Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
On: Lef hebben kan ook betekenen dat je dom bezig bent. Het voorbeeld dat je geeft van 'door rood rijden' is natuurlijk gevaarlijk en onverantwoordelijk. Dat kan mensen trauma's geven en er kunnen ook doden vallen. Maar als je lef bedoelt in de zin van bungee jumpen en uit vliegtuigen springen, nee dat is niks voor mij. Dat heeft ook te maken met hoogtevrees natuurlijk. Nee ... ik heb niet veel lef. Ik kijk het liever even aan voordat ik actie onderneem. |
![]() |
|
Ik vind 'lef' zo opschepperig klinken. De eerste associatie die ik krijg is iemand die een ander staat op te pompen met 'durf je, durf je, durf je, doe dan!' en daar heb ik een hekel aan.
Ja, het maakt mij uit wat anderen van mij denken, want ik zou nooit iemand opzettelijk willen kwetsen. Maar ik trek wel een grens. Wanneer is het niet meer míjn probleem wat een ander vindt? Zolang ik vind dat ik er niemand kwaad mee doe, ben ik eigenlijk wel in voor alles. Maar alleen als ik het zelf wil, nooit omdat een ander zou willen dat ik het doe.
||
![]() |
Citaat:
![]() OT: Ik vind het nogal moeilijk om te zeggen dat ik nou lef heb. Waar kan ik mijn lef te weten komen? Ik wil wel ooit eens basejumpen, bungeejumpen en een een of andere hoge berg beklimmen(Maar niet de mount Everest want dan word ik zo depri van al die lijken die daar liggen ![]() Mjah, ik zie wel wat ik kan doen, maar nee-zeggen doe ik liever niet ![]()
||
Citaat:
OT. Lef, tja, ik zal niet zo snel gaan bungeejumpen eigenlijk. Dat lijkt me niks. Of dat het gebrek aan lef is weet ik niet meteen. Verder heb ik het idee dat ik vrij veel lef heb. Maar ook weer niet te veel hoor.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() On: ik denk dat je lef niet moet associeren met hoogtes of iets dergelijks. Lef is denk ik meer iets bijvoorbeeld als je iets steelt of op straat een onbekende tegenkomt en zegt dat zij/hij knap is. |
![]() |
|
Soms moet je ook lef hebben om domme dingen te doen. Of juist niet te doen. Bij groepsdruk, bijvoorbeeld.
Zelf heb ik niet erg veel lef. Vrij weinig, zelfs. Ik raak altijd als één van de eersten in paniek, ik durf niet te bungeejumpen en dingen, ik zou niet durven te stelen (als ik dat zou willen, dan :')) en verder spreek ik mensen niet makkelijk aan, neem ik niet makkelijk een initiatief enzovoort en zo verder. Ik ben best wel snel angstig of gestrest om best wel niets. Ténzij iedereen ineens gaat stressen en drukdoen, dan kalmeer ik juist ineens. En soms kan ik zó koppig en dwars zijn dat ik dingen alsnog doe, ook al vind ik het eigenlijk eng. |
![]() |
|
lef
Uitspraak: lɛf het -woord Zelfst. Naamw. eigenschap dat je iets durft. Synoniem: moed. Synoniem: durf `het lef hebben om iets gevaarlijks te doen` ' lef [zelfstandig naamwoord]• het durven vb:Hij is nergens bang voor, hij heeft veel lef. • Als je het lef hebt! [Waag het niet!] synoniem: bravoure zelfstandig naamwoord: lef Enzovoort. Er staat vooral over dingen dúrven - en ja, ik ben te lui om een echt woordenboek te pakken, maar /care - en niet of het daadwerkelijk groots en een heldendaad is. Als ik iets wil stelen, dan heb ik daar best wel lef voor nodig, want ik vind het eng. Misschien dat sommige mensen zo dom zijn dat ze stelen niet eng vinden (is dat een logisch gevolg? :')) en dan is het geen kwestie van lef, maar van dom. Maar dat betekent nog niet dat stelen niet (deels) een kwestie van lef kan zijn. Dom of niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk het wel. Ik heb geen moeite met spreken voor groepen of om mensen die ik niet ken comlimenten te geven (bv in het zwembad tegen een vrouw zeggen dat ze mooie borsten of benen heeft) Ik doe alles waarvan ik vind dat ik het moet doen, of ik nou een beetje bang ben of niet. Het geeft een ongelooflijke kick.
|
![]() |
|
![]() |
Hm, hangt er vanaf wat je eronder verstaat. Als ik iets wil zeggen zeg ik het, ik vind mezelf niet echt verlegen meer in dat opzicht. Meestal heb ik het lef om dingen te zeggen die de groep denkt, maar niet zeggen durft. Ik denk ook dat lef te maken heeft met jezelf uitdagen, dat gaat met mij in kleine stapjes vooruit. Ik heb niet veel lef, maar toch wel wat in sommige opzichten.
|
Ik fiets alleen door rood als 't een soort van safe is.
Ik durf niet eens naar het meisje van m'n dromen toe te lopen om wat dan ook te zeggen. Dat vind ik echt erg!!! Ik ren weleens naar school met zo'n semi-grote militaire rugak en in m'n gym/ren kleding. (Gewoon kort gymbroekje, niet zo'n strak geval). Ik zou ook 60's/70's kleding willen dragen maar dan wordt ik zeker weten uitgelachen. Misschien moet ik 't maar gewoon 's proberen! |
![]() |
|
Wanneer heb je veel lef?
Ik durf wel door rood te rijden, ik doe het alleen niet dat is een ander verhaal. Ik vind dat je je wel aan de regeltjes moet houden. Verder maakt het me vrij weinig uit wat mensen van me denken. Zo ben ik al vaker met mijn vrienden al zingend door de straten van Rotterdam gelopen. Maar is dat lef hebben? Jezelf voorschut zetten in een stad waarje niet thuis hoort.. Ik weet het niet, ik durf veel... vind ik zelf dan. De een vindt misschien dat hij veel dingen durft, terwijl de andere zegt:''Dat is niks, kijk wat ik durf'' Of iemand veel lef heeft kan het best door een ander persoon beoordeeld worden Goodnight ![]() Zzzzzz |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
eigen boek W.A.L.L.I.E | 20 | 06-11-2012 19:44 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |