Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2010, 20:48
esr
esr is offline
Hallo mensen!

Ik heb een probleempje en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen...

Een jongen S. die bij mij in V6 zit, vind ik erg leuk. Helaas weet ik niet of dat wel wederzijds is en lijkt een relatie tussen ons wel onmogelijk.

Sinds vorig jaar zijn we erg goed bevriend geraakt, maar het leek altijd wel alsof er iets meer dan vriendschap was tussen ons. Ook onze vrienden maakten er voortdurend geintjes over dat wij iets hadden... S. en ik deden er gewoon luchtig over.
We hebben vaak hevige discussies (we zijn allebei erg koppig en idealistisch) wat soms leidt tot kleine ruzietjes... op een gegeven moment was de bom voor mij gebarsten en heb ik besloten het contact tussen ons 'te breken' ook al deed het zóveel pijn!
Een maandje later begon het leek wel weer opnieuw tussen ons. We gaan nu weer leuk met elkaar om en hebben weer discussies, (alleen niet op msn, want daar heb ik hem voorgoed van verwijderd).
Wat me dwars zit, is echter dat ik me nog veel sterker tot hem aangetrokken voel dan voorheen! Ik weet wel zeker dat ik verliefd op hem ben geworden..! Alleen ben ik bang dat een relatie tussen ons echt niet kan werken, is het niet om onze koppigheid, dan is het wel wegens de breuk die onze vriendschap heeft opgelopen...

Er gaan geruchten rond dat hij mij vorig jaar leuk heeft gevonden, maar of dat nu weer/nog steeds zo is vraag ik me af... Ik wil heel graag een relatie met hem, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken en óf ik het wel aan moet pakken! Ik praat er verder met niemand over omdat ik bang ben dat hij er dan achter komt, omdat de meeste van mijn vrienden hem wel kennen... Help!

Groetjes, S
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2010, 22:45
Verwijderd
Nou gewoon net zo doen als voorheen en als je dan weer t zelfde idee krijgt vind hij je waarschijnlijk ook leuk...
(tenminste als hij jou toen leuk vond) en discussies zijn toch juist ook wel leuk in een relatie...
En tja ruzietjes zijn er overal wel dus gewoon jezelf blijven en misschien straks als de band weer wat beter is een stapje verdergaan
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 15:49
Verwijderd
Je snapt natuurlijk zelf wel dat hij het vertrouwen in jou deels heeft verloren door het contact abrupt te beëindigen. Gun hem wat tijd en zeg dat je fout zat.

Verder vermijd die soort discussies, als hij perse gelijk wilt hebben, geef hem dit dan ook (ook al weet jij zelf beter!)

Laat gewoon voorzichtig merken dat je hem leuk vind!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 18:44
I C U
I C U is offline
Mwah, ik weet niet of gelijk geven nu echt de oplossing is: soms is het juist leuk als iemand het niet met je eens is. Misschien zijn die discussies nu juist één van de charmes van hun vriendschap.

Je zou voor kunnen stellen om iets te doen wat jullie normaal gesproken niet als vrienden zouden doen maar wat wel een echt date ding is: naar de bios, een strandwandeling, samen ergens wat gaan drinken, zoiets. Dat is voor hem een teken dat het misschien wel meer kan worden.

Hebben jullie die breuk wel eens uitgepraat? Als dat het geval is, denk ik dat je maar weinig in de weg staat. Anders kun je dat misschien eens aankaarten: vertrouwen, wat blackbetty ook zegt, is niet onbelangrijk.
Oud 30-09-2010, 22:31
xjonathan
xjonathan is offline
: o Ik hoop echt voor je dat het goed komt...
Wat je kan doen hangt van die persoon af.
Als hij niet bang is voor een relatie, dan kan je het fijn uitpraten. ^-^

Ironisch...
ik heb door een situatie als deze, echt wel een relatie probleem. XD
Oud 01-10-2010, 20:23
esr
esr is offline
Lieve mensen, hartstikke bedankt voor jullie reacties..!

Hier kan ik zeker wel wat mee..!
I C U, die breuk hebben wij nog nooit uitgepraat... ik vind het ook erg lastig om daarover te beginnen.
Maar het is misschien wel een goed idee.
Het lijkt me ook een goed plan om eens een leuke actie te ondernemen als bios of ergens wat drinken. Alleen lijkt die stap nog erg ver weg. De enige keer wanneer we nu met z'n tweeën zijn, is wanneer hij mij wiskundebijles geeft. Misschien kan ik hem na een paar bijlessen wel ergens mee naar toe vragen?!
Alleen ben ik erg bang dat hij 'nee' zegt (omdat hem die breuk misschien nog dwars zit, of omdat ie gewoon niet wil) en dan is mijn kans vergaan.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:41
Rysair
Rysair is offline
Als hij je bijles geeft, kan je door subtiele bewegingen, uitlatingen of opmerkingen laten weten dat je hem leuk vindt. Op een gegeven moment heeft hij het dan wel door. Zo niet, dan vraag je hem, zoals je zelf al suggereerde, of er ook interesse van zijn kant is. Met andere woorden, je vraagt hem mee uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten