Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2010, 15:30
Verwijderd
heb jij veel lef???
ik bedoel, ik heb zelf wel veel lef, tenminste als het eroveruit gaat welke kleding ik draag zul je mij niet snel zien met alles zwart en standaard,
maar als het gaat om door rood fietsen of graffiti spuiten heb ik echt sppr weinig lef.

hebben jullie veel lef vind jezelf?
en hoe zorgen jullie dat je meer lef krijgt waar dat nodig is??

just cause i was interested
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2010, 15:32
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Oh, het hangt bij mij een beetje van de setting af. Ik heb in een vreemde stad bijvoorbeeld veel meer lef. Ik moet zeggen dat het me poepweinig interesseert wat mensen van me denken, maar als ik op een plek ben waar ik bijna zeker weet dat er geen mensen rondlopen die ik ken, boeit het echt niks meer. Niet dat ik ineens naakt door Maastricht zou gaan lopen, maar ik heb bijvoorbeeld wel een keertje met een slaapzak in de bus van Kopenhagen gelegen, en met FREE HUGS-bordjes rondgelopen.
Oud 02-10-2010, 15:33
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Hey, t gaat wel. Ik vind het eigenlijk meer stoer doen; door rood fietsen...
Maar ik heb wel lef als t gaat om iemand verdedigen ofso.

Citaat:
Oh, het hangt bij mij een beetje van de setting af. Ik heb in een vreemde stad bijvoorbeeld veel meer lef. Ik moet zeggen dat het me poepweinig interesseert wat mensen van me denken, maar als ik op een plek ben waar ik bijna zeker weet dat er geen mensen rondlopen die ik ken, boeit het echt niks meer. Niet dat ik ineens naakt door Maastricht zou gaan lopen, maar ik heb bijvoorbeeld wel een keertje met een slaapzak in de bus van Kopenhagen gelegen, en met FREE HUGS-bordjes rondgelopen.
Kom je uit maastricht???? IK WEL!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 15:34
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Nee, haha, juist niet. Ik kom uit Leeuwarden.

Ik vind trouwens dat "Lef hebben" niks te maken heeft met regels overtreden. Ik maak juist gebruik van regels, dat werkt veel beter.
Oud 02-10-2010, 15:38
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Citaat:

Ik vind trouwens dat "Lef hebben" niks te maken heeft met regels overtreden. Ik maak juist gebruik van regels, dat werkt veel beter.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 16:19
Rysair
Rysair is offline
Citaat:

zozo.. iemand uit Friesland op dit forum! komt niet vaak voor.

On:

Lef hebben kan ook betekenen dat je dom bezig bent. Het voorbeeld dat je geeft van 'door rood rijden' is natuurlijk gevaarlijk en onverantwoordelijk. Dat kan mensen trauma's geven en er kunnen ook doden vallen. Maar als je lef bedoelt in de zin van bungee jumpen en uit vliegtuigen springen, nee dat is niks voor mij. Dat heeft ook te maken met hoogtevrees natuurlijk.
Nee ... ik heb niet veel lef. Ik kijk het liever even aan voordat ik actie onderneem.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 17:16
LW
LW is offline
Ik heb te veel lef, zoveel soms dat ik mezelf wel eens in gevaar breng, best een min punt dus.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2010, 18:32
Infidel
Infidel is offline
Ik vind 'lef' zo opschepperig klinken. De eerste associatie die ik krijg is iemand die een ander staat op te pompen met 'durf je, durf je, durf je, doe dan!' en daar heb ik een hekel aan.

Ja, het maakt mij uit wat anderen van mij denken, want ik zou nooit iemand opzettelijk willen kwetsen. Maar ik trek wel een grens. Wanneer is het niet meer míjn probleem wat een ander vindt? Zolang ik vind dat ik er niemand kwaad mee doe, ben ik eigenlijk wel in voor alles. Maar alleen als ik het zelf wil, nooit omdat een ander zou willen dat ik het doe.
Oud 02-10-2010, 20:39
goeieboeie
goeieboeie is offline
Citaat:
Ik kom ook uit Friesland (ook Leeuwarden)

OT:
Ik vind het nogal moeilijk om te zeggen dat ik nou lef heb. Waar kan ik mijn lef te weten komen? Ik wil wel ooit eens basejumpen, bungeejumpen en een een of andere hoge berg beklimmen(Maar niet de mount Everest want dan word ik zo depri van al die lijken die daar liggen )
Mjah, ik zie wel wat ik kan doen, maar nee-zeggen doe ik liever niet
Oud 02-10-2010, 21:18
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik kom ook uit Friesland hoor.

OT.
Lef, tja, ik zal niet zo snel gaan bungeejumpen eigenlijk. Dat lijkt me niks. Of dat het gebrek aan lef is weet ik niet meteen.
Verder heb ik het idee dat ik vrij veel lef heb. Maar ook weer niet te veel hoor.
Oud 03-10-2010, 16:49
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Ik kom ook uit Friesland (ook Leeuwarden)
Citaat:
Ik kom ook uit Friesland hoor.

On: ik denk dat je lef niet moet associeren met hoogtes of iets dergelijks. Lef is denk ik meer iets bijvoorbeeld als je iets steelt of op straat een onbekende tegenkomt en zegt dat zij/hij knap is.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 12:33
goeieboeie
goeieboeie is offline
@rysair: Iets stelen is geen lef hebben maar iets stelen is dom...
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 16:02
Em.
Em. is offline
Soms moet je ook lef hebben om domme dingen te doen. Of juist niet te doen. Bij groepsdruk, bijvoorbeeld.

Zelf heb ik niet erg veel lef. Vrij weinig, zelfs. Ik raak altijd als één van de eersten in paniek, ik durf niet te bungeejumpen en dingen, ik zou niet durven te stelen (als ik dat zou willen, dan :')) en verder spreek ik mensen niet makkelijk aan, neem ik niet makkelijk een initiatief enzovoort en zo verder. Ik ben best wel snel angstig of gestrest om best wel niets. Ténzij iedereen ineens gaat stressen en drukdoen, dan kalmeer ik juist ineens. En soms kan ik zó koppig en dwars zijn dat ik dingen alsnog doe, ook al vind ik het eigenlijk eng.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 16:48
Daantjer
Daantjer is offline
Stelen is geen lef, het is dom. Een tattoo op je voorhoofd zetten terwijl je ouders tattoos haten noem ik eerder lef. Je doet iets absurds, en wacht op een reactie
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 16:55
Em.
Em. is offline
lef
Uitspraak: lɛf het -woord Zelfst. Naamw. eigenschap dat je iets durft. Synoniem: moed. Synoniem: durf `het lef hebben om iets gevaarlijks te doen` '

lef
[zelfstandig naamwoord]• het durven
vb:Hij is nergens bang voor, hij heeft veel lef.
• Als je het lef hebt! [Waag het niet!]
synoniem: bravoure
zelfstandig naamwoord: lef

Enzovoort.

Er staat vooral over dingen dúrven - en ja, ik ben te lui om een echt woordenboek te pakken, maar /care - en niet of het daadwerkelijk groots en een heldendaad is. Als ik iets wil stelen, dan heb ik daar best wel lef voor nodig, want ik vind het eng. Misschien dat sommige mensen zo dom zijn dat ze stelen niet eng vinden (is dat een logisch gevolg? :')) en dan is het geen kwestie van lef, maar van dom. Maar dat betekent nog niet dat stelen niet (deels) een kwestie van lef kan zijn. Dom of niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:10
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
lef
Uitspraak: lɛf het -woord Zelfst. Naamw. eigenschap dat je iets durft. Synoniem: moed. Synoniem: durf `het lef hebben om iets gevaarlijks te doen` '

lef
[zelfstandig naamwoord]• het durven
vb:Hij is nergens bang voor, hij heeft veel lef.
• Als je het lef hebt! [Waag het niet!]
synoniem: bravoure
zelfstandig naamwoord: lef

Enzovoort.

Er staat vooral over dingen dúrven - en ja, ik ben te lui om een echt woordenboek te pakken, maar /care - en niet of het daadwerkelijk groots en een heldendaad is. Als ik iets wil stelen, dan heb ik daar best wel lef voor nodig, want ik vind het eng. Misschien dat sommige mensen zo dom zijn dat ze stelen niet eng vinden (is dat een logisch gevolg? :')) en dan is het geen kwestie van lef, maar van dom. Maar dat betekent nog niet dat stelen niet (deels) een kwestie van lef kan zijn. Dom of niet.
Touché, ik geef me gewonnen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 18:27
Volk
Volk is offline
Ik denk het wel. Ik heb geen moeite met spreken voor groepen of om mensen die ik niet ken comlimenten te geven (bv in het zwembad tegen een vrouw zeggen dat ze mooie borsten of benen heeft) Ik doe alles waarvan ik vind dat ik het moet doen, of ik nou een beetje bang ben of niet. Het geeft een ongelooflijke kick.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 22:27
Macrador
Macrador is offline
'nuf said
Oud 06-10-2010, 17:21
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hm, hangt er vanaf wat je eronder verstaat. Als ik iets wil zeggen zeg ik het, ik vind mezelf niet echt verlegen meer in dat opzicht. Meestal heb ik het lef om dingen te zeggen die de groep denkt, maar niet zeggen durft. Ik denk ook dat lef te maken heeft met jezelf uitdagen, dat gaat met mij in kleine stapjes vooruit. Ik heb niet veel lef, maar toch wel wat in sommige opzichten.
Oud 07-10-2010, 16:20
DAH
DAH is offline
Ik fiets alleen door rood als 't een soort van safe is.
Ik durf niet eens naar het meisje van m'n dromen toe te lopen om wat dan ook te zeggen. Dat vind ik echt erg!!!

Ik ren weleens naar school met zo'n semi-grote militaire rugak en in m'n gym/ren kleding. (Gewoon kort gymbroekje, niet zo'n strak geval).

Ik zou ook 60's/70's kleding willen dragen maar dan wordt ik zeker weten uitgelachen. Misschien moet ik 't maar gewoon 's proberen!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 22:00
Naimin
Naimin is offline
Wanneer heb je veel lef?
Ik durf wel door rood te rijden, ik doe het alleen niet dat is een ander verhaal. Ik vind dat je je wel aan de regeltjes moet houden.

Verder maakt het me vrij weinig uit wat mensen van me denken. Zo ben ik al vaker met mijn vrienden al zingend door de straten van Rotterdam gelopen. Maar is dat lef hebben? Jezelf voorschut zetten in een stad waarje niet thuis hoort..

Ik weet het niet, ik durf veel... vind ik zelf dan. De een vindt misschien dat hij veel dingen durft, terwijl de andere zegt:''Dat is niks, kijk wat ik durf''

Of iemand veel lef heeft kan het best door een ander persoon beoordeeld worden

Goodnight
Zzzzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten