen gebruiken. Ze zijn in principe bedoeld om de weergave op ieder beeldscherm te standaardiseren, maar ik vind ze vooral verwarrend. Of bluntly speaking, die kleurprofielen interesseren me stiekem geen drol, maar ik heb er verder ook te weinig verstand van om er een professioneel oordeel over te vellen ![]() Wat mijn monitor color profile betreft, dat interesseert me wel omdat ik wel wil dat mijn monitor alles goed weergeeft. Al is mijn monitor een oude Iiyama 21" CRT, en is ie met zn standaard color profile veel te donker (geworden). Dus toen moest ik m kalibreren met behulp van de Nvidia control panel van m'n videokaart. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben Fans aan het kijken over een heel simpele jongen die fan is van Corry Konings. Hij is haar aan het opwachten om contact te maken maar concludeert dat ze niet in de auto kan zitten. Immers staat er BE op het kentekenplaat en dat staat natuurlijk voor BERLIJN
![]() Oh en ik heb keelontsteking ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|