Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2010, 18:06
Verwijderd
Hallo lieve mensen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want google kan het niet...
Ik heb een HP Pavilion DV6 laptop, maar de ingebouwde webcam doet het niet. In msn wil hij niet aan, in het programma wat standaard op de laptop staat doet hij het ook niet. Daar staat dat er geen videoapparaat is aangesloten...

Ik heb al geprobeerd om de driver dingen te downloaden van de website van HP, maar dit had geen effect. Op internet stond ergens dat je in BIOS moest zoeken of het allemaal goed zat, maar ik snap niks van computers, dus ik had eigenlijk al problemen met hoe ik naar dat BIOS moest komen. Toen kwam ik er eindelijk terecht (denk ik ) maar toen snapte ik er niets van!

Is er iemand die misschien nog een idee hoeft hoe ik dit moet oplossen? Want de webcam heeft het ook nog nooit gedaan, dus ik denk dat alles weer resetten ofzo ook niet echt nut heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2010, 18:19
Eryc
Eryc is offline
In de bios, nee -> alleen voor MB gerelateerde hardware, opstart instellingen enzovoort.

Je kunt eens proberen om bij apparaatbeheer (configuratiescherm) de installatie ongedaan te maken, de drivers te downloaden en de Webcam handmatig opnieuw installeren.
Ps. handig om de weten welk OS je gebruikt (Win. XP, Vista, 7?)
Oud 04-10-2010, 19:05
Verwijderd
Ik gebruik Windows 7.

En waar bij apparaatbeheer moet ik zijn?? Want daar snap ik heel erg eerlijk gezegd ook niet zoveel van. Er staan veel dingen, maar ik weet van bijna niets waarvoor het is.... (Ik voel me heel erg digibeet )
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 20:36
jacobdb
jacobdb is offline
probeer is de naam van de webcam te googlen + het woord drivers
Oud 05-10-2010, 12:31
Verwijderd
Zoals ik al zei, heb ik al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren. Maar dat werkt niet.
En bovendien is het een ingebouwde webcam, en die heeft niet echt een naam of wel?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 12:36
M@rco
M@rco is offline
Wat is het precieze typenummer? Na 'DV6' komen nog 4 cijfers en 2 letters (bijv.: DV6-2155SE). Ik denk dat het een kwestie is van de juiste drivers installeren, maar die kun je alleen vinden door het typenummer te weten
Oud 05-10-2010, 15:42
Verwijderd
Uhm.....
Hoe vind je het typenummer??
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 15:46
Verwijderd
Oeh gevonden!!
Het is een dv 6 1320 sd
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 16:48
Verwijderd
Goed, ik heb geprobeerd om de driver opnieuw te installeren, en verrassing! Hij doet het nog steeds niet. Net zoals de vorige keer.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 16:49
Nocturnal
Nocturnal is offline
Hm, ik heb even voor je gezocht, op de website van HP staat wel een hele lijst drivers voor deze specifieke laptop, maar geen drivers voor de webcam. Ben tijdens het Googlen nog wel wat andere topics tegen gekomen waarin men ook vage problemen heeft met de webcam in dit type laptop, ben echter geen oplossing tegen gekomen...
Oud 06-10-2010, 16:56
Nocturnal
Nocturnal is offline
De problemen die ik tegen kom zijn trouwens softwarematig, conflicten met drivers ed.
Oud 06-10-2010, 17:34
Verwijderd
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/s...=4043663#N3003

tweede in het rijtje dan toch??
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 18:07
Nocturnal
Nocturnal is offline
netwerk? dat heeft er verder weinig mee te maken...
Oud 06-10-2010, 19:23
freyk
freyk is offline
Nee, het is dus niet netwerk, maar "de naam van onze subforum" -> "HP MediaSmart Webcam-software" -> Downloaden (directe link naar de download link).
Oud 06-10-2010, 19:54
Verwijderd
Oeps ja, nee de link was oorspronkelijk met het rijtje van multimedia, en daar van de tweede. Hoe digibeet ik ook ben xD Zo erg is het nou ook weer niet.
Maar dat werkt dus niet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 20:12
Nocturnal
Nocturnal is offline
Dat is de software, niet de driver.
Oud 07-10-2010, 08:42
Verwijderd
Ja, maar welke moet ik anders hebben dan.... Er staat niet bepaald duidelijk bij: Als je webcam het niet doet, dan moet je deze driver hebben. Ik snap al niets van computers, en ik hou er niet van als dingen het niet doen, maar ik hou er al helemaal niet van dat mensen dan gewoon iets zeggen waar ik dan nog steeds niets aan heb. Dit is de enige link die ik telkens zie opduiken bij alle websites die ik heb bekeken, en verder lijkt niemand iets anders te weten, want het blijft daarna altijd stil. Er staat op de hp website dus gewoon geen driver voor die webcam, dus heeft iemand anders dan een idee? Of een directe link naar die driver?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 09:34
Nocturnal
Nocturnal is offline
Het kan zijn dat er geen drivers op de site staan omdat besturingssystemen zoals Vista en Windows 7 de webcam zelf al ondersteunen. Maar zoals gezegd heb ik verder niet echt een oplossing kunnen vinden, denk dat je het beste even contact op kunt nemen met HP of je neerleggen bij het feit dat je geen webcam kunt gebruiken.
Oud 07-10-2010, 10:08
M@rco
M@rco is offline
Ik zou inderdaad HP even bellen. Het is zo te zien nog een vrij nieuw ding dus je hebt er vast nog garantie op.
Oud 08-10-2010, 14:54
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Ik gebruik Windows 7.

En waar bij apparaatbeheer moet ik zijn?? Want daar snap ik heel erg eerlijk gezegd ook niet zoveel van. Er staan veel dingen, maar ik weet van bijna niets waarvoor het is.... (Ik voel me heel erg digibeet )
met je muis op deze pc gaan staan. Dan beheren --> apparaatbeheer --> beeldaparaten (denk ik) die openen en kijken of deze correct werkt zo niet kijken f er iets aan te doen is (stuurpogramma's installeren).

optie 2: start--> confugratiescherm --> hardware en geluiden --> (dan staat ergens je webcam --> kijken of deze aan staat ( ik heb mijn laptop niet bij de hand anders kom k het je precies vertellen)
Oud 09-10-2010, 00:39
Balance
Balance is offline
Ik heb een zelfde probleem, maar dan met een Toshiba laptop.
Wat ik uiteindelijk gedaan heb is via internet zoeken naar wat de snelkoppeling is voor de webcam. En met behulp van die snelkoppeling (in mijn geval Alt+F7) bleek hij het wel te doen. Voor mij is dat goed genoeg, dus ik heb het er bij gelaten. Misschien kun je ook zoiets opzoeken voor jouw laptop en kijken of het werkt?
Oud 14-10-2010, 10:18
Verwijderd
Goed, het probleem is denk ik wel opgelost, want de webcam staat echt nérgens bij apparaatbeheer. Dus waarschijnlijk zit er gewoon een fout in waardoor het niet goed geďnstalleerd is bij het installeren van windows ofzo. Maar ik ga niet windows eraf halen xD dat gaat me wat te ver voor een webcam
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 14:41
Nocturnal
Nocturnal is offline
Als ie niet goed geinstalleerd zou zijn zou het ding evengoed nog in apparaatbeheer staan, maar dan met een kruisje er bij.
Oud 14-10-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Goed, het probleem is denk ik wel opgelost, want de webcam staat echt nérgens bij apparaatbeheer. Dus waarschijnlijk zit er gewoon een fout in waardoor het niet goed geďnstalleerd is bij het installeren van windows ofzo. Maar ik ga niet windows eraf halen xD dat gaat me wat te ver voor een webcam
Een ander voordeel van de harde schijf formatteren en Windows er opnieuw op zetten is dat de computer opeens veel sneller wordt. Vooral als je dit al een paar jaar niet hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 18:50
jacobdb
jacobdb is offline
Citaat:
Een ander voordeel van de harde schijf formatteren en Windows er opnieuw op zetten is dat de computer opeens veel sneller wordt. Vooral als je dit al een paar jaar niet hebt gedaan.
gewoon defragmenteren en wat ccleaner hier en daar doet ook al wonderen.
Reageren

Regels voor berichten