Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2010, 16:44
Scholierenn
Scholierenn is offline
Hallo,

Ik heb maar even een ander account aangemaakt voor deze post..

Ik ben een man van 18 en wordt sinds een maand of 3 opeens steeds achterdochtiger.. Als ik over straat loop het ik het gevoel dat iedereen het over mij heeft en mij uitlacht.. Volgens mij doen ze dat soms ook wel..
Ik hoor steeds dat ze mij uitschelden e.d.

Ik ben het nu wel een beetje zat aan het worden.. Ik vertrouw m'n vriendin zelfs niet meer en onze relatie gaat steeds minder goed nu..

Het probleem is dus dat ik het gevoel heb dat iedereen mij haat e.d... Het enige houvast wat ik nog heb is de gedachte dat ik tot 3 maanden geleden dit niet had..

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Laatst gewijzigd op 14-10-2010 om 16:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2010, 17:35
Verwijderd
Heeft dit toevallig te maken met problemen in het verleden?
denk hierbij aan pestgedrag,bedreigingen,achtervolgingen,opwachtacties enzovoort??
dat heb ik namelijk ook, dat als ik over straat loop ik telkens om moet kijken, maar bij mij komt het door de pesters, en denk eens na? is het altijd in het zelfde gebied waar je omkijkt? of overal?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 20:27
Verwijderd
Is er een duidelijke aanleiding voor geweest dat je zo ging denken? Bijvoorbeeld een verbroken vriendschap oid?
Maak je wel eens mee dat je bijvoorbeeld tegen je vriendin zegt dat je hoort dat ze jou uitschelden, en dat zij daar verbaasd op reageert omdat zij niets gehoord heeft?

Het is natuurlijk nooit onmogelijk dat echt iedereen op straat het over je heeft, maar het is wel echt heel erg onwaarschijnlijk. Dat je wel zo sterk dat gevoel hebt, kan komen door een slechter wordend zelfbeeld of toenemende onzekerheid, maar ook door andere dingen. In elk geval denk ik dat het een goed idee is als je hier professionele hulp bij zoekt. Dat kun je doen via je huisarts of via de vertrouwenspersoon of studentenpsycholoog. Vooral omdat je vertelt dat het steeds erger wordt. Het ontglipt je een beetje, krijg ik het idee. En dan kom je in een negatieve spiraal. Het is heel moeilijk om daar in je eentje uit te komen, dus het zou denk ik echt een goed idee zijn als je daar hulp bij zou krijgen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 22:32
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
De meeste mensen buiten zijn vooral met zichzelf bezig, en zijn je alweer
vergeten zodra je uit het zicht bent. Ik hoop dat die wetenschap je helpen kan.

Als je vreest voor je relatie, moet je dit hele verhaal aan je vriendin vertellen.
Dan weet ze tenminste waar het aan ligt, als je plotseling tegen haar uitvalt
of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 15:19
Empathie
Empathie is offline
Ben het eens met de comment boven mij, praat met je vriendin er over. Het is het beste alles gewoon aan je voorbij te laten gaan, als je om je heen gaat kijken en er heel achterdochtig uit gaat zien snap ik waarom mensen over je zouden praten. Is er 3 maand geleden iets gebeurd dat je door een bepaalde actie uitgelachen werd of heeft iemand een geheim van je verklapt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten