Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2010, 00:28
Lemar
Lemar is offline
Hoi, mijn naam is Lemar.
Ik woon in Rotterdam en ben 13 jaar.
Ik zit op dit moment in het VWO2.
Ik wil later zakenman worden, dus kopen,verkopen,aandelen en investeren.
Daarna wil ik graag me eigen bedrijf starten dat zelf uitgevonden producten produceert.
Alleen ik weet niet wat ik studeren moet.
Als ik in het 4e zit moet ik oo nog es een richting kiezen enc.
Zou iemand mij kunnen helpen door te zeggen wat voor weg en studie nodig is om te doen wat ik wil doen.

Met vriendelijke Groet,

Lemar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2010, 00:47
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Als je zelf uitgevonden producten aan de man wil brengen zou ik voor een technische/ontwerp studie gaan. Dat is kennis die je makkelijker oppikt met een voltijdstudie, en de basis voor bètastudies kan je beter vroeg leggen. Met natuurprofielen kom je makkelijker management studies binnen dan andersom.
Oud 29-09-2010, 11:37
AzN
AzN is offline
Ik zou in ieder geval 't profiel Economie & Maatschappij kiezen als je je wilt richten op 't runnen van 'n eigen onderneming. Of wil je je juist gaan concentreren op 't uitvinden van nieuwe producten?
Oud 29-09-2010, 14:36
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik zou in ieder geval 't profiel Economie & Maatschappij kiezen als je je wilt richten op 't runnen van 'n eigen onderneming. Of wil je je juist gaan concentreren op 't uitvinden van nieuwe producten?
Mensen met een NT profiel (zonder economie) doen het gemiddeld beter in economische studies dan mensen met een EM profiel. Voor economische studies heb je ook geen economie nodig, in ieder geval niet als je wiskunde B hebt (wat bij een NT profiel hoort). En je kunt je NT profiel altijd nog aanvullen met economie of M&O. En M&O (mangement en organisatie) is gericht op bedrijven en zo.

Je zult er in 3 vwo vast genoeg over na moeten denken - en je moet ook kijken naar wat je verder kunt en leuk vindt - maar een NT profiel lijkt mij het handigst. Trouwens ook vanwege de zelf uitgevonden producten, dan heb je het meest aan NT. Met M&O (of economie) eventueel.

Ik weet niet wat je moet studeren, dat hangt ervan af. Er zullen vast studies zijn (denk ik) die gericht zijn op het 'eigen bedrijf' en economie gedeelte, maar daar leer je niet 'uitvinden'. Dan moet je iets technisch doen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Mensen met een NT profiel (zonder economie) doen het gemiddeld beter in economische studies dan mensen met een EM profiel.
Lol.

''Arnold heeft becijferd dat in Rotterdam 75 procent van de economiestudenten met een N&T-profiel (in)direct de benodigde zestig studiepunten in het eerste jaar haalt, tegen 52 procent met een E&M-profiel. Ook haken N&T-studenten minder vaak af dan E&M-studenten: 25 tegen 45 procent. ''

http://www.limburger.nl/article/2010...100509958/1056
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 15:46
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Gewoon NT met economie of M&O (of allebei) als extra vak
Oud 29-09-2010, 16:39
Lemar
Lemar is offline
Aha, ik zie het. Ten eerste= Ik wil meer zaken doen, de uitgevonden producten laat ik aan andere mensne over die het dan voor me bedrijf maken. Ten tweede= bedankt voor de tips maar als ik voor een profiel Economie en Maatschappij kies moet ik wa studeren? Dus ik iwl meer de zaken doen, he. Zo creatief ben ik ook niet. ik kan het wel uitvinden maar niet zelf designen, ontwerpen mooi maken enc. Ben beter in het zakelijke gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 10:24
Matchamochi
Matchamochi is offline
Het beroep 'ondernemer' is geen beschermt beroep. Dus je hoeft niks te studeren. De meeste succesvolle ondernemers zijn gelijk na de middelbare gaan werken, en hebben dus niet gestudeerd of een studie afgemaakt.
Als je toch wil studeren, kies dan iets wat je leuk vindt en waarvan je denkt dat je het kan gebruiken.
Oud 03-10-2010, 23:13
Spoonie
Spoonie is offline
Heerlijk dit soort postings, als iemand dit over 5 jaar terug leest...."Ik wil ondernemer worden."

Ik zou zeggen, pak het vak/pakket waar je goed in bent.....een baan kiezen komt later.
Oud 05-10-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Heerlijk dit soort postings, als iemand dit over 5 jaar terug leest...."Ik wil ondernemer worden."

Ik zou zeggen, pak het vak/pakket waar je goed in bent.....een baan kiezen komt later.
QFT

Maareh mijn economieleraar vertelde mij dat wat je in VWO4/5/6 doet qua economie dat je dat in 3-4 maanden op de Uni doet en dat het dus alleen maar handig was omdat dat tempo heel hoog was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten