Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 18:26
xNatasha
xNatasha is offline
Hallo...
Ik heb moeite om een klein stukje tekst in je eigen woorden goed en makkelijk nederlands samen te vatten.
Kan iemand me misschien helpen?

In de eerste tekst moet ik uitleggen wat Contrast betekend?!
(Voorbeeld van het boek!)
Contrast: stel, je wilt op de een of andere manier bepalen hoe druk of rustig het gedrag van bepaalde kinderen is. Als je begint met het observeren van een heel rustig kind, heb je de neiging om het tweede kind drukker te vinden dan het in werkelijkheid is. Het omgekeerde blijkt ook het geval te zijn. Als je eerst een heel druk kind te zien krijgt, beoordeel je het tweede kind als te rustig. deze waarnemingshouten ontstaan op grond van wat we contrast noemen.

Hier moet ik uitleggen wat Projectie betekend?!
(Voorbeeld van het boek)
Zoals een beamer een beeld op het scherm projecteert, zo projecteren we onszelf vaak in een ander. het komt dan ook voor, dat we in plaats van het gedrag van de ander onszelf beschrijven, Dit noemen we projectie. Als je zelf slecht tegen je verlies kunt zul je dat eerder waarnemen bij een ander. Wat je zegt of vindt van een ander past vaak eigenlijk bij jezelf. Dit projecteren doen we min of meer onbewust.
Oud 19-10-2010, 18:46
xNatasha
xNatasha is offline
Iemand??
Oud 20-10-2010, 13:14
Verwijderd
1) Je moet niet verwachten dat er binnen 20 minuten al een antwoord wordt gegeven . Zo snel zijn we hier nou ook weer niet.

2) Je hebt moeite om deze stukjes tekst samen te vatten. Waarom maak je zelf niet eerst een kleine samenvatting, en dan kunnen wij misschien even kijken waar je het zou kunnen verbeteren. Zo leer je er denk ik meer van.
Misschien, als het je helpt: Lees het stukje tekst, leg er dan wat overheen, of over de kop oid, en schrijf dan eens op wat je net hebt gelezen. Bedenk waar het over gaat, en wat het uitlegt. Dan heb je meestal (sowieso voor zo'n klein stukje tekst), al een samenvatting én in je eigen woorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten